2014. június 13., péntek

Hurrá, Kréta!

Nem jövőre, hanem még az idén!

Mi történt? Az, hogy novemberig egész évben nem lett volna közös szabink, sem utazásunk. Szeptemberben mentünk volna együtt egy hetet haza, Budapestre. Előtte én leszek otthon hosszabb ideig, így már nem igazán éreztem túl nagy rajongást a hazautazás iránt, még kevésbé tudtam nyaralásként felfogni. Közben pedig majd meghal minden porcikám a tenger utáni vágyakozástól.

Megkérdeztem M-et, mit szólna, ha Budapest helyett valami szigetre mennénk. Természetesen azonnal tetszett neki az ötlet. Ő Korfut gondolta, én Mallorcát. A térképen mindkettő egy vonalon fekszik, meglehetősen északon. Szeptember végére már nem merem bevállalni ezeket, így lett Kréta.

Egy hét Kréta, tömegüdülőhelyen, szervezett, utazási irodás odautazással, amilyenen már vagy 7-8 éve nem vettünk részt. Nem a mi stílusunk, de nem fogunk ott ücsörögni, egy helyben. Magánszervezésben a szállások közt sokkal nagyobb választék volt és sokkal kedvezőbb árak, de repülőjegyet ilyen kevés idővel előtte már nem tudtunk olcsón elcsípni, és így a magánszervezés és az utazási irodás közt végül is árban nagy különbség jött ki, így most az utazási iroda győzött. Ami nem jelenti azt, hogy majd ott ülünk az idióta ismeretterjesztő programjukon, hanem bérelünk autót is azt hozzuk ki az egy hétből, amit lehet és amit jól esik.

Érdekes módon mindketten voltunk már (nyugat) Krétán, mindketten csak egy-egy hetet, így most a sors fura fintora, hogy a mindig tervezett 3 hetes nagy körutazás helyett, ismét csak egy hetet leszünk ott, de így marad még esély arra, hogy ismét visszatérünk és az egész szigetet alaposan bejárjuk. Most nagyon nehéz lesz a szelektálás. A törzshelyünk Stalisban lesz, Herakliontól keletre, így most a keleti oldalt járjuk majd be jobban.

Leginkább délre szerettünk volna szállást, Agia Gallinibe, de oda már sokkal drágábbak voltak és ennek az utazásnak most olyan last minute szerű áron kellett kijönnie.

A Samaria-szurdokban1996-ban:

1. Érdekes, mi is azon morfondírozunk, hogy szeptemberben egy hétre a görögökhöz mennénk.. még nem döntöttünk.

2. Én is imádom Krétát, de nagyon rég voltunk! Keleti részen Agios Nikolaos-ra mentünk át, onnan pedig hajóval lehetett átmenni a Leprások szigetére....

3. Szia Andi! Olvaslak jó rég, és előfordult, hogy kommentet is írtam, de most egy ideje nem jártam erre.... És milyen érdekes, éppen Krétánál nyílik a blogod. Ami nagy tervem, vágyam nekem is. De még nem vált valóra, mert én is magam önállóan indulnék, sőt autóval! :) Egyik szálláshely, éppen Agia Galini lenne.... De idén inkább újra Peloponnészosz lesz, mint tavaly. Messinia és Mani. Sajnos ez a két hét sem lesz elég már látom, de lesz ok megint menni.

1. Szia Melus, ez most csak egy amolyan "gyorsan menjünk valahova, csak úgy lábat lógatni" nyaralás lesz, minden tervezés nélkül. Nem sok kultúrális vonzata lesz, azt már előre megmondom, mert egy rom vagy kolostor sem érdekel, kizárólag strandolni, pihenni szeretnénk. üdv

4. Szia Andi! Bármily láblógatásos nyaralást is tervezel, akkor is fogsz fotózni! És eddigi nyaralásaitok alapján kizártnak tartom, hogy ne találd meg, a legspécibb kis hangulatos strandot. :) És mivel hasonlók az én kedvenceim is, talán lesz némi támpontom, mire szükség lesz rá. Aztán majd jövök, és jól megnézem magamnak. :) Egyébként is illő lenne megköszönnöm a rengeteg jó tipped amit adtál eddig már! :)

1. Igen, biztosan sok strandot fotózok majd. Romokat, kolostorokat, egyéb ilyesmiket most majd nagy ívben elkerüljük. :-)

5. Jó lesz hidd el, ilyen is kell:) Örülök, hogy sikerült mennetek! Nagyon jó pihit!
    puszi

6. Szia Andi!
    Kiindulópontnak jó lesz Stalis, legalábbis nekünk tökéletes volt 2005-ben. De azóta sajna átalakultak a dolgok. Nevezetesen, az orosz turisták rendesen ellepték azt a környéket. De ha csak éjszakáztok ott, és minden reggel „elmenekültök” onnan, akkor még jó is lehet. Az ember hullafáradtan már kevésbé foglalkozik a környezetével.
    Üdv és jó pihenést!
    Misi(arc)

1. Szia Misi!
      Örülök, hogy meglátogtasz itt és írsz is nekem.
      Hát,ez nem valami jó hír. Thaiföldön volt már hozzájuk szerencsénk és nem voltak valami kellemesek. :-(
      Köszi.
      üdv, Andi

2. Szia Andi!
      Nem akartalak elijeszteni Stalistól. Amúgy sem lesz gond, hiszen, elvileg csak az éjszakákat töltitek ott. Tavaly, kényszerből, eltöltöttünk ott egy délutánt (és estét), de igen nagy csalódás volt a 2005-ös állapotokhoz viszonyítva. Próbálnám hasonlítani leírások alapján több „magyarosított” helyhez, mint pl Sarti, Nei Pori, Paralia, stb, annak ellenére, hogy azokon a helyeken soha nem jártunk, és nem is fogunk. Itt viszont sok-sok oroszos dolog volt, nyilván a sok orosz turista miatt. Orosz felíratok az első helyen, orosz nyelvű üdvözlések, invitálások, orosz pincérek, stb. Azért nyugi, vacsira mindig fogtok találni oroszmentes helyet.
      A francba! Ami Nektek 31, az nekünk 62. Okt 18-án utazunk a „szentföldre”, vagyis Krétára. Már megint nem találkozunk! Még jó, hogy előtte Samosra is elugrunk.  Aztán egy év múlva meg végleg.

3. Szia Misi,
      hát igazából nem. Bár lesz kocsink végig, de nem akrunk nagyon messzire menni és sok dolgot megnézni. Ki vagyunk merülve, csak dögleni akarunk a strandokon, de nem egyen, meg nem napágyason, szóval erről fg szólni, szép strandok keresgéléséről és sok evésről. Négy éve ki vagyok éhezve a görög kajákra :-)
      Az utolsó mondatod miat még kell leveleznünk egyet, de nem találom az e-mail címed, pedig meg volt, de még kutakodok és írok, ha neked még meg van, akkor írj te, ugyanaz, ami még a hellaszon is volt.