2014. február 9., vasárnap

Négy nap pihenés Berchtesgadenben - 1. rész

Október környékén találtam ki, hogy mivel túl hosszú a tél és nagyon-nagyon messze van az első 2014-es nyaralásunk, M. totálisan le van terhelve a munkában, így meg akartam lepni egy welness hoteles pár napos kiruccanással. Rengeteg ilyen hotel van horribilis áron itt Bajorországban, még drágábban az osztrák oldalon és jóformán semmit sem kínálnak, ami ezt az árat megérdemelné. Ráadásul olyan ronda, ősrégin berendezett szobák voltak, ahol én nem tudom jól érezni magam, így nem is akartam kiadni olyan sok pénzt. Inkább elkezdtem keresgélni magánszállást valahol a hegyekben, ahol van a közelben nagyobb thermálfürdő.

Így esett a választás a Berchtesgadener Land-ra, azon belül Schönau am Königssee településre. Itt egy, nem olyan rég felújított, újonnan berendezett, modern apartmanra akadtunk egy tipikusan bajor családi házban. Az első pillanattól kezdve nagyon jól éreztük itt magunk, sőt teljesen olyan volt, mintha a második otthonunk lenne.

Ott, a völgyben, ahol az a pár házikó áll, ott laktunk:

Innen csupán 5 percnyi autózásra van a Watzmann Therme, egy nagyon jól kialakított thermálfürdő komplexus, négy féle medencével, masszírozó pezsgőfürdővel, sóbányából kidolgoztt sóval vegyített, gyógyhatású sós vízzel. A szaunarészlegben 6-8 féle különböző szaunával és gőzfürdővel, úgy van kialakítva, hogy az egészből a hegyekre lehessen látni, szinte mindegyik szaunában van egy nyitott rész, azaz egy üvegfal, amin keresztül Berchtesgaden városka templomtornyaival az előtérben, magas, havas sziklaormokra lehet látni. Elképzelhetetlenül idilli élmény.

Berchtesgaden:

Kedden reggel utaztunk el, csupán két óra autóútnyira. Sajnos az idén a hegyekben sem esett sok hó, így nem az az álomszép, vastagon hóval belepett tájkép fogadott, hanem inkább ködös, szürkés látvány, de délután egy kicsit kisütött a nap is. Miután bepakoltunk a szállásunkra, elmentünk a közeli Ramsau nevű településre (nem összekeverendő az osztrák Ramsauval), ahol sokkal több hó volt még, mint Schönauban és Berchtesgadenben. Itt letettük az autót egy parkolóba (sajnos mind fizetősek) és 3 órás kis túrát tettünk egy erdőn (Zauberwald) keresztül egy félig befagyott tóhoz (Hintersee).

Félúton, az autópályáról egy látkép Irschenbergnél:

Ramsau temploma:

Hintersee:

El is ment a nap, bevásároltunk vacsorára és reggelire valót és kellemes estét töltöttünk el az otthonos kis lakásunkban.

Kilátás az erkélyünkről:

A szerdai napot egy az egyben a Watzmann Thermében töltöttük, ahol foglaltam előzőleg telefonon mindkettőnknek egy-egy 40 perces egész test masszázst. Kimondhatatlanul pihentető volt ez a nap. Csomót henyéltünk, szaunáztunk, pancsoltunk, és én úsztam 750 métert, ami csodálatos volt, hiszen fiatalon úszó voltam és amióta Németországban élek, nem tudok úszni menni, mert itt nincs normális sportuszoda, csak ilyen 20 méter hosszú pancsolós medencék, amik tömve vannak emberekkel. Itt viszont a 25 méteres sportmedencében az egybenyitott szélső 3 sáv volt a csak úgy úszkáló közönségnek, a másik két sáv sportosabbaknak, így egy egész sáv csak az enyém volt és nyomhattam ezerrel a gázt, nagyon élveztem és nagyon feltört bennem a hiányérzet, hogy jó lenne ismét legalább heti egyszer a régi 2 km-es adagom leúszni.
Teljesen felszabadultan, kipihenten, elpünnyedten mentünk a fürdőből haza és ismét egy nagyon kellemes esténk volt.

1. De jó volt újra látni azokat a helyeket, ahol tavaly júniusban jártunk :-) Nagyon szép télen is!!!
    A Zauberwald-on végigmentetek...?

1. Igen, végigmentünk. Tök fura volt, hogy a fákon olyan zuzmók és szarvasaggancsszerű növények voltak, mint amiket trópusi dzsungelekben látunk. Nem tudtam hova tenni, hogy mit keresnek ezek itt ilyen éghajlaton. :-)

2. Zauberwald - nem véletlen a neve... :-)

2. super schöne Landschaftsfotos! Zauberhaft!

liebe Grüße
    Synke

1. Danke Synke, du hast dich in den falschen Blog verirrt, es kannst du auch genauso in Deutsch lesen. :-) Liebe Grüße