2013. november 18., hétfő

Fuerteventura - Érkezés

2013. November 5.

A 4-órás repülés (Münchenből) a német Condor légitársaság chartergépével sokkal gyorsabban eltelik és sokkal gyötrelemmentesebbnek tűnik, mint a hosszadalmas madridi átszállással járó Iberia járatok, amiket az utóbbi évek Kanári-szigeteki utazásaihoz igénybe vettünk. Még a rövidke köztes landolás, utasok ki- és beszállása Lanzarotén sem nagyon zavarnak.

15:10-kor lanolunk Fuerteventuran, minden simán halad. Évek óta, ha a Kanári-szigetekre utaztunk, mindig az "Autoreisen" nevű cégtől béreltünk eddig autót, és mindig minden egyszerűen, hibátlanul zajlott. Most egy Top Car nevű céggel együtt van az Autoreisen és máris változnak a szabályok, le kell tenni 200 Euro kauciót, amihez nem vagyunk hozzászokva.

Kilépve a reptéri épületből, 24 fokos meleg fogad. Hamar megkapjuk az autót, a benzintank állásával máris át akarnak verni, 3/4 van a papíron, de csak félig van, reklamálunk emiatt....

Küldök egy sms-t az apartmanunk tulajának, hogy most indulunk a reptérről, hogy addig ők is oda tudjanak menni, minket fogadni.

A táj nem sokkal különbözik a lanzarotei tájtól, de mégis, ha ez még lehetséges, itt még kopárabb, laposabb. Egy jó minőségű főút vezet Corallejoba, ahol a szállásunk vár ránk, az egész út alig tart fél órát.

Ahogy meglátom a Montana Roja nevű leerodált, jó 300 m magas vulkán kúpját (előtte nézegettem a google earth-ön, így felismerem), tudom, hogy rögtön a hegy után kezdődik a 6 km hosszan elhúzódó homoksivatag, az ún. Corallejo-i dűnék és izgatottan várom, hogy ezt láthassam. Otthon azt terveztem, hogy ezt a hegyet majd megmásszuk, mert szép kilátás nyílhat róla a sivatagra, de elég magasnak tűnik és ösvényt sem látok rajta.

Egyikőnk sem látott még életében ennyi homokot egy rakáson, így aztán a világos sivatag látképe igen nagy benyomást tesz ránk. Gyorsan lövök is pár pillanatképet a száguldó autó (még átlátható és nem komplett porral lepett) szélvédőjén keresztül.

A szállásunkat megtalálni gyerekjáték, mert ahogy Corallejo első házai elkezdődnek az út jobb szélén, rögtön a második kis utcában van az apartmanház, messze a város központjától.
A tulajdonosnő kint áll az utcán, beszélget másik vendégekkel (két 2-személyes és két 4-6-személyes apartmanjuk van). Azonnal felkísér minket a kis stúdiónkhoz, hamar megbeszéljük, amit kell és máris pakolunk ki, majd rohanunk a közeli, nagy Mercadonába bevásárolni.
450 eurót fizetünk a 11 éjszakára.

Az alsó szinten vannak a nagy apartmanok, a bal oldalon látható lépcső vezet fel a mi kis stúdiónkhoz.

Egy légteres kis stúdió az egész, de én a színei, a hangulata miatt szerettem bele, és bár az elmúlt években mindig nagy belterű apartmant foglaltunk, hogy kényelmesen elférjünk a sok cuccunkkal, most annak ellenére, hogy előre tudtam, egy nyögvenyelés lesz itt az elférés, mégis ragaszkodtam hozzá. Egyetlen beépített szekrény van csak pakolni, ahol a ruhák és sok minden más is jól elférnek, de a bőröndöket, egyéb dolgokat, cipőket nincs hova tenni, így minden szanaszét van és folyton jobbra-balra tologatunk mindenet, ez a egyetlen hátulütője, de ezzel jól együtt tudunk élni. ;-)

Az apartman direkt a tengerparton van, egy másik ház kertje választja csak el a parttól, így a mi szobánkból, sőt direkt az ágyunkból az Atlanti-óceánra tudunk kinézni, és a szemközti Lobos szigetre, valamint Lanzarotéra. A mexikói "meztelen" szállásunk kivételével nem igen tudok ilyenre emlékezni, ahol az ágyból a tengerre láttam volna. :-)

Hatalmas tetőteraszunk van, nyugágyakkal és grillezővel:

Ilyen szép bouganvilleára látni a konyha és a wc ablakából, a belső, zárt udvarban:

A ház mögött fut a főút és húzódik a sivatag:

Egy szomszédos ház bohókás díszítőelemei:

Az első vacsoránk: alufóliában grillezett dorada grande:

1. Szia Andi! Tényleg klassz kilátásotok volt! Jópofa apartmant választottál.
    A Montana Roja-ra északról, észak-nyugatról és dél-nyugatról is visz fel ösvény, de ezek a parti útról pont nem látszanak.

1. Hát nem bánom, hogy nem másztunk semiféle hegyre sem, mert Loboson felmentünka vulkánra és nagyon rosszul voltam. Előtte egy hónapig nagyon beteg voltam valami vírussal és nem volt fizikai erőm, azt hittem, szívrohamot kapok és szédültem, meg minden bajom volt.