2022. február 13., vasárnap

Chalkidiki 2021 Július

Ismét Görögországot választottuk, mert ismét ez az ország látszott a Covid-beutazási-szabályok értelmében a legegyszerűbbnek látogathatónak.

A 2020-ban odaveszett azóri-szigeteki utazásunkat még nem mertük bepótolni, mert ott minden mozaikkövet egyesével privát úton foglaltunk volna és ezt túl rizikósnak ítéltük meg.

Megkötöttük a legdrágább visszalépési biztosítást is, de mégsincs abban sem benne, ha valamelyikőnk mondjuk nem Covidos, hanem csak kapcsolatként kerülne karanténba. Ha emiatt nem tudunk utazni, odaveszne minden pénz. Szóval az utazás igan nagy rizikóval jár.

Tartjuk magunkat a régi kedvelt szokásunkhoz, hogy nem szeretünk tömeges helyeken nyaralni és főleg nem lakni, így a Chalkidikin, Pefkochori közelében egy hegyoldalban foglaltunk apartmant (Apt. Peristeridis), gyönyörű környezetben, rálátással a tengerre. A 10 napunk alatt, amit ott töltöttünk, majdnem végig mi voltunk az egyetlen vendégek.

A szállás nagyon kellemes volt, szépen berendezett apartman a földszinten, 30 évet Németországban élt tulajdonos házaspárral, akik nagyon szívélyesek voltak. Egy üveg házi bor fogadott az asztalon és bármi kérdésünk volt, azonnal segítettek.

Kifogtuk a legnagyobb 40 fokos hőséget és a legnagyobb tömeget.

Thessalonikibe repültünk, onnan bérautóval mozogtunk. A közeli Kallithea "L" betűs diszkontjába jártunk bevásárolni.

Minket sokkolt ez az az utazás! Leírhatatlan embertömegek voltak mindenhol, a strandok mind tele napágyakkal, mint a heringek a konzerves dobozban és üvültő zene. Hiába volt autónk, szinte lehetetlen volt olyan partot találni, ami nincs benapágyazva és kevés az ember. A Covid-szabályokkal senki sem foglalkozott, kötelező maszkohordás ellenére sem hordtak maszkot az emberek és tömörültek mindenhol. Szinte rosszul voltunk az egésztől és megpróbáltuk az egész nyaralás során az eldugottabb helyeket, magányosságot keresni, amit sikerült is, de így szinte minden nap ugyanarra a strandra jártunk.

A házunk tulaja ajánlott a ház alatti partszakaszon egy eldugottabb strandot, amihez csak egy szűk lejárat vezet és csak a helyiek ismerik, ez szuper volt, kristálytiszta víz, és kétszer még delfineket is láttunk a aprtról bent a vízben! Különben a Possidi-szarvra (homoknyelv-félsziget) jártunk, ahol meztelenül is lehet strandolni.

A házunk alatti Pefkochori strand:

A Possidi homoknyelv:

Hihetetlenül jó éttermeket kaptunk tippként a tulajunktól vagy magunk akadtunk rájuk. Meg voltak a kedvenc helyeink, ahova visszajártunk enni. Kényelmesen, a napot elhúzva éltünk, sokáig alvás, valahol kis ebéd, strand, valahol vacsora...😀

Rengeteget ettünk 😊 nagyon finom volt minden, az ember szinte evésfüggővé válik 😀, ha pedig nem akartunk időt rabolni az étterembe menéssel a napból, akor vittünk a strandra saját készítésű görög salátát meg gyümölcsöt vagy útközben megálltunk frappézni, vagy egy gíroszt enni.

Körbeautóztunk a Kassandra és Sithonia-földnyelvet. Mindenhol ezt tapasztaltuk, hogy a partok horror szinten el vannak lepve emberekkel, a neves Narancspart még fotózásra sem volt méltatott számomra, mert a partból alig látszott valami. É sott is napágyak és dobhárytát betépő üvöltő zene. Így alig van partokról képem.

Ahogyan mi eltöltöttük ezt a nyaralást, jól éreztük magunkat és kellemes pihenés volt, volt, hogy 2 óra hosszán át ki sem jöttünk a vízből, de kint amúgy sem lehetett kibírni, az utolsó napunkon 45 fok volt, mikor mentünk vissza a reptérre, akkor kezdődtek a nagy erdőtüzek. De számomra 17 görögországi nyaralás közüla Chalkidiki volt a legrosszabb hely és ahova többet vissza nem mennék, maximum szezonon kívül, amikor nincs ott ember. Mert amúgy tájilag gyönyörű!

gyurgyalag fióka várja a kaját

Egy napon bementünk Thassalonikibe autóval. Az is borzalmas volt. Lerohannak a fekete csecsebecse árúsok. A piacnál a szemünk láttára tépett le egy fiú egy nőről egy táskát és rohant el vele, a rendőrök a következő sarkon álltak és nem szaladtak utána. A templomok mellett matracokon csöveznek a menekültek, ami nagyon szomorú. Theaasalonikiben semmi sincs, ami az én szememnek szép lenne, egy csúf, lepukkadt város.