2020. december 27., vasárnap

Római ösvény (Premiumwanderweg Römerpfad)

Az utolsó napunkra egy túrát terveztünk a közelben. Szerencsére nem esik, csak a hideg szél van itt továbbra is. A kinézett római útvonal kezdete a Rammstein-várnál csak 3 km-re esik a lakóhelyünktől, így úgy döntünk, nem autóval megyünk, hanem kaputól kapuig túrázunk. Maga a túra 10 km hosszú, így összesen 16 km-t gyalogolunk. A vasút mentén megyünk Kordelből a Rammstein várromig és ott egy parkolóból indul a túra. Előbb sűrű, zöld erdőben egy patak mentén haladunk, többször látunk barlangokat és táblák figyelmeztetnek az erdőben vaddisznókra (nem szeretnénk eggyel sem találkozni), majd elérjük a kis függőhidakat a patakmeder felett. Onnantól emelkedni kezd az út és egy erdőn át az erdő széléhez érünk ki, ahol egy jó darabig rálátunk a dombos tájra és a szemközti falura. Majd egy római falmaradvány mentén ismét egy völgybe ereszkedünk le és az erdőben újabb barlangok mentén haladunk egy hatalmas kört leírva visszafelé. A vöröses Geyerlay sziklaszirtről kilátunk a várra. Itt már fáradt a lábunk és át vagyunk fagyva, így megörülünk a vár látványának, hogy mindjárt visszaérünk a kiindulási pontunkra. A várromnál van egy étterem, de ez dugig tele van, csak valami forró italra vágyunk, de kénytelenek vagyunk kint leülni és tovább fagyoskodni. A kiszolgáló alig bír a sok emberrel egyedül és nagyon sokára hozza a cappuccinónkat. Utána már megyünk haza és esni kezd az eső.

Szép túra volt. De nagyon elfáradtunk. Egy olyan hotelről álmodozunk, ahol van szauna és meleg fürdő 😊 meg masszász - de jó lenne most.

Másnap utazunk haza.Szép vidék ez a Rheinland-Pfal és az Eiffel, megérte idejönni.