2016. július 28., csütörtök

Görögország 2016 - Parga és Sarakiniko öböl

Hajnalban, kicsivel 6 óra után felébredek és már hallom a kabócákat. Utána már nem tudok aludni. Ahogyan írtam előzőleg, a reggelinél meg lehet halni az erkélyen a forróságban, de a kabócák hangját imádom, itt van az ígért videó róla:

saját felvétel

Ma ki akarjuk pihenni magunkat és csak lazítani akarunk, így strandolás mellett döntünk. Mivel nem szeretjük a napággyakkal és emberekkel nagyon teli partokat, Pargatól északra indulunk és az első öbölhöz autózunk el. Ennek neve Sarakiniko és Pargaból vizitaxikkal is lehet jönni ide, amiért 10 Eurót kérnek.

Útközben képek a Valtos Beachről:

Sarakiniko:

A Sarakiniko félkör ív alakú öböl, szép a víze, homokos, aprókavicsos és nagyobb kavicsos részek váltakoznak. A közepén napernyőgyár van és három taverna is van itt. A két szélén lehet saját cuccokkal letepedni, nekünk strandsátrunk van, azt szoktuk mindig felállítani árnyékadónak. Bár alatta nem mozdul a levegő és rettentő melegházhatást teremt. 11-től 16 óráig töltjük a napot ezen a strandon. A bárból hozok frappét, ami nagyon jó és jópofa, hogy kartonalátétbe állítják, de fölösleges, ezzel csak a szemét mennyiségét gyarapítják.

Olívaligetek a Sarakinikohoz levezető kanyargós út mentén:

Ezt a fajta bougainvilleát most láttam először. Jobban mondva ezt a színt és  hogy a virágok nem becsukottan vannak a száron, hanem tölcsérszerűen nyitottan:

Hazafelé ismét a Valtos fentről:

Hazamegyünk, és csak lassan készülődünk, hogy adig a nap kicsit lentebb menjen, mert ma gyalog akarunk bemenni Pargaba, ahhoz pedig hegyet is kell mászni. Bevallom, lusták és kényelmesek vagyunk, a szállásunktól való kb. 400-500 métert autóval tesszük meg a Valtos strandig és onnan indulunk neki a meredek útnak, majd lépcsőknek. A nap hátulról tűz, most is pirosra éget, pedig már 18 óra után vagyunk és alaposan le is izzadunk, mire felérünk a várig.

Megnézzük a várromokat, de mivel főleg a kilátás érdekel, nem mászunk fel minden kőhöz.

Ezután legyalogolunk a városba, nézelődünk, az éttermeket is vizsgálgatjuk. Rettentően korog már a gyomrunk. A partvonal és a közvetlen tenger csodaszép, mindenféle türkízszínben játszik és szemközt a kis sziget a käpolnával nagyon tetszik. Benézünk több kirándulást árusító irodába is és veszünk is jegyet a Marco Polo társaságnál Paxos-Antipaxos hajókázásra, fejenként 20 Euróért.

Az éttermek között csak egy van, aminek árait elfogadhatónak tartjuk és igazán olyan ételeket kínál, amik tetszenek is, ez pedig a kis strand mögött van, az elágazásban, kinti asztalokkal, de végül nem itt eszünk, hanem a Filippas nevű büfében, ahol hihetetlen méretű gíroszokkal látunk kijönni embereket. Én szuvlaki tálat, párom vegyes grill tálat eszik. Hatalmasak az adagok és olcsón kijövünk itt. A felszolgáló lány is nagyon aranyos, kedves. A szuvlakiban pedig az tetszik, hogy nem csak a kis kocka alakú húsok vannak ráfűzve, mint ahogy megszoktuk eddigi utazásaink során, hanem hatalmas darab húsok vannak rajta és közéjük, hagyma, paprika, paradicsom van fűzve, valamint csalamádéhoz hasonló, igen jó ízű salátát is adnak hozzá.

Elégedetten és degeszre kajálva indulunk neki, már sötétedéskor a visszafelé útnak, fel a meredek és a hőségtől megrekedt utcákon. Este 10-re érünk haza és ez a mai, első, igazi nyaralós, pihenős napunk teljesen tökéletesre sikerült. Ma van a foci VB döntője és egy bárban akartuk valaol nézni, de mivel akkor csak éjjel nagyon későn érnénk haza, mégis a szobában lévő kis tévé mellett maradunk.

Itt apró kitérőt tennék. Az alábbi kép az első felvételem egy ND-szűrővel, amihez sajnos nem tudtam a nyaralásra minden szükséges kelléket magammal vinni, így többek között a nagy állványt és a távkioldót sem, emiatt ez csak egy kezdetleges felvétel, aminek segítségével a tenger mozgása egy misztikus elmosódott, ködös jelenséggé válik. Az ND szűrők (neutral density = szélessávú neutrális csillapító, de nevezik szürke szűrőnek is) a fényképezendő témáról a képérzékelőre jutó fényt csökkentik, anélkül, hogy az eredeti színeken változtatnának, így lehetővé teszik nappali fénynél is a hosszabb záridős felvételeket.
A felvételem a Haida 1000x-es, ND3-as lencséjével készült, mini háromlábú állványról, záridő 6 másodperc.