2017. december 5., kedd

Tenerife - La Gomera 2017/9. Hajókirándulás delfinekkel

November 20.

Ma 8:15 órakor el kell indulnunk Playa de Santiagoba, mert onnan indul 10 órakor a bálnaleső hajókirándulás és mivel nem tudjuk, pontosan meddig tart az út és hogyan találunk ott parkolóhelyet, így inkább jóval korábban elindulunk.

A szerencse mellettünk áll, ma is ragyogó napsütéses, meleg idő van. Az út egy óra hosszát tart és parkolók vannak a kikötő közelében, illetve az azzal párhuzamos hátsó utcában is. Sok hátizsákos ember ballag már a moló felé.

Playa de Santiago sokkal, de sokkal szimpatikusabb, mint Valle Gran Rey. Valahogy olyan kis aranyos, szép és görögös hangulata van. Apartmanházak sorakoznak a parton, köztük egy Spar bolt. Az egész település hosszában köves strandok vannak, de méteres hullámokkal. Ha mégegyszer jönnénk és nem Hermiguába mennénk, akkor ez lenne a második lehetőség, ahol tetszene nekünk.

A hajó dugig megtelik. Szerencsére csendes, normális emberekkel van tele, főleg idős németek, néhány angol. A személyzet és az angolul, németül beszélő idegenvezető is szimpatikusak. Előbb csak hajózunk a partokkal párhuzamosan Valle Gran Rey irányában. Indulásunk után kicsivel landol a reggeli Binter masina Teneriféről. A Teide is végig ott magasodik a háttérben, jól látni.

Azután kifelé megyünk, a nyílt óceán felé. Jó lenne már valamit látni. Annak idején, 2006-ban indiai gömbölyű orrú bálnákat láttunk. Most ők elmaradnak, pedig igen gyakoriak itt a partok felé. Helyettük egy foltos delfincsapat kíséri a hajónkat jó 10 percen át.

Ezután a hajó a part felé halad tovább és egy csendes, hangulatos öbölben lehorgonyoz. Itt kristálytiszta és világoskék a víz és állítólag 24 fokos is lehet. Mi nem megyünk bele, nem szeretünk vizesen, sósan lenni utána. Amíg a fél hajó úszkál, a személyzet összekészítei a büfét és grilleznek valamit, amiről még nem tudjuk, mi is az. Hatalmas adag bepácolt tonhal! Nem spórolnak vele, előbb rádobnak két nagy szeletet mindenki tányérjára, és utána lehet bemenni a hajó belsejében lévő büféhez és ott venni a salátákból, kenyérből, kanári sós krumpliból és mojo szószokból. Almalé, víz, narancslé, fehérbor és sangria van hozzá. Van egy-két úritárs, aki már 8-adik alkalommal tölti utána a bort :-) A tonhalszték valami isteni finom és a saláták és minden más is. Kiadós adag és mivel mi elsőnek kaptunk enni, és akkor kezdtek az úszók előbb visszajönni, törölközni...mire ők is megeszik az adagkat, mi már a maradékból másodjára szedünk. Nagyon jól lakunk.

A visszafelé út kicsit unalmas, mindeki teli pocakkal, kókadozva ül a helyén és direkt a sziklapartok mellett haladunk, már nem látunk érdekes dolgokat.
14 órakor visszaérünk Playa de Santiagoba és onnan egyenesen San Sebastianba autózunk. Pár kép még útközbenről:

1. Hello Flogi,
    What a wonderful shots. So fantastic to see this report with amazing travel shots. That be be lovely to be in real with great places. Lovely that clear blue sea.

Best regards,
    Marco

2. Úgy látom, sikerült egy nagyon jó társaságot választanotok erre a túrára. Nagyon cukik a delfinek és rendes tőlük, hogy sokáig kísértek Benneteket. A kaja is csucsszuper ahogy a képekből látom 😊

1. Igen, és ami a csúcs volt, hogy amikor a fördőhelyről elindult ismét a hajó, jött egy széllökés és a felső szintről jó néhány dolgot, baseball sapkát, dzsekit belerepített a tengerbe. Senki sem vette észre, én gyorsan szóltam a kapitánynak, és visszatolatott a hajó és egy jó 5 méteres bottal, aminek kampó volt a végén, kihalászták. A hülye nő, meg akié a dzseki volt annyit reagált csak, hogy jajj, régi dzseki, mindegy lett volna. :-(