2012. december 10., hétfő

Szálláskeresés Szardínián

Azt hiszem, így még nem utaztunk. Mármint, hogy előbb vettük meg a repülőjegyet valahova, mint hogy tudtunk volna bármit is a helyről. Általában ez fordítva van, előbb nyomozunk, olvasunk útikönyveket, fórumokat stb. és utána döntünk, hogy valóban oda akrunk-e utazni. Szardíniánál ez fordítva volt és miután megvoltak a repülőjegyek, utána kezdtem csak útikönyvet olvasni és kijegyzetelni. A jegyzetelés mellett, ami nekem fontos, hogy amiről olvasok, azt mindig azonnal nézem a térképen is, hol fekszik, így nagyjából bennem marad, hogy kb. hol, mit kell megnézni. a látnivalók elhelyezkedéséhez egyeztetem a szállásokat. Mivel Szardínia hatalmas nagy sziget, nem elég egy törzsszállás, ahonnan kirándulgatunk (ez már Korzikán is problémás volt), így négy szálláshelyet szavaztunk meg. 
Ezeknek a pontos helyét nem határoztam meg, csak hogy pl. Olbia, vagy Cagliari vagy Alghero 50 km-es körzetében legyen. Először elkezdtem a neten nézelődni és rosszul lettem. Még rosszab, mint Barcelonánál volt! Szállások 80-100 Eurotól/per fő/peréj-viszonylatban, ettől a csillagos égig felfelé. Mi ahhoz vagyunk szokva, hogy általában akárhova is utazzunk, találunk 30-40, max. 50 Euroért szállást és nem fejenként, hanem szobára nézve! Keresgéltem, de nem találtam ilyet sajnos. Ezért hazahoztam pár utazási irodás katalógust is, hátha azokban lesz valami, hát azok még durvábbak voltak, így egy átlapozás után máris a papírkosárban landoltak. Aztán nekiveselkedtem privát alapon keresni, és az egyik nagyon jó német oldalon  (fewo.direkt) találtam is szuper dolgokat, egész lakások, sőt kőházak, 360 Euro körül egy hétre, full modern, minden okés, míg sokszor a 80 euro per naposok sokkal lepukkadtabbak. De mindig volt bökkenő, vagy nem lehet vasárnap turnusváltás (akkor érkezünk), vagy nincs törölköző, ágynemű és van képük 30-40 Eurót elkérni ezek bérletéért, plusz 50-70 eurós végkitakarítás, nem beszélve a kaucióról, meg hogy a tévéért (ami nekünk nem szükséges) és minden egyébért is fizetni kell. Borzalmasan bonyolult az egész és különben sem szeretem az olyat, hogy valami idegen embernek a bankszámlájára utalgassak előlegeket. 
Úgyhogy csak visszatértem a booking.com-hoz, mint ahogy a végén Barcelona esetében sem volt másképp. Nincs előre fizetés, és a díjtalan visszamondás nagyon fontos tényező. Így végül muszáj volt, hogy megalkudjunk és napi 60-80 euro/apartman áron, de nekünk tetszőt, bonyoldalmak nélkül foglaljunk. Így most ott áll a dolog, hogy az első szállás egy hétre meg van, utána még 3 lesz, 3 napos turnusokban és a végén egy éjszaka a reptérnél, mert utolsó nap korán reggel repülünk vissza. Összesen 18 nap az tazásunk. 
Bérautót is találtam már jó áron. Szóval most megy ezerrel a szállások jegyzetelése, összehasonlítása, előnye-hátránya, ezekkel napokat elvagyok, mert egyenként megnézem az összes fotót róluk, majd elolvasok mindent...szóval jó úton haladunk. Hamarosan meg lesz szervezve az egész utazás, le lesz foglalva minden! Nálam ez így működik és szeretem már ezt a kutató, kereső, órákig nézelődő fázist is, abszolút le tud kötni és nem nyűg számomra. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Fontos adatvédelmi információ!!! Kérlek olvasd el!!!

Kedves Követő! Minden hozzászólásnak örülök és megpróbálok, amennyire időm engedi, válaszolni is mindegyikre. Gyűlölködő, politikai tartalmú vagy reklámcélt szolgáló hozzásólások, vagy amelyek egyáltalán nem tartoznak a témához vagy a blogba, automatikusan törlésre kerülnek.

Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete (GDPR) szerint fel kell hívjam a figyelmét a megjegyzést hátrahagyó személyeknek, hogy aki itt megjegyzést hagy hátra, az annak nyilvánosságra tételével elismeri, hogy tudomásul vette, és egyetért vele, hogy adatai ezen a weboldalon (a Google és Blogger által) tárolásra és feldolgozásra kerülnek. Lásd: főcím: Felvilágosítás adatvédelmi irányelvekről