2015. január 20., kedd

Izland - Tervek

Elmondhatom, hogy nem csak örömmel és izgalommal vagyok tele, hanem büszke is vagyok magamra nagyon, mert egy hét leforgása alatt összeraktam egy komplett körutazást, egy olyan hatalmas nagy szigeten, amiről nulla felkészültségem volt. Ehhez el kellett olvasni egy jó 400 oldalas útikönyvet, és kijegyzetelni belőle, hogy mi érdekel, mire mennyi időt kell szánni, amit persze csak saccolni lehet és nem lehet biztosra tudni előre. Utazási irodák körutazási programjait vettem alapul az idő számításáház, hogy ha ők eljutnak A-tól B-ig egy napon, akkor mi is. A különbség az, hogy az ő programjukban ilyenek szerepelnek, hogy ilyen és olyan múzeum megtekintése...ilyen és olyan thermál fürdőben való pancsolás...na hát ezek abszolút nem érdekelnek és mi ezek helyett inkább a természeti látnivalóknál akarunk egy kicsit több időt eltölteni. A napi kilóméter ráta így is 250 és 300 km között fekszik. 

Gyors elemzés: 
A repülőjegy az Iceland Airtől van, teljesen átlagos áron. Viszont az összes többi dolgon sokat spóroltunk, ugyanis az utazási irodák katalógusaiban és az internetes utazási irodák lapjain is egy 14-15 napos körutazás 100 Euro +/- különbséggel mindig ugyanannyi volt. Ebből a bérautó, a legeslegkisebb típus is 1.400 Euro volt, a szállások pedig egy főre 100-120 Euro a legolcsóbbak. Na már most, nekem sikerült a bérautót 976 Euróból kihoznom és a szálásokat maximum napi 100 Euróból kettőnkre, reggelivel. Így összességében 700 Euróval olcsóbban raktam össze a körutazást, amit a legtöbb ember itt katalógusból foglal, mert nem sok mindekinek lenne ehhez türelme, amit én végigjátszottam. Egy hetemben, napi 6-8 órás szervezésbe tellett az egész, de szívesen és megszállottan csináltam, én ezt élvezem, totálisan el vagyok vele és leköt. Napról napra foglaltam sorba a szállásokat, miután az aznapi programot kitaláltam, de összességében meg volt az egész útra durván tervezve, melyik nap, mire lesz szánva. Az összes szálláshely a booking.com-ról van, mindet lehet ingyen sztornózni, ez egy fontos tényező volt nekem és ezért sajnos sok helyen felárat kellett fizetni. 

Ami fura lesz, hogy ezek mind vendégházak, szóval magánházak, több szobával, egy közös wc-vel és fürdővel, a szobák pedig minimálisan berendezett mini lukak. De ami ettől fentebbi minőség volt, azt mi már nem tudtuk volna megfizetni. 

Részletes útitervet később írok majd, most szeretném folytatni a mauritiuszi beszámolómmal. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Fontos adatvédelmi információ!!! Kérlek olvasd el!!!

Kedves Követő! Minden hozzászólásnak örülök és megpróbálok, amennyire időm engedi, válaszolni is mindegyikre. Gyűlölködő, politikai tartalmú vagy reklámcélt szolgáló hozzásólások, vagy amelyek egyáltalán nem tartoznak a témához vagy a blogba, automatikusan törlésre kerülnek.

Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete (GDPR) szerint fel kell hívjam a figyelmét a megjegyzést hátrahagyó személyeknek, hogy aki itt megjegyzést hagy hátra, az annak nyilvánosságra tételével elismeri, hogy tudomásul vette, és egyetért vele, hogy adatai ezen a weboldalon (a Google és Blogger által) tárolásra és feldolgozásra kerülnek. Lásd: főcím: Felvilágosítás adatvédelmi irányelvekről