2014. február 23., vasárnap

Bonyodalmas foglalás Réunion szigetére

Aki Réunionra utazik, nagy fába vágja a fejszéjét és igen nagy trürelemre lesz szüksége, amennyiben magán úton foglalja oda az tazását, mint mi. A bonyodalmakat és nehézségeket nem akartam sem kedves segítő ismerősömnek, Ágnesnek, sem pedig az útikönyvnek elhinni. Nem elég, hogy Ági azt mesélte, hogy a szállás foglalással gondok voltak és készüljek erre fel, hogy a tulajdonosok nem válaszolnak a mailekre, hanem még az útikönyv is szószerint ugyanezt írja. De én mégis legyintettem rá. 

1. Repülőjegy keresés

Mint már az ismertető bejegyzésemben is említettem, La Réunion nem egy ismert és felkapott üdülőhely, mint társai az Indiai-óceánban. Ez a kólónia sziget Franciaország része, és csak és kizárólag az Air France repül oda közvetlen járattal, pokoli áron (1.150 Euro), ehhez nekünk még hozzájönne egy München-Párizs Lufthansa jegy ár és egy repülőtérváltás a Carles de Gaulle-ról az Orlyra, ami egy csomó pénz, és macera és időben is nagyon komplikáltan kivitelezhető lenne. Így ezt az eshetőséget el is vetettük.
Nem marad sok más választás. A szomszédos Mauritiusra kell repülni, és onnan az Air Mauritius vagy Air Austral járatával át Réunionra.
Mauritiusra sem olcsó az eljutás és az imént említett belső járatokra sem. 
Maradtak lehetőségként a British Airways Londonból, ami a legolcsóbb, de ismét repülőtérváltással, a német Condor és az arab Emirates légitársaságok, melyek egy árban mozognak. Az Emirates-szel jó lett volna repülni, kényelmes nagy gép, az Airbus A380-as repül, ami M. vágya is egyben, de túl sok órát kell eltölteni az éjszakában a Dubai-i reptéren. Végül csak a Condort választottuk.

Következő lépés lenne, hogy megvennénk a belső repülőjegyeket a szigetek között, de ezt addig nem merem megtenni, míg nincs szállásunk és most jön az agyrémes része az egésznek.

2. Szálláskeresés

Most itt Mauritiusról nem beszélnék, ott pofonegyszerű az egész. Réunionra fektetném a hangsúlyt. Szállodákból nincs ott túl sok, amik olcsóbban kínálkoztak valamikor a booking.com-on, azok már mint le vannak foglalva az összes hellyel novemberre. De amúgy sem mennénk szállodába, mert mindig csak szobát kínálnak reggelivel, így minden nap étterembe kellene menni vacsorázni és szendvicseket sem tudnánk készíteni konyha és hűtő nélkül a napi kirándulásainkra. Szóval apartman kell. Ilyet csak magán úton lehet találni, és rengeteg van belülük: kics, nagy, szép, csúnya, medencével, anélkül, hegyen, parton, ahol akarod, olcsó,drága stb...Minden tulaj csak franciául beszél, nagyon ritka a kívétel. Egy lekérdezést még könnyen össze lehet dobni google fordítóval, nem gond. Volt egy favoritom, kézzel-lábbal azért küzdöttem, lekérdeztem, 2 perc alatt jött is a válasz az árajánlattal, ami nagyon kedvező volt, de a hölgy nem adta meg az e-mail címét, hanem a közvetítő oldal mintakérdőívén válaszolt vissza, így nem tudtam neki hova írni. Ismét kitöltöttem a formanyomtatványt és kérdeztem a részletek után. Pár nap múlva válaszolt, megadta az előleg összegét, de nem adta meg ismét az e-mail címét, sem pedig a banki adatokat, így hova is utalhatnám a pénzt. Ismét a közvetító oldalán keresztül (ami igen bonyolult) kellett rákérdeznem és kérnem, hogy írjon e-mailt, de napok óta nem is reagál. Normális esetben ilyentől elriadnék és nem is állnék vele tovább szóba, de mivel az a pár ember, akiket megismertem, akik már voltak a szigeten, ugyanilyen viselkedésről számoltak be, így ez ott normálisnak tűnik. De akkor is, hogyan lépjek most tovább?
Amíg nincs szállás, nem vesszük meg a belső repülőjegyeket. Amíg nincs repülőjegy és hozzá időpont és járatszám, nem tudunk autót foglalni. A bérautó árak pedig hetente emelkednek felfelé, az időponthoz közeledve, ami havonta legalább 100 Euro emelkedést jelent, tehát ez nagyon sürgős lenne.
Kérdezzek rá másik szállásra? De hát ott is csak franciául beszélnek, meg nem is tetszik másik.
Két segítőm van, két kedves hölgy, akik már jártak ott, Ági és Zsuzsa. Ági is annó ugyanígy járt, míg végül egy kint élő magyar segített neki és felhívta a lakástulajdonost telefonon. Most én is ehhez a segítséghez folyamodtam, de bevallom, nagyon idegesít, hogy nincs személyes kapcsolatom, de még egy e-mail címem sem. Jó, a telefonszám meg van, de mit érek vele, ha egy szót sem beszélek franciául?
Egyszer én is felhívtam egy barátnőmnek egy görög szállást németül és intéztem a foglalást. Az működött, de ott nem kellett előleget utalni sehova sem.
Hát most várok és izgulok, így áll a dolog.

Addig is pár képpel dobnám fel eme száraz bejegyzést, Réunion csodálatos növényvilágáról, ismerősöm, Zsusa fotóiból válogatva:




és a kaméleonról, ami engem lenyűgöz és nagyon remélem, hogy legalább egyet mi is fogunk látni: 



Itt ajánlom Zsuzsa blogját nektek, érdekes beírásokkal Réunionról.

Ps. Miközben ezt a bejegyzést írtam, meg is oldódott a szállás kérdése, jelentkezett a tulaj, letisztáztunk mindent, még a franciámat is megdícsérte, ami nagyon vicces, mert egyetlen szót sem tudok. Ezek szerint  a google translate mégsem olyan rossz. ;-)

3 megjegyzés:

  1. Meglehetősen bonyolult, és sok a bozonytalanság, no meg a stressz. Én már biztos más nyaralást választottam volna... kitartó vagy, biztos meg is lesz a gyümölcse :-)
    Egy török dzsipszafarin láttam élőben, vadon először kaméleont, nagyon érdekes állat!

    VálaszTörlés
  2. Az utazásokban ezt is szeretem, hogy az előtte való hónapokat kitölti szervezkedéssel, kutatással. Nem az első utunk, ami rettentő nagy odafigyelés és időben és türelemben is sok szervezést igényel. Anyukám is ezt mondta ma, minek kell oda utazni, ha ennyire nehéz? Hát azért, mert különleges, és éppen ez a kihívás benne, hogy nem egyszerű. Annál nagyobb lesz az öröm, ha minden szépen sikerül.

    VálaszTörlés