Csak kb. 200 métert kell sétálnunk a következő Gaudi házig, a Casa Milá-hoz. Itt 16,50 Euro fejenként a belépő és ide be akarok menni, mert tudom, hogy a tetőn vannak azok a különleges kémények, amiknek arcuk van és a környékre is jó lehet a kilátás.
Tehát pár külső fotó után, bemegyünk a házba, ahol röntgengéppel átvilágítják a hátizsákunkat.
A Casa Milà, vagy ahogy más néven ismerik, a Kőbánya (La Pedrera) Antoni Gaudí épületeinek a sorában az egyik legismertebb lakóház. 1905–1910 között épült a gazdag textilgyáros, Roger Segimon de Milà megrendelésére.
Az építész utolsó lakóépülete tulajdonképpen egy öt emeletes bérház, amelynek első emeletét lakta a Milà család....
A Casa Milà, vagy ahogy más néven ismerik, a Kőbánya (La Pedrera) Antoni Gaudí épületeinek a sorában az egyik legismertebb lakóház. 1905–1910 között épült a gazdag textilgyáros, Roger Segimon de Milà megrendelésére.
Az építész utolsó lakóépülete tulajdonképpen egy öt emeletes bérház, amelynek első emeletét lakta a Milà család....
Előbb fel kell menni a tetőre (ezt lehet gyalog vagy lifttel, mi az utóbbit választjuk), onnan lefelé menet folytatódik majd az épület megtekintése. A tető a figuráival valóban nagyon impozáns és a kilátás is minden irányba nagyon jó.
Tibidabo |
Sok ember van egy időben a tetőn és ezért sokszor hosszú perceket is várni kell, mire egy motívum elől eltűnnek és lehet idegen arcok nélkül fényképezni. A kínaiak nagyon pofátlanok. Van amelyik beáll direkt melléd fényképezkedni, a legtöbben meg persze pont oda állnak be, az elé, amit éppen fényképezni akarok és nem mennek el. Látják, hogy várok és várok, integetek is, hogy menjen már odébb, de úgy tesznek mind, mintha észre sem vennének (vagy valóban ilyen bambák). Így aztán néhány jó fotóért néha 5 perceket is várok és ezáltal nagyon sok időt töltünk el itt.
Glories |
Sagrada Familia |
Miután bejártuk a tető minden zugát, elindulunk a lépcsőn lefelé, és több szinten is kiállítás van, Gaudi modelljeiből illetve a ház korabeli berendezéséből.
A házat szinte kiviteli terv nélkül, néhány egyszerű vázlat alapján építették fel. Az építésnél használtak acélszerkezetet és a fölsőbb szinteken téglaíveket is. A homlokzat kőszerűen hat, s ebbe a látványba Gaudí belekomponálta a balkonok növényeit is, amelyek változékonyságot biztosítanak. Hagyományos értelemben nincs is homlokzata, mint ahogy az egész épületben alig található egyenes falszakasz. A tetőterasz sem hagyományos: a cementhabarccsal, kerámiával és csiszolatlan márvánnyal borított felületen non figuratív plasztikák sora található, a kémények is szobrokat mintáznak. Gaudí a későbbi esetleges szállodaként való felhasználására gondolva a lakások között áthelyezhető, eltávolítható válaszfalakat tervezett. 1954-ben a padlástérben szintén lakások épültek.
Az épület 1984 óta, a 20. század egyikelső épületeként az UNESCO Világörökség listáján szerepel. (forrás: wikipedia)
Nagyon élvezetes és hasznos az összeállításod Barcelonáról, már alig várom a Sagrada Familia-ról szóló részt!
VálaszTörlésKöszi. Az is jön majd, de olyan sok helyen voltunk, hogy ha minden helynek egy rész van, eltart még egy darabig, míg odáig jutok :-)
TörlésÉn nem mentem be, de most kedvet kaptam hozzá :-)
VálaszTörlésA ferdeszeműektől én is agyvérzést kaptam Rómában is, mindenhova beállnak pózolni. Én csak azt nem értem, hogy valójában a szobor/festmény/épület a lényeg (mert nekem inkább) vagy ők maguk a képen?!
Belül nem érdekelt, engem nem tudnak felizgatni ilyen régi berendezések, stb...de a tetőért megérte, az egy élmény volt. Végülis is egy ilyen utazáson a legtöbb pénz belépőkre megy el sajnos.
Törlés