2020. augusztus 27., csütörtök

Milos - Tripiti, Plaka, Adamas és Mytakas Beach

2020. július 6.

Ma délelőtt bejárjuk Tripiti és Plaka utcáit, felgyalogolunk a hőségben Plaka régi erődítményéhez, ahonnan minden irányban gyönyörű a kilátás. Plaka kis utcácskái igazi kikládi bájt őriznek még.

Tripiti:

Klima:

Plaka:

Délben Adamasba megyünk ebédelni. Ott eszünk, ahol előzőleg este is voltunk, mivel gíroszt szerettünk volna pitában, de Miloson sehol sem találtunk, kivéve egy árust Adamasban a buszmegállóban, de az még nincs nyitva. Az étterem, ahol eszünk, főleg grill húsokra specializálódott, de itt sem adnak pitában gíroszt, csak tálon és így egy kétszemélyes tálat rendelünk, az pedig hatalmas nagy.

Utána a Mytakas strandra megyünk. Ez a part Syrma mellett van, szép U-alakú, homokos, van pár árnyékot adó bokor is. Az első alkalommal, mikor itt jártunk, tükörsima volt a víz, de most a szél miatt hullámzik, igen erősen. Betelepszünk a sátorral két tamariszkusz bokor közé és itt töltjük el a nap hátralevő részét. A hullámokkal igen kell küzdeni, ha a vízben vagyunk. Egyszer látunk rövid ideig egy hatalmas nagy teknőst. Ez egy nagyon kellemes strand, és rajtunk kívül csak ketten vannak még itt, szívesen jönnénk ide gyakrabban is, de az erős szél miatt a többi napon még jobban erősödik a hullámzás és sajnos nem tudunk többet idejönni fürdeni.

Otthon vacsorázunk saját készítésű görög salátát a nagy erkélyen.

1. So liebe Flögi, bei dir nachgelesen freue ich mich dass es mit diesem Urlaub dann doch so klasse geklappt hat. Auch wenn ja anders als sonst oder vielleicht auch gerade wegen der Vorzeit im Beruf war es doch für euch so wichtig wirklich mal ausspannen zu können.

Allerdings ganz schön mutig von euch mit dem Leihwagen bzw. den Reifen. Habt ihr den eigentlich noch getauscht oder habe ich etwas überlesen?

Ich war in D. auch zwei Mal mit Freunden bei einem Griechen essen (nach über elf Jahren), und es hat mir auch wieder gut geschmeckt. Vor allem den Reis haben sie köstlich zubereitet. Das lässt mich fragen ob es dort auf der Insel üblich war überall die Pommes dazu zu reichen oder bestellt ihr sie immer weil ihr keinen Reis mögt?

Jedenfalls hast du wieder klasse Aufnahmen mitgebracht. Danke dir fürs Mitnehmen