2017. március 10., péntek

Természetbeli séták

Nagy az űr itt a blogban, de mivel utazási blog, nem akarom mással telepakolni és másokkal készített riportokkal sem, ami most olyan divatos. Szeretném, ha ez az én, személyes utazási naplóm maradna, így akit érdekel, úgyis megvárja a következő utazást, bejegyzést...

Csak apróbb kirándulásokkal tudok szolgálni, inkább képsorozatokkal, mint beszámolókkal, de ezeket is megosztom.
A két moosburgi víztározó közül az echingi víztározó:




Ezek pedig bíbicek, amik tavasszal és ősszel nagyobb csapatokban vonulnak a tarló szántóföldek felett. 
Közép-Frankországban láttuk őket, amikor a barátainknál voltunk látogatóban. 
Elsősorban vizes, lápos területeken élenek, de máshol is előfordulnak. 
Olyan száz fős lehettt ez a madárraj. A hátuk fekete, alul fehérek és a napfényben a seregélyhez hasonlóan lilás-zöldes fényben csillog a hátuk.




Ugyanitt tettünk egy 10 km-es túrát barátaink lakóházától a szomszédos Ettenstatt település melletti erdőhöz, amely a tavaszi tőzike szőnyege miatt természetvédelmi terület és csak kijelölt ösvényeken szabad benne sétálni.
Itt már kétszer jártunk korábban is, de mindig előtte mást csináltunk és csak olyan későn jutott eszünkbe oda menni, hogy addigra éppen lement a nap és így most is csak az első képeimen sikerült még szép fényben pár képet készítenem, utána már nem voltak jók a fényviszonyok.







3 megjegyzés:

  1. Igazad van, én úgy szeretem a blogod ahogy van, nem hiányzik belőle riport vagy bármi más. (Na jó, régen írtál a munkádról, egyéb személyes dolgokról, azt is szívesen olvastam, de persze megértem, ha ez a blog maradt az utazásé. ) Ha valahová készülünk már úgy keresem a blogod mint az útikönyvet, először lássuk mit írtál Te róla :-) Nemrég olvastam végig a portugáliai beszámolódat, idén nyáron az az úticél, illetve kerestem Kanadát is, de azt nem találtam... A lányaim pedig jövőre Görögországba akarnak menni, nálad többet meg szerintem senki nem írt róla, úgyhogy engedelmeddel szintén alapvető irodalom leszel :-) Csak abba ne hagyd, köszi, hogy írsz!

    Ditke

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Ditke, köszi szépen. Nem hagyom abba, eszem ágában sincs. De már másik blogokra nincs energiám, marad ez és a német, de másról már nem írok. Kanadában csak a párom volt, pont mikor megismerkedtünk, azután, arról nincs írás, a képek sincsenek bescannelve, pedig vannak közte csodásak.
      Andi

      Törlés
    2. szia, írtam tegnap a megadott e-mail címre, megkaptad?

      Törlés