2015. február 16., hétfő

Izland - tervezés

Szóval..., a repülőjegyek megvoltak és én jóformán semmit sem tudtam Izlandról. Úgyhogy gyorsan le is vettem ezt a vastag könyvet a polcról és el is olvastam, ki is jegyzeteltem és a térképen hamar eligazodtam, még ha a neveket néha nem csak kimondani, de kiolvasni is főleg megjegyezni vagy újra leírni is pokolian nehéz.
Ne csodálkozzatok, én gyűjtöm az útikönyveket és országtérképeket. Ha valami hely eszembe jut, ami éppen érdekel, és azt gonodlom, szeretnék majd odautazni valamikor, akkor megveszem az útikönyvet, átlapozom és felkerül a polrca, így megeshet ez, hogy éppen el sem kell mennem megvenni, amikor kell, mert már itthon van. (Így van itthon Chile, Kuba, Costa Rica és Panama útikönyvünk is. :-))
Hoztam haza sok német katalógust, amikben Izland körutazások vannak és ezekre alapozva egy hét alatt összeraktam a 14 napos körutazást.

Kezdetben elrémített, hogy ott "olcsón" (nem, nem olcsón, csak olcsóbban a baromi drágánnál) csak vendégázakban lakhatunk, ahol a konyha, fürdő és wc közös az éppen ott lakó vendégekkel.  De más választásunk nem igen kínálkozott és miközben a szállásokat sorjában foglalgattam, már egyre kevésbé zavart ez a tény.

A körutazásunkba nagyon szívesen beletettem volna jó pár túrát is, de 14 napba sajnos ezek nem férnek bele, csak a legfontosabb látnivalók, amiket a szigetet körbejáró, 1-es út mentén lehet elérni. Ha egy helyen 1-2 éjszakával tovább maradtunk volna, ez már extrém módon megdrágította volna, az emígy sem éppen olcsó utazást. Ez most nem fért bele már a keretbe. De talán visszatérünk egy másik alkalomm még.

Előbb úgy terveztem ezt a bejegyzést, hogy fellistázom pontosan az egész útitervet, de ehhez olyan sokat kellene írni, hogy ehhez nincs sem időm, sem türelmem, így most ez mégis csak elmarad.

A szigetet, durván a partvonalat követve teljesen körbe autózzuk, a belsejébe, azaz a Felföldre sajnos nem jutunk el, mert ahhoz négykerékmeghajtású autó kell, ami napi 200 Euro körül van, ez pedig végképp nem fért bele a tervezett keretbe.

Pár jelentős látnivalót megemlítenék azért, mint pl. a Þingvellir Nemzeti Parkot a vízeséseivel, a Geyzírrel és a kontinentális törésvonallal:

Aztán a különös sziklaalakzatokkal díszített lagúnát Dyrhólaey-nél:

a gleccserlagúnát Jökulsárlón-nál:

és még annyi sok képet mutatnék, de csak ezekre kaptam Eszter ismerősömtől engedélyt, más honlapokról nem veszek el kérdés nélkül képeket.

Aztán a keleti fjordok és Borgarfjörður Eystri (vagy másképp Bakkagerdi) öreg halázsfalu, a leírhatatlanul csodás és zöld tájak, rénszarvasok, lundák, fókák és talán még bálnák is...

Ez itt egy lunda, akik akkor költenek, amikor mi arra járunk, a sziklás partok tele vannak a fészkeikkel és nagyon remélem, hogy nem csak látni fogunk párat, de jó képeket is fogok lőni róluk:

Quelle:

Azután északon a Myvatn-krátertó környéke és annak látványosságai, majd egy vitorláshajókázás Husavikból, bálnalessel. Minden vágyam a kicsapó bálnauszonyt látni és fotózni...

Mind ezek a dolgok felvetik bennem a nagyon erős filozófálást, hogy talán itt lenne az ideje egy komolyabb tükörreflexes gépet is venni, de minden tartozékkal ez is pokoli kiadás. De vajon elégedett lszek-e a képekkel így is?

Aztán a nyugati fjordok, az eredeti halászfalvaikkal, ahol a szárított hal feldolgozás mindennapjait élhetjük meg és ismét keresgélhetünk lundákat.

És még sorolhatnák több tíz csodálatos természeti látványosságot, vízesést, hogy órákig írhatnám ezt a bejegyzést, de azt majd inkább akkor teszem, amikor már visszatértünk. ;-)

Végül pedig az utazás végén egy csoportos kirándulás keretében elmennénk a Landmannalaugar térségbe, ahol a hegyek színesek és mesebeliek, ahol vulkán vulkánt váltogat és a patakok víze forró...

Hát csoda, hogy teljesen be vagyok lelkesedve?

Köszönet a képekért Eszternek.

1. Izland nekem is nagy álmom ... egyelőre csak a nagyon távoli jövőben merek rágondolni
    Addig is várom a bejegyzésedet és a képeket, virtuálisan is meseszép!

2. Flögi, nem nem csoda és veled izgulok! Bizonyára csodás világba csöppentek Izlandon is. Várom már a beszámolókat a növény és állatvilág mellett a különleges partszakaszokról, gejzírekről!!!

3. Izland a lundákkal és a gyönyörű tájakkal régen a szíven egyik csücske, remélem egyszer majd eljutok oda. Nagyon várom a beszámolódat majd! Kívánom, hogy jól sikerüljön :)