2014. június 27., péntek

Altmühltal

Szerdán szabadnapunk volt és szerdánként V-ék is csak 14 h-ig dogloznak. Májusban voltak a Seychelle-szigeteken nyaralni, így már kíváncsiak voltunk nagyon a fényképekre, beszámolójukra és imádunk nálunk a szabadban grillezni, így aztán legfőbb ideje volt már összehozni ezt a találkozót.

pár kép a későbbi grillezésről:

Nagyon szeretem, amikor ilyenek a felhők:

De most a történetet a végénél kezdtem el, mert mielőtt hozzájuk mentünk volna, egy kisebb körautókázást iktattunk be Közép-Frankország ezen gyönyörű részén, az Altmühl patak völgyében, mely hely egyben a római limes (határvonal) egykori területére is esik és a már korábban említett Frank Jura ist itt található, azaz júra korbeli mészkőlerakódások. Maga a táj is csodálatos, ahogyan az össze-vissza kígyózóan kanyargó Altmühl patak a dimbes-dombos tájat átszeli.

Az A9-es autópálya is kettészeli ezt a tájat. Münchentől észak felé tartva, az Altmühl-völgy, az autópályától keletre eső részét már pár éve bejártuk. Most a nyugati részét ejtettük útba.

Csodálatos, dombos, buja zöld táj, a patakmentén újból és újból feltűnő motívumként halászó szürkegémek, középkori városmagjukat őrző falvak...ezek jellemzik ezt a vidéket.

Spontán álltunk meg ott, ahol éppen látnivalót szimatoltunk, így elsőként Altdorf faluban, ahol ezt a házat szúrtam ki magamnak:

Célunk az Altmühlsee volt, és előtte a kis tó fő faluján haladtunk át, Muhr am See-n, ahol észrevettem azonnal a templom tetején lévő gólyafészket. Ki is ugrottam a kocsiból és körbenyargaltam minden irányból a templomot, hogy a lehető legjobb képet készíthessem a gólyafészekről.

Közben M. bement a kis gólyainfós házba, ahol az infós füzeteken, és táblákon kívül még egy, a fészek belsejét mutató live webkamera kivetítője is látható volt.

Nagyon megörültünk ezeknek a csodás látnivalóknak és itt fedeztük fel, hogy a tóban van egy kis sziget, aminek tanösvényét be lehet járni, így a heves szél, hideg és rossz idő ellenére is egyértelműen ennek megnézése mellett döntöttünk.