2022. június 5., vasárnap

Mallorca - Sóller, Deia, Cala Deia

Ma közös programot terveztünk és reggel, nyitásra a Jardins d'Alfabia kerthez autóztunk, ahol fejenként 8 Euro a belépő. A kert igen lapukkadt, gondozatlan, kusza állapotban volt, alig volt benne érdekes növény, nekem nem tetszett.

Utána Sóllerba mentünk, nem a fizetős alagúton át, hanem a kanyargós hegyi úton. A faluhoz érve, az országút mellett, kilométereken át parkoltak az autók, mintha Mallorca összes turistája ezen a napon csak ide jött volna. Szinte lehetetlen volt parkolót találni és itt már 30 fokos hőség volt. Végül bent a faluban találtunk egy nagyobb fizetős parkolót, ahol éppen még 3-4 hely volt. A templomtér körüli környéket besétáltuk, éppen jött egy régi kisvasút ás mázsányi embert hozott magával, akik egy villamosra szálltak át. Mi még egy kávéval jutalmaztuk magunkat és utána Deiába mentünk.

Deia egy szép fekvésú hegyi falu, a sziget legszebbjei közé tartozik - legalábbis az útikönyv így írta le. Mi nem találtunk benne sok érdekeset. Itt is csak majdnem egy kilométerrel kintebb tudtunk parkolni és a rekkenő hőség ellenére is elszántan belevágtunk a kis hegyi túrába a faluból le a tengerpartig. A parton megint nagyon meglepődtünk, mert tömve volt emberekkel, a két étteremben nem volt hely és a vízben is sokan voltak, pedig az még jeges hőmérsékletű. Végül le tudtunk ülni az egyik étteremben az árnyékban és egy-egy hideg üdítőt ittunk, majd nekivágtunk a már 34 fokos hőségben a megerőltető visszafelé útnak.

Este a tonhalat sütöttünk és a balkonon ismét gyönyörű naplemente mellett vacsoráztunk. Utána hosszas kártyapartykat játszottunk késő éjszakáig.

1. Szia Flögi! Örülök, hogy újra olvashatlak, sajnálom, hogy már nem olyan intenzitással csinálod a blogot, mint régebben, téged olvaslak a legszívesebben, mert nagyon színvonalas és tartalmas az írásod.

2. Auch hier hast du wieder träumhafte Fotos geteilt. Die Jardins d'Alfabia haben mir besser gefallen als dir - vor allem habe ich mich gefreut, dass es den Tieren dort vergleichsweise gut gegangen ist. Die alten Holzbahnen von Sóller fand ich auch sehr schön. Deia war ganz hübsch, aber ob es eines der schönsten der Insel war...? Ich bin jedenfalls gern mit euch dor tin der Gegend gewandert, trotz Hitze.