2017. november 30., csütörtök

Tenerife - La Gomera 2017/2.

November 14.

Egész éjjel nem bírok egy szemhunyásnyit sem aludni. Ez normális nálam, minden utazás első éjjelén. Utána az első napon persze elég vacak a hangulatom.
A reggeli a szállodában ugyanolyan katasztrófálisan rossz, mint az egész hodály. Rettentő meleg van a teremeben, nincs szabad asztal, de mi 1-2 perc múlva találunk magunk egyet, ami éppen felszabadul, de akik utánunk jönnek, kb. 20 ember, kint állnak mind sorban és várják, hogy a pincérek beintsék őket, ha felszabadul egy asztal. Az étel nagyon rossz. A választék bőséges, de a szalámiknak már a színe sem bizalmgerjesztő, a müzlikhez nincs joghurt, csak tej, a tojásrántotta, egy színtelen egybefüggű vastag pudding, aminek semmi íze sincs, valószínűleg tojásportból készült. A lekvároknak kémiai mellékízük van és még csak nem is hasonlítanak lekvárhoz. A gyömülcsök között a narancs úgy van vágva, hogy ehetetlen, a kiwi minden nap totálisan meg van erjedve. A kenyerek viszont jók. Nagyon nagy ricsaj, hangzavar van és káosz, nyugodtnak éppen nem lehet a reggelizést nevezni.

Nem tudjuk eldöntei, mit csináljunk ma, végül 11-kor indulunk el és a nem messze fekvő Arona település felé indulunk el, annak környékén teszünk egy hegyi kört az autóval. Utána strandolni akarunk, de beborul teljesen az idő.

Alábbi képen látni a Teide csúcsát, de olyan kis picúrkának tűnik.

Már messziről látunk egy lekopott vulkáni kúpot, ami Los Cristianos felett emelkedik és embereket is látunk a tetején. Úgy döntünk, azt megmásszuk most. Montana Chayofita a neve és a tetejéről rálátni Los Cristianos kikötőjére, a Playa de los Cristianosszal, kicsit mellette pedig a Playa de las Vistas ikeröbleire.

Már teljesen beborult az idő és a vulkán tetején hideg, viharos szél fúj. Az ösvény alsó végénél egy bull szerű kutya fekszik, így ott nem merünk lemenni arra és megpróbálunk oldalt leereszkedni, de a vulkáni törmelék megindul alattunk és lecsúszunk.

Hazafelé menet megnézzük a mi településünk, Callao Salvaje központját és strandját. Mindkettő tetszik. A kis központban sok jó kinézetű és olcsó étterem van, a strand (Playa de Ajabo) pedig igen szép. Közben ismét kisüt a nap.

Visszamegyünk a szállásra és kimegyünk a medencéhez, de amint letelepszünk a napágyakra, ismét beborul. Egy órát fagyoskodunk kint a 20 fokban, végül bemegyünk.

Este 7-kor találkozunk La Caletában, egy előre megbeszélt étteremben a barátainkkal. Nagyon jó az étel és teljesen normális árban is fekszik. Én hatalmas nagy adag baby tintahalat kapok, és még grillezett polipkacsokat is rendeltem mellé, amik vajpuhák. M. nyulat eszik. A köret kanári krumpli és piros és zöld mojo szósz, én Sangriát iszom hozzá, ami szintén nagyon finom.

1. Érzéketek van a "legmegfelelőbb" időt kiválasztani a fürdéshez/napozáshoz. 😉 ☀ ☁ A képeken a szálloda udvara szépnek tűnik.