2022. május 29., vasárnap

Mallorca másképp

Végre megint utaztunk. Szokásainkhoz híven a repülőjegyeket, a szállást és a bérautót magunk foglaltuk egyesével a lehető legkedvezőbb áron. Mivel minden évvel egyre jobban a magányosságra, visszahúzódottságra és nyugalomra vágyunk és egyre nehezebben viselünk el egy szállást hotelben, vagy emberekkel zsúfolt településeken, ismét (mint a Kanári-szigeteken majdnem mindig) magánszállást (házat) foglaltunk a sziget belsejében, a Montuiri nevű faluban.

A foglalásokkal, árakkal és oda-vissza utazással kapcsolatos tapasztalatainkat most nem részletezném. A 8 férőhellyel rendelkező, régi, falusi stílusban berendezett házba meghívtuk kedves barátainkat Ausztriából, Bécs mellől, akiket az utazási blogoláson keresztül ismertünk meg (Rostrose) és nagyon kellemes, harmonikus 10 napot töltöttünk együtt.

A ház hatalmas nagy volt és mindennel el volt látva, a medence vize nem volt hideg, ellenben a tengerével, amibe nem bírtunk bele menni.

Ez a nyaralás a falusi pihenés, a szigetbelső és turistáktól főleg távoli helyek megismerésével telt el, valamint kellemes hangulatú esti közös sütés-főzéssel és éjszakákba nyúló kártyapartykkal.

1. nap

Május 17-én este 8 órakor érkeztünk a szállásunkra és a másnapot a legközelebb eső tengerpartok felfedezésével kezdtük. A Porto Cristo, Sa Coma és Cala Rajada között húzdódó partszakaszok sokkoltak a 10 emeletes üvegfalú szállodákkal, a tömegekkel és a gyorsérkezdékkel, hasonlókkal. Azonnal tudtuk, hogy nem ez a része Mallorcának az, amit mi keresünk és a többi napon igyekeztünk elkerülnni ezeket a helyeket. Koradélután érkeztek meg barátaink Bécsből, akik külön autüt béreltek és egy nagy adag garnélás késői ebéddel nyitottuk meg közös életünket, majd a délután hátralévő részét a medencénél töltüttök el, majd este sétáltunk egyet a falunkban.

Cala Anguila

Porto Cristo

Montuiri

1. Das stimmt eindeutig, liebe Andi, für uns wären diese Glaspalast-Hotels auch schrecklich gewesen und all die vielen Leute. Wir vier haben es es uns angenehm und gemütlich gemacht und es waren wunderbare Tage! Alles Liebe, Traude