2020. április 30., csütörtök

Utazási helyzet 2020-ban

Soha nem gondoltuk volna, hogy ez lesz, hogy a második és harmadik utazásunk is odavész idén. Hogy lesz egy olyan év, amiben egyetlen egyszer sem utazunk.

Egy rövid összefoglalót írnék arról, hogy hogyan is áll per pillanat az idei utazási helyzetünk.

Az elmaradt maldív-szigeteki utazásra visszakaptuk az utazási irodától a befizetett pénzt, 7!!! hét elteltével és számos utánatelefonálás és írásos felszólítás után.

Mivel a TAP Portugal május 18-tól ismét repül, azt reméltük, el fogunk tudni utazni júliusban az Azóri-szigetekre, de tegnap meghosszabbította Németország a nemzetközi utazási tilalmat június 14-ig és gondolkozik ennek egész nyárra való meghosszabbításán. Pillanatnyilag amelyik ország, köztük Portugália is, ha beenged utazni, előbb 2 hetes karanténba kényszerít.

Rémes ez az egész szituáció (nem csak az utazásra nézve, de itt a blogban csak az utazási részével foglalkoznék). Még rémesebb, hogy senki az ég egyadta világon nem reagál semmire.

Nem válaszolt a TAP Portugal többszöri és több helyre elküldött e-mailre, a Sata Azoresnek még csak ma írtam, hogy mi lesz a jegyeinkkel. A TAP megéri a pénzét, írtam nekik németül, 10 percen belül jött a válasz, hogy kérik, hogy portugálul vagy angolul írjak, majd az angol levelemre már soha többet nem jött válasz. Ez bizonyítja, hogy ott vannak, kezelik az ügyeket, de nincs kedvük nyilatkozni és nem nagyon akarnak becserélni sem jegyeket, csak ha muszáj.😩 Egyetéen németországi telefont sem vesznek fel sehol! Végül a magyar képviselet válaszolt, mit tehetünk.

A szállásadóink közül még csak annak írtam, amelyiknél a leghamarabb kellene az egész összeget befizetni és a legnagyobb összeget veszíteném. Megírtam neki, hogy kérném, hogy nyújtsa meg az ingyenes sztornózási időt az utolsó napig (az egy hónappal az utazás előtt helyett), hogy az utolsó pillanatig tudjunk sztornózni. Az előleget megtarthatja, nem kérjük vissza, de ne vonja le a maradék pénzt. Esetleg gondolkozzon azon, hogy az neki opció-e, hogy a megtartott előleget jóváírja nekünk és jövőre, ha mennénk hozzá, majd levonja az árból. De nulla reakció! Ezt kifejezetten taplóságnak tartom, hogy senki sem válaszol, mert az ember bajban van, az ember nem akarja elveszíteni a pénzét és még kompromisszumkészséges is, de még csak válaszra sem méltatják. Az ember csak addig érdekes, míg tejeli a pénzt, utána már le van 💩.

Tehát lesz, ahogy lesz, ezt az utazást is el kell kezdeni lépésről lépésre, sok utánajárással sztornózni.

A harmadik utazásunk novemberben lett volna, Oman, arra még szerencsére semmit sem foglaltunk, de utazni már nem fogunk. Ami a legrosszabb, hogy fogalmam sincs, mikor utazhatok haza az idős anyukámhoz Magyarországra. 😢

Az Azóri utazást szeretnénk jövőre bepótolni, bár abszolút nem passzol a terveinkbe, mert jövőre inkább egy sokkal nagyobb utazást terveztünk és ha ide elmegy 3 hét szabadság, akkor másra már nem nagyon marad.
A 3 hét Azórik helyett idén nyáron spontán mennénk Németországban, amerre lehet, részben főleg sátorral. Visszajönnek a régi idők, bár már öregek vagyunk ehhez, mert midenünk fáj ahhoz, hogy a földön aludjunk, de azért még egyszer szívesen nosztalgiáznánk. Viszont már figyelmeztettek a médiák, hogy ha majd a belföldi utazást engedélyezik, akkor 80 millió német fogja akarni az elmaradt nyaralását a népszerű helyeken, mint pl. a hegyek vagy tengerpart északon, eltölteni és ennek sem lesz túl jó vége.

Az egyetlen pozitívuma számunkra ennek az egésznek, hogy sehova sem megyünk, hetente egyszer vásárolunk élelmiszert és egyszer rendelünk ételt étteremből. Ezen kívül semmi mást nem vásároltunk, nem rendeltünk interneten. 6 hete tankoltunk egyszer és még a fele tank meg van, és fillérekért folyik utánunk a benzin. Az egészségügyi dolgozók (mindketten azok vagyunk) most többféle hűség-bónuszpénzt kapnak az államtól, a munkáltatótól. Tehát ez a helyzet most igen jó egy nagyobb utazásra gyűjteni, míg másoknak, akik nem dolgozhatnak, nagy problémát jelent, mint ahogyan ezt a fotós vállalkozásom is mutatja, sajnos elveszítettem 5 fotózást és új jelentkezők sem jönnek most. Nagy szerencsém, hogy a fotózás csak mellékállásom és nem abból élek magánvállalkozóként, akkor már nagy baj lenne.

1. Nem gondoltam volna, hogy ennyire rugalmatlanok... Mi visszamondtunk egy olasz bringatúrát, de már másnap visszautalták az előleget. Sajnos le kellett mondani a spanyol körutat is szeptember végén, mert akkorra mondják a 2. hullámot... ott még mi sem kaptuk vissza az előleget. Remélem sikerül megnyugtatóan rendezni az átütemezéseteket.

2. Sajnálom nagyon Flögi!
    Én is nagyon mennék már haza, utoljára karácsonykor láttam a családom pár nap erejéig. Nagyon hiányoznak már.
    Nekünk csak egy erdélyi utunk volt leelőlegezve augusztusra, hát, nem tudom, mi lesz vele.
    Kitartást!

3. Mi most lennénk az Azori szigeteken, nagyon rossz, ha erre gondolok. De szerencsére minden pénzt visszakaptunk, illetve a repülőjegyet csak utalványban, de nekünk úgy is jó. Mi is jövőre tervezzük bepótolni és az idén csak országon belül /Anglia/ utazunk. Mi is imádunk sátrazni, de én a földön alvást már az első sátorozás után sztornóztam :-) Azóta felfújható ágyon alszunk.