2016. július 29., péntek

Görögország 2016 - Pargatól északra eső partok

A mai napon a Pargatól északra, Sivotaig terjedő partszakaszt fedezzük fel. A tegnapi Sarakiniko után Karavostasi következik, mely egy hosszabb elnyúló öböl, csodaszép világoskék, kristálytiszta vízzel, apró kaviccsal, ami részben szinte már csak darálék, a legkellemesebb fajta nekem, az ilyet nagyon szeretem. 5-6 napágyas rész van, de köztük és a két szélen, lehet magányosabban is lenni. Több taverna és strandbár is található itt.

Utána Arilla a következő, ide hosszú, kanyargós út vezet le. Csodálatosan szép öböl. Teljesen áttetsző, nagyon sekély, inkább zöldes vízzel. Viszont a part nagyon keskeny, tömör, nedves, sötét, cementszerű homok van itt, ami nekem nem tetszik, meg jobban szeretem a mély vizet is.

Utána lenne egy elérhető strand a Sofas kempingnél, de ide nem jutunk le, úgy tűnik, csak a kempingen keresztül lehet. Majd Kamini jön. Aprócska sziklás aljzatú öböl, zöld vízzel, keskeny, kavicsos parttal.

Innen még továbbvisz az út az Agia Paraskevi strandra, aminek elejénél egy kápolna áll, amiről valószínűleg a nevét kapta. Ez aprókavicsos, homokos, keskeny a part és tele van napernyőkkel, szabadon letelpedni nem sok hely van. Szemközt egy kis sziget zárja le az öblöt és ezáltal nagyon nyugot a víz és csodás színekben is játszik. Tetszene nagyon, de a parkolóban nincs már hely.

Ezután az út fentebb kanyarog a part felett és lelátni két fehérköves szép strandra, a nagyobbik a Paralia Mega Ntrafi, köves, szélesebb és tele van napozóágyakkal, a kisebb egy meredek, csúszós, bokatörős ösvényen, sziklákon és bozótban mászva közelíthető meg és ott valami hihetetlen színe van a tengernek.

Sivota előtt van még Mikri Ammos és Mega Ammos, ezeket már nem nézzük meg, mert éhesek vayunk és bemegyünk Sivotába gíroszt enni.

Sivota nem tesz nagy benyomást ránk, igaz nem is járjuk be minden zugát, nem nézzük meg a kínzó hőségben minden strandját. A gírosz jó, a levegő izzik és ennyi, megyünk is tovább. Mivel már mindegyik strandot megnéztük, ami útba esett, most döntdeni kell, melyikre megyünk vissza, hogy ott töltsük el a délutánt. A Mega Ntrafi melletti pici öböl a mi álomöblünk. Visszaautózunk oda és az út szélén parkolunk, lemegyünk a gyökerekből, sziklákból álló ösvényen. Egy nem is olyan kicsi, nagy fehér kövekből álló part fogad, hátsóbb részénél a sziklafal árnyékot ad, sajnos ez a rész már foglalt. A víz csodálatos színű és nagyon gyorsan mélyül. Felállítjuk, egy apróbb kavicsos sávban a sátrunkat és 4,5 órát töltünk ezen a kellemes strandon. Ebből is a legtöbb időt a vízben lebegve, ami finom langyos, kellemes, de már nem ad lehűlést.

A hazafelé úton még elmegyünk a másik irányba is és megnézzük a Lichnos strandot.

Zuhanyzunk és hatalmas görög salátát csinálunk vacsorára, 9 óra lesz, mire eszünk.