2011. november 20., vasárnap

Bevezető

Árak

Repülőjegyek
Iberia legitársaság: Münchenből madridi átszállással Lanzarotére, oda-vissza, fejenként 336 Euro

Szállás
Apartamentos Elena

A booking-on foglaltunk egy, egy szoba+hálószobás apartmant, de egy, egy szoba+két hálószobásat kaptunk, amire nem volt szükségünk, de ugyanazért az árért volt, így egy kényelmes öltözködőszobánk is lett. 😁 10 éjszakára összesen kettőnknek 290 Eurót fizettünk.

Az apartman első látásra katasztrófálisan lepusztultnak tűnt, mind kívülről, mind belülről, de aztán láttuk, hogy igaz, minden öreg, elhasznált, de nagyon tiszta és élhető, így tökéletesen megfelelt a célnak.

Autó

Az Autoreisen nevű cégnél foglaltuk le neten, előre nem kellett egy vasat sem fizetni. 11 napra kaptunk egy Peugeot 207-t 154 Euroért, teljeskörű biztosítással. Az autóval és a kölcsönzővel is élégedettek voltunk (leszámítva, hogy nagyon kevés lóerővel bírt az autó és emelkedőn éppen hogy csak nem gurult vissza velünk).

Első nap, érkezés – 2011. November 9.

A repülőutat nem részletezem, fárasztó volt, mert reggel 4-kor keltünk és minden hosszúra nyúlt, így 14 órára értünk oda (ottani idő szerint - a Kanári-szigeteken egy órával kell visszaállítani az időt a középeurópaihoz mérve).
A bőröndöket gyorsan megkapjuk, az autóbérlés is flottul megy, leszámítva azt, hogy a legtöbb velünk együtt érkezett utazó az Autoreisennél áll sorba és így egy hosszabb sort kell kivárnunk. Közben látjuk, hogy kint vakítóan süt a nap és a reptér bejárata előtt hatalmas kaktuszok állnak. A kölcsönzősök kedvesek, beszélnek angolul és németül is, a bérautók egy nagy garázsban állnak rögtön a kijárattal szemben. Egy tűzpiros Peugeot-t kapunk, bepakolunk és alig negyed órát autózunk a közeli Puerto del Carmenbe, ami a sziget fővárosával, Arrecifével szinte egybeolvad. Igazán nagy kiterjedésű város és az autókölcsönzőben kapott térkép alapján hamar meg is találjuk az apartmanunk utcáját. A gond csak az, hogy szinte minden utca egyirányú és alig akad szabad parkoló, így jó néhány kört kell megtennünk a környéken, mire végül egy helyet találunk a közelben.

Az apartman utcai képe sokkol elsőre, ugyanis nem csak lepukkadtnak néz ki, hanem ahol egy üvegezett iroda kinézetű helyiség van, (ezt gondoljuk recepciónak), az be van fedve kartonokkal és kiadó tábla lóg rajta. Megdobban a szívünk az izgalomtól, hogy az apartman nem is létezik már, átvertek és nagyon nem jó érzésekkel közeledünk és keresgélünk továbbra is recepció után. Közben arra gondolok, hogy ha tényleg zárva van, találunk itt eleget helyben, végül is előre nem kellett pénzt fizetni, de azért akkor nem hiszem, hogy írt volna 3 nappal korábban a tulaj e-mailt, hogy hány órakor érkezünk, mikorra legyen kész a szoba.
Végül rátalálunk a keskeny kapualjra, ami a bejárat és a belső udvarba vezet, ahol a recepció zárva van, így a bárba megyünk érdeklődni. Ott a báros fiú nagyon kedvesen fogad és egy borítékban lezárva megkapjuk a szobakulcsunkat és üdvözlő kártyát. Recepció csak délig és délután 17-19 óráig van. Felmegyünk a szobába, meglep, hogy ekkora nagy. A berendezés rendben, a tisztaság is, a fürdőszoba kicsit kanális szagú és a ruhásszekrények nagyon dohos szagúak, ezért rögtön a második hálószoba duplaágyát választjuk öltözőnek.
A konyha nagyon rosszul felszerelt, a szokásos tányérokon, evőeszközökön és poharakon kívül csak egy nyeles fazék, egy nagyobb fazék, egy kis serpenyő, egy salátás tál, egy vízforraló és egy merőkanál van benne. Sem egy szűrő, sem egy üvegtál a sütőhöz, sem salátakiszedő kanalak…De azért választottuk ezt, mert szinte sehol máshol nem volt sütő, az pedig kell nekünk a halsütéshez.

Kipakolunk és elmegyünk egy rövid sétára, felmérni a környéket, milyen a tengerpart, hol lehet bevásárolni. Hazatelefonálunk. Érdemes fülkéből, mert 1 Eurót bedobva, sokáig lehet beszélgetni.
A tengerpart nagyon szép, hosszan elnyúlik, nagyon gondozott. A parti sétány tele van üzletekkel és egy utcával feljebb egy nagyobb szupermarket is van. Itt meg is vesszük rögtön az első szükséges dolgokat, innivalókat, kenyeret, reggelire valót. Az árak magasabbak, mint Németországban.

Amikor visszajövünk, már nyitva a recepció és becsekkolunk, elkérjük a széfkulcsot is. Eszünk friss kenyeret sajttal és halkonzervvel és elindulunk egy nagyobb felfedező sétára, a hosszú strandsétány mentén. Egymás után jön a rengeteg étterem, bár, büfé, iszonyat nagy a választék és drágák a németországi árakhoz képest.

Tetszik a hely és elégedettek vagyunk. Egyetlen, amiben csalódunk, nincs olyannagy áruház, mint Tenerifén, amiben halpult van, nem lehet friss halat kapni sehol. Fél 8-ra már haza is érünk és elég hullák vagyunk, nem bírunk sokáig fent maradni, kicsivel 9 után már ki is dőlünk és nagyon jót alszunk.

1. Képről nagyon nem is érzem olyan lepukkantnak ezt a szállást. :) Vagy csak én vagyok igénytelen? :P

2. Abszolút nem volt lepukkadt, csak ahogy az utcában megláttuk, hogy minden zárva, az üvegezett irodák lefüggönyözve, deszkák hevernek bennük szanaszét, hát azt hittük, hogy évek óta bezárt és valami nagy kamnu az egész. Szóval csak elsőre volt lepukkadtnak tűnő.