2015. október 16., péntek

Tervezés - 2016

Közel sincs még kész a 2016-os utazási tervünk, de egyet eldöntöttünk, hogy ebben az évben csak Európán belül utazunk.

Elsőként januárban töltünk majd el egy hetet a Fekete-erdőben, ahol egy álomszép privát lakást foglaltam le a Schluchseenél. A közelben pedig van egy termál-élményfürdő. A terveink szerint ez amolyan "önellátós wellness telelés" lesz, sok-sok romantikával, pihe-puha takarók alatt esti tévézéssel, borozgatással, gyertyafénnyel és sok-sok hóval, hófedte mesebeli erdőkkel, hegyekkel. Legalább 3 napot akarunk a termálfürdőben pihenni, ami fele annyiba kerül, mint itt München környékén. Ezen kívül meg akarjuk nézni Freiburgot, a svájci Baselt (hurrá, svájci csokik bevásárlása - főleg Cailler, ami a világ legjobb csokija /nekem/ és Németországban nem lehet kapni), a francia elzászi Colmart, ami egy álombeli kis város és sok gyalogos kirándulást tervezünk a hóban. Már ha lesz hó! :-) Bár azt mondják, igen kemény tél lesz az idei, nagy hidegekkel és sok hóval.

Kép forrása

Ezután tervben van egy tavasz végi portugál kis körutazás, hosszabb lissaboni tartózkodásal és kis kiruccanással az Algarvéra. Ezt éppen most szervezem, így részletekkel majd később.

Ezután jó lenne végre ismét Görögországban nyaralni, de mivel Münchenben lecsengett az olcsó repülőjáratok korszaka, nevetségesen drága áron lehet olyan szigetekre jutni, amik kevésbé felkapottabbak, mint Korfu vagy Kos, vagy Rhodos. Átlagban 400 Euro egy repülőjegy oda-vissza, jobb esetben csak athéni, rosszabb esetben thessaloniki és athéni átszállssal 12 óra lebonyolítása alatt. Ennyi idő alatt elrepülők a földgömb szemközti oldalára - hasonló pénzért!!! Így akármennyire is vágyakozom, szinte lehetetlen reális összegből kihozni egy Chios-Ikaria, vagy Kefalonia, vagy kavalai repüléssel Thassos nyaralást. Esetleg Rhodost lehetne olcsón is. De ahogyan a légitársaságok kinőtték magukat az olcsóság korszakából, ugyanúgy kinőttem én is a komplikált szervezéshez való türelem korszakából, egyszerű, gyors megoldást várok, így ismételten elvetve Görögországot, szimpatizálok egy autós horvátországi körutazás gondolatával is.

Aztán, hogy őszre mi jut, nem tudom, hogyan osztjuk be az évet, mennyi szabi marad még...talán belefér majd egy hét még valahol a hegyekben vagy akár 10 nap a Kanári-szigeteken...Nagyjából ilyen irányba tart a jövő év utazásilag.

1. Jól hangzó tervek. :-) Portugália nálunk is a lista elején van. Hozzá jött tegnap Elba szigete egy kedves éttermes ajánlata alapján és a lengyel tengerpartot is szem előtt tartjuk. Borostyánt szeretnénk gyűjteni. Görög terület most két egymásután kipipálva.

1. Portugáliát közben le is foglaltam, azaz megvettük a repjegyeket és szállás is van már foglalva.

2. Nagyszerű! Anyósom ma küldött egy sms, ő épp Lisszabonban van, kellemes 24 fok van. :-)
      Mi még nem döntöttünk.

2. Jó kis tervek! Tavaly töltöttünk két hetet Portugáliában, remek volt! Porto, Güimaraes, Braga (Bom Jesus), Coimbra, Mira de Aire (csodaszép barlang), Fatima, Tomar, Alcobaca, Batalha, onnan le Lisszabon és környéke. Sintra-ban különösen a Quinta de Regalira tetszett nekünk és a tavak, de a többi is nagyon érdekes. Remek ételek, alacsony árak, és szinte mindenhol beszélik az angolt.
    Jó utat Gran Canaria-ra, alig várom a beszámolót:)

1. Mi csak 9 napot leszünk, ebbe egy kicsit kevesebb fér bele, de a terv már meg van. :-)
      üdv

3. Nálunk is Portugália az egyik jövő évi terv, de nálunk nem lehet ennyire előre szervezni, kb. április-májusig azt sem tudom, melyik hónapban mehetek szabira :-( Pedig sokkal olcsóbban és jobban lehet kihozni az utakat, ha már most tudsz foglalni. Várom a beszámolót, hátha elcsípek ötleteket :-)

4. Újra csodás évetek lesz!Portugália nekünk innen nagyon drága,még nem gondoltam rá...már néhány éve rácsodálkoztam a hegyekre én is,így valami magaslatot tervezek majd augusztusra...aztán juniusban nekünk valószínűleg negint meglepetést szerezhet az Ibusz...nem tudom,ismered-e a Mediterrán tombolát...idén is Fortuna hozta Krétát.Jó volt!!!!Figyelem majd az oldaladat!szia

5. Hát biztosan szép út lesz megint. Sintra ki ne maradjon, ha már Lisszabonban lesztek néhány napig. Nekünk nagy élmény volt! Különösen a Quinta da Regaleira, a parkja is különleges. A királyi nyaraló pedig olyan állapotban maradt meg, mintha még ma is használnák a tulajdonosaik. A legapróbb tárgyak is ottmaradtak az elüldözés miatt. Olyan, mintha még a hajszálak is rajta lennének a tükör melletti hajkefén és hajcsatokon :-). Mintha csak kimentek volna a nyaraló palota lakói a kertbe és mindjárt visszajönnek. Teljesen olyan az apró személyes tárgyakkal, mintha még ma is laknák.

6. Szaloniki is drága onnan? Mert a kavalai mini reptérrel szemben oda sokkal simábban lehet eljutni, több rendre a lehetőség; thassos pedig onnan is abszolút látótávolságra van.