2016. június 9., csütörtök

Görögország 2016 - Az utazás menete, szállásaink, tervek, infók...

Thessaloniki – Ioannina - Parga – Lefkada – Meteórák – Neos Panteleimonas – Thessaloniki

Előszó

Régi vágyam volt a jón partok szárazföldi részét is látni, ezen kívül még nem jártunk Lefkadán, Zakynthoszon és Kefallonián sem. Míg ezek a szigetek a magyar utazási irodák kínálatában évek óta benne vannak, a németek körében nem annyira ismertek és sokkal nehezebben elérhetőek szervezett út által. Mindegyik szigetre (illetve Lefkadát nézve, Prevezába) csak heti egy repülőjárat van, ezek ára 400 Euro körül mozog, ami pokoli drága, főleg, mert Görögország eddig számunkra az olcsó utazást jelentette. Egy hét az kevés bárhol is, két hét talán túl sok, 10-12 nap lett volna jó, de mivel egy hetes váltásban vannak a charterjáratok, így ezek a verziók nem megoldhatók, vagy csak magánszervezésben, athéni átszállással és belföldi járattal, ahol a csatlakozás sosem passzol, kellene egyet éjszakázni stb…Szóval macerás.

Végül Thessalonikibe kaptunk olcsó repülőjegyet, így úgy gondoltuk, a végső célon még gondolkozhatunk később is, lehet az a Volos-félsziget is, vagy a egy nagyobb körutazás a Chalkidikin, vagy Thassos irányába menni, de csak ezek a jón partok vonzottak a legjobban.

2015 novemberében vettük meg a repülőjegyet és két napra rá volt a földrengés Lefkadán, ami sok mindent megsemmísített. Még bárhova máshova foglalhattunk volna szállást, de már nem volt kedvem újra kigondolni mindent, meg a bérelt autóval a legtöbb cégnél nem lehet komppal menni szigetekre, ezért Lefkada kedvezőbb úticél, mert ott egy földcsíkon lehet bemenni a szigetre.

Az utazás menete:

Érkezésünk után, Thessalonikiből egy bérelt autóval fogunk útnak indulni, a Pindosz-hegységen át, Ioanninába, ahova este érkezünk és egy éjszakára ott is maradunk, mert tervünkben van, hogy másnap reggel egy több órás túrát tennénk a közeli Vikosz-szurdokban, majd késő délután, estefelé érkezünk meg Pargába.

Az össze szállást a booking.com-ról foglaltam.

Ioanninában az Stis Kyra lett a szállásunk, egy éjszakára 40 Euróért.

Pargában a Petros Studios, szintén 40 Euróért/éjszaka. Itt 6 éjszakát maradunk.

Lefkadán két szállást foglaltam, az egyik északon, a főváros közelében volt, nagyon szép, modern, medencével, a másik délen, Vasilikiben, szintén szép, új, modern, medence nélkül. Végül az elsőt lemondtam, mert nagyon pici volt a szoba. Így maradt a Vasso's Studios 8 éjszakára, napi 51 Euróért.

Visszafelé meg szeretnénk nézni a Meteórákat és ezért még egy közben lévő éjszakát beiktattunk, Neos Panteleimonasban, az Irida Hotelben, ez egy éjszakára 45 Euro.

Egy kivételével a szállásadók kértek előleget átutalva, ami eddig még sosem volt jellemző görög útjainkon.

A bérautó:

Egy német közvetítőnél foglaltunk bérautót. Eszméletlen árak vannak. Oké, régen nem nyaraltunk Görögországban és a spanyol, kanári-szigeteki, napi 18-20 eurós árakhoz vagyok szokva, de azért 6-700 Eurókat kérni egy kicsivel többre, mint két hétre, elég borzalmas. Annakidején ennél a közvetítőnél találtuk a legjobb árat Szardínián, ahol szintén drága a kocsi, így lett ez most is görög viszonylatban. Végül egy Auto Escape nevű céghez lettünk így kiközvetítve.

Bevallom őszintén, még nem sok időm volt az utazással, látnivalókkal foglalkozni, szinte nulla ismerettel és szervezettséggel indulunk útnak, ha csak addig még rá nem kapcsolok egy kicsit. A természeti szépségekre koncentrálunk. Pargáról esetleg átnézünk majd Korfura vagy hajókirándulásokra is megyünk, amiben Kefallonia is benne van. Ami biztos, hogy elemgyünk az Amvrakikos Nemzeti Parkba, amely Amvrakikos Wetland (ár-apály terület) néven is ismert. Itt számtalan vizimadár él és delfineket is lehet látni. Erősen annak szervezésben vagyok, hogy helyi turisztikai cégeket találjunk, akik itt egésznapos csónakkirándulásokat szerveznek.

1. Szia!

Mi már többször utaztunk bérelt autóval kompokon és sosem volt semmi gond, a rendszámot kérték mindig, de azt nem kérdezték, hogy saját vagy bérelt az a kocsi. Ez szerintem nem a kompos céget érdekli, hanem a biztosítás miatt érdekes, mert ezekre a területekre illetve a kompon történt balesetre nem vonatkozik a biztosítás, ergo ha történik valami azt nekünk kell kifizetni. Ez már rajtunk múlik, hogy ezt a kockázatot bevállaljuk-e.
    Jó nyaralást kívánok!

1. Szia, én ezt tudom, hogy nem a komposok tiltják meg, de ezt a biztosításkötésnél akkor külön meg kell mondani és extra biztosítás van rá, ami (gondolom) nem éppen kevés. Csalni meg nem igazán mernék, mert a bármi történhet és akkor meg én fizethetek egy bazi nagy összeget, ha olyat tettem, ami nincs benne a biztosításban. Köszi, még egy kicsit odébb van az indulás.

2. thessaloniki autóbérlés:

rideanddrive.gr

csekkoltam, júliusra 16 nap (júl.6-22-őt néztem, mint próbaidőpontot), 465 eur egy kiskocsi (plusz 64 eur a 16 napra az önrészmentesítő). nekem nagyon jó tapasztalatom volt velük.