2015. december 3., csütörtök

Cran Canaria - előszó

Ez is véget ért. Visszatértünk Gran Canariáról. A negyedik Kanári-sziget volt, ahol jártunk. Tenerife, Lanzarote, Fuerteventura és Gran Canaria. Mind tetszett, de Tenerife marad az örök szerelem és ezt nehezen tudom megmagyarázni, ez egy belső érzés inkább.

Ezúttal más lesz a beszámolóm felépítése mint eddig, nem naponként, naplószerűen fogok írni, mivel nem történt sok érdeksség, sok napról nem is tudnék, mit írni, hanem témák szerint csoportosítva fogok írni. Elsőként a benyomásainkat, az általános infókat, bérautóról, szállásról, árakról, időjárásról stb..., majd egykét bejegyzésben bemutatom a strandokat, ahova jártunk, illetve másik bejegyzésekben egy-egy egésznapos szigettúrát fogok bemutatni. Ez a két hét a pihenésről, ejtőzésról szólt, semmi másról, csak azt néztük meg, amit muszáj volt, amire mindeképp belső késztetést éreztünk, ezért nem tudok fergeteges sztorikat előrántani, az idő túlnyomó része strandolással telt.

Most azzal kezdeném, hogy az időjárással szerencsénk volt, egyszer esett csak az eső, az is éjszaka. Az első napokban felhőtlen, kék ég volt, 30-35 fokos forrósággal (kalima = Szaharából érekező száraz, forró idő). Azután végig olyan idő volt, hogy reggel kék ég, 10 órától gyülekezni kezdtek a reptér felőli oldalról a felhők és délután felé egyre jobban nyomultak be a keletről a déli oldalra, és általában 14-15 óra között ellepték már az eget és ilyenkor erősebb szél is jött ehhez. Ennek ellenére 21-24 fok volt, ami kellemes és elég volt, csak a strandon lett az ember libabőrős, ha kijött a vízből. Az utolsó három napunkban több volt a felhős és szeles rész, mint a napos, ami nagy kár volt, mert pont ezeket a napokat tartottuk meg a végére pihenésre és strandolásra és néha majd odafagytam a törölközőmhöz. Aznap, amikor elutaztunk, persze ismét ragyogó kék ég és 30 fokos hőség volt.

A víz, azaz a tenger, pontosabban, az Atlanti-óceán ezúttal kellemesen langyos volt, az általunk tapasztaltnál a szigeteken. Elsőre mindig kibírhatatlanul jéghidegnek éreztük, de amikor benne voltunk hosszabb ideje, mindig kellemessé vált, hogy sokáig is bent tudtunk maradni. Gyönyörű tiszta, átlátszó volt majdnem mindenütt.

Strandokból itt van a legtöbb fürdésre alkalmas az eddigi Kanári-szigeteki tapasztalatainkból. Vagyis, védett, zártabb öböl, lassan mélyülő víz. Mi nem törtük össze magunkat, hogy minden lehetséges strandot lássunk, vagy megtaláljunk. A kedvencünk Amadores volt, de ezekről majd a strandos bejegyzésemben részletesebben fogok írni.

Amadores Beach

Ez lenne az előszó, a többivel igyeksezm, hogy mielőbb tudjam ömleszteni rátok a sok infót. :-)

1. nem csodálom, hogy Amadores lett a kedvenc. 2 éve nekünk is, mindig itt kötöttünk ki, sőt az autót is biztonságban és ingyen tudtuk parkoltatni :) Szóval jó hely ez!

1. Ti annyit utaztok, hogy már nem is emlékszem, hogy valaha is Gran Canariát néztem nálad, pedig biztosan kommenteltem is. :-)

2. 2013. májusában jártunk ott :)