2012. november 1., csütörtök

Tenerife 2012 - Kirándulás Masca közelében

2012. Október 14.

A Teide reggeli fényben az erkélyünkről.

Én már 8-kor felébredek, de M-et még hagyom. 10-kor találkozunk V-ékkel a házunk feletti benzinkútnál és Mascába megyünk. Azt a kirándulást tesszük ma meg, amit 2006-ban már mi megcsináltunk Mascánál. Nekünk igazából mindegy volt, mit csinálunk ma. Egy kisebb túrára vágytunk, de ahol mi még nem voltunk, azok mind nagy túrák lettek volna. Mivel ezt az egyik legszebb panorámájú kirándulásnak tartjuk a szigeten, nem zavart egy cseppet sem, hogy másodjára megyünk oda.

Felmegyünk Mascába két autóval, letesszük a miénket és V-ékével visszamegyünk Los Portelasba, ahonnan a túra kezdődik.

Annak idején mi itt tettük le az autónkat és elmentünk Mascáig, onnan pedig stoppal jöttünk ide vissza. Hihetetlen, hogy az ember hogy felejt, mert elsőre alig találjuk meg az ösvény kezdetét.

Itt időközben egyszer csontig leégett a táj (ha jól emlékszem, 2007-ben) de azóta teljes mértékben regenerálódott. A látvány gyönyörűségével alig bírok betelni. Nagy hőség van, izzadunk rendesen, mert kezdetben felfelé kell menni, majd a hegygerincen át, a másik oldalon lefelé. Az egész úton vadon növő fügekaktuszok kísérnek és a több mázsányi érett, lepotyogott gyümölcsük, erjedve rothad az ösvényen, és nagyon bűzlik. Ez 2006-ban is ugyanígy volt. Szinte minden egyes példányt megcsodálok.

Aztán a hegy túloldalán elénk tárul ez a pompás panoráma a zöld lejtőkkel és a kék óceánnal, amiből La Gomera szigete emelkedik ki. Olyan vicces, hogy mindig a szigetek felett gyülekeznek a felhők.

Nem, nincs semmi trükk, ez az agavé éppen kidőlőben van.

Ezek, a tölcséres hálót építő pókok előszeretettel tanyáztak a fügekaktuszokon.