2019. február 2., szombat

Andalúzia útiterv

Andalúzia úgy jött, mint az égből a villámcsapás. 
Van pár hely, ahova legalább 10 éve akarunk már menni, de valahogy mégsem, mert túl macerás a megszervezés, mert túl sok a látnivaló és mi mindig mindent látni akarunk és akkor csak loholunk és nem pihenünk semmit és végül az egészhez nincs is kedvünk. Ilyen Andalúzia és Svájc is, ezek hosszú évek óta a listánkon vannak. Az idén Svájc mellett döntöttünk, de csak a tavasz végi időszak volt rá szabadságtervezésileg lehetséges és Svájchoz végül is ezt túl korainak tartottuk. Amúgy a Matternhorn és az olasz határ tóvideki lettek volna az útitervben, visszafelé pedig Liechtenstein. Éppen elkezdtem az első szállásokat keresgélni és kiverték az árak a biztosítékot. 150 Eurónál olcsóbb éjszakát nem is találtam. Átfutott bennem, hogy mi lenne, ha máshova mennénk és beugrott a szintén régen "várólistás" Andalúzia. Megkérdeztem párom, mit szól hozzá, és rögtön benne is volt. Este már meg is vettük a repülőjegyet, direktben Münchenből Sevillába a "Lufival", aminek nagyon örülök, hogy nem kellett kényszerből valami fapados társasággal menni, ahol külön kell fizetni a csomagért, meg kaját sem adnak. Árban ugyanannyi volt a jegy, mint ezeknél az olcsóbb társaságoknál, csak ezek leszállnak Barcelonában, vagy Rómában, vagy Mallorcán és az utazás hossza 9-13 órára van kiírva. Hát nem ment el az eszünk, hogy egy 3 órányi repülésre eső helyre, egy napon át kanoszzázzunk!
Szóval nagyon örülök az LH jegynek, átszállás nélkül, kajával, 23 kg poggyásszal. 😊

Fel volt írva a spirálfüzetembe (amibe mindig jegyzetelek) jó néhány hely, amikről más blogokban olvastam, láttam képeket vagy természetfilmben láttam. Így a térképet tanulmányozva nagyon hamar kiszelektáltam a helyeket, amik nekünk tetszenének. Sajnos a két hét is alig elég valamire és ezért nagyon sok mindent ki kellett iktatni, hogy ne legyen egy rohamás az egész. Egy vaskos, 700 oldalas útikönyvem van itthon csak Andalúziáról, ugyanis ha egy helyre vágyok, arról megveszem mindig az útikönyvet és átlapozom és ha az utazásra kerül a sor, csak le kell venni a polcról.

Leírom az útvonalat:

Érkezés délben Sevillába.
Sevilla

Doñana Nemzeri Park nyugati oldal, dzsiptúra a parkban
Doñana Nemzeri Park keleti oldal, hajós és dzsiptúra a nemzeti parkban
Jerez de la Frontera, Cadiz
Medina-Sidona, Vejer de la Frontera, Tarifa
Gibraltar, Estepona, Casares
Carihuela, Frigiliana, Salobreña
Mijas, Nerja
Caminato del Rey
Granada 
Cordoba
Vissza Sevillából.
Most három nap alatt raktam össze a szállásokat is, de nagyon nehéz volt, mert iszonyatos árak vannak és sok helyen csak ilyen hatalmas embergyár-hotelek vannak, amikbe mi nem szeretünk menni, a tengerparti részeken meg 20 emeletes toronyház hotelek, borzalmasan nem a mi világunk. Szóval volt, hogy egy szállást 8 órán át keresgéltem és megnéztem vagy 300-at, vagy nem volt balkon, vagy nem volt stornólehetőség, vagy toronyház volt, vagy lepukkadt...
Csak Corddoba nincs még meg, mert ott az utolsó két éjre a legolcsóbb szállás 230 Euro, ez brutál, úgyhogy ezt még hagyom. 
A Caminato del Reybe is megvan már a belépőnk, mert igen csak megijedtem, mikor megláttam, hogy hónapokra előre már vannak napok, amikor szinte egy jegy sincs már, és ez vonatkozik az Alcazarra ás Alhambrára is. 
Most egyelőre ennyit kutyafuttában az egészről.
 

16 megjegyzés:

  1. Szia! Nagyon jó ötlet, egy andalúz körút már nálunk is régóta terv, kíváncsian várom majd a beszámolót róla!

    VálaszTörlés
  2. Ahogy nézem,a Cordobai Catedrális és a Roman Bridge-közötti utcákban vannak kis hotelek.Mi anno ott voltunk az egyikben és remek éjszakai szállás volt.A közelben gyalog elérhető egy csomó látnivaló./kocsival be lehetett menni a szálláshoz/A Mezquita a reggeli mise alatt ingyenes volt és nem volt tömeg,lehetett fotózni. Nekünk megfelelt 2 éjszakára.A városban alig akadt parkolóhely.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tegnap rengeteg oldalt megnéztem, de az agodán kívül nem találtam olcsót. Én mindig csak a bookin-on foglalok, mert otttörzsutazs vagyok, kapok kedvezményt és mert nem szeretem sok helyen magadni az adataimat, regisztrálni, hát még bankkártyaadatokat, szóval emiatt nem igen nézek másik oldalakon. Kicsit az óváros kintebbi szélén akartunk szállást, pont az autó miatt. Esetleg tudok veled levelezni valahol, mert kicsit gondban vagyok, a sevillai Alcazar, a granadai Alhambra és a cordobai Mezquitába sehogyan sem tudok jegyet foglalni. A saját oldalaikon, ha jegy vételre kattintok, akkor nem jön be az az oldal, csak nagy fehérség, ha meg másik közvetítők oldalára megyek, ott 3x annyiba kerül a jegy és állandóan csak vezetéssel van, azt mi meg nem bírjuk ki, magunk akarunk menni.
      üdv

      Törlés
    2. Az Alcazar és az Alhambra jegy meg van, ma műkönek az oldalak, amiket tegnap nem lehetett megnyitni, viszont a Mezquitába csak vezetett belépést találok. Lehet, hogy ott nem is lehet csak úgy egymagunkban bemenni?

      Törlés
    3. a helyszínen tudsz jegyet venni, nem kell vezetés, be lehet menni anélkül is.

      Törlés
  3. Szia Andi! Igencsak megörültem, amikor megláttam az útiterveteket, Andalúzia nálunk is bakancslistás. Már most várom a beszámolódat. :-) Jó tervezgetést!
    Manka

    VálaszTörlés
  4. Szia! Jó az összeállítás, de Rondát hiányolom belőle, az egyik legszebb város Andalúziában és nincs messze a Caminito del Rey-től. Ami a szállást illeti, miért nem próbálod meg AirBnB-n? Mióta regsiztráltam rá én mindent ott foglalok és ha több napra megyünk mindig teljes lakást, kb. féláron mint a Bookingon vannak. Ha gondolod küldök egy meghívót és így első foglalásodkor kapsz kedvezményt is. Ja és nem utolsó szempont, hogy ha ott benne van, hogy ingyenes parkoló is van, akkor lesz is, nem úgy, mint Bookingon. Legalábbis eddig mindig volt, ellenben Bookingon sokszor csak odaírják, emiatt meg is szívtuk egyszer, napi 12 eurós parkolójeggyel...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már én is rengetegszer ajánlottam Flöginek az airbnb-t, mert mi is nagyon szeretjük, és szinte állandóan ott foglalunk. De nekik nem szimpi... Hát ez van, nem vagyunk egyformák.

      Törlés
    2. A probléma az előre fizetés, mert akkor repülőjegyet, bérautót és szállásokat is előre fieztnénk ki és mivel általában év elején foglaljuk az összes azévi utazást, akkor ez a költség mind egyszerre zuhanna ránk, amit meg sem tudnánk engedni magunknak, így meg szépen hónapokra oszlik el minden, mert a szállásokat csak az utazások hónapjában, ott helyben fizetjük. ;-)

      Törlés
    3. Igen, tudom, illetve emlékszem hogy mondtad amikor erről beszéltünk korábban.

      Törlés
  5. Még valami, mivel látom ti is szeretitek a természetet, Sevillától autóval nincs túl messze a Río Tinto folyó, mely Huelva provinciában található és arról nevezetes, hogy vörös a vize. Mi láttunk már vörös folyót, igaz nem Spanyolországban, hanem Skóciában, és gyönyörű szép volt. A spanyolt még nem láttam, csak olvastam róla, de nálam bakancslistás.

    VálaszTörlés
  6. Szia Espanol!

    Köszönöm, hogy írtál és a tippjeidet.

    Ronda nem fér bele, a partvonalat követi a körutazásunk és a szállások is majdnem mindig a parton vannak, Rondát érintőleg egy éj Tarifa mellett, onnan reggel megyünk megnézni Gibraltárt, kiszámítani lehetetlen, mennyi időt szán az ember egy helyre, aznapba kell még beleférjen Estepona és még pár tengerparti kisebb település. Innen 60 km kanyargós alsóbbrendű úton Ronda, nem tudom elképzelni, hogy belefér. Esetleg valóban a Caminato del Ray után, bár onnan is igen messze van, mert a kanyargós úton 60 km nem egy, hanem két óra és estére Mijashoz kell visszaérni a szállásra. Majd meglátjuk, spontánra hagyjuk, hogy belefér-e vagy nem. A döntések nagyon nehezek voltak, mert annyia sok látnivaló van, hogy ha nem szelektálunk, akkor bele is őrülnénk. Meg eleinte városokat szinte nem is akartunk, csak természetet, de végül csak nem tudtam nemet mondani szép városoknak, férjem mérges is volt, hogy nem több időt vagyunka Donanaban vagy més természeti helyeken, mindenkettőnket ezek jobban érdekelnek, mint a városok.

    Az Airbnb-t egyszer megnéztem és nagyon nem tetszett. Főleg az, hogy előre ki kell fizetni. Ezért szeretem a bookingot, mert soha nem fizetek előre, és mindig azt az opciót választom, hogy szinte az utolsó pillanatig visszamonható fizetés nélkül és akkor akármi történik, csak ott helyben fizetek, nekem nem szimpi az az oldal.

    Ingyenes parkoló alatt én egy városban azt értem, hogy nincs a hotelnek asjátja, hanem amit az utcán találsz, minket nem zavar, ha kitesszük az autóból a bőröndöt és 5 utcával odébb találunk csak parkolót.

    Köszönöm a tippet a Rio Tintóról, most mindjárt utána is nézek, hogy az útirányb belefér-e.

    Esetleg nem tudsz autókölcsönzőt ajánlani. Goldcar kizárva, nagyon egy szemét cég, már volt velük dolgunk. A nagy közvetítők plattfromjain vannak szuper árak, az economy carrentalson át szoktunk bérelni, de ott nem derül ki előre, hogy kihez kerülsz és sajnos a Goldcar is a partnereik között van.

    Üdv: Andi

    VálaszTörlés
  7. Szia! Mi Alicantében a Dickmanns-tól béreltünk autót, velük minden oké volt és nem is horror áron, viszont azt hiszem Sevillában ők nincsenek. Andalúziában kétszer voltunk, de egyik alkalommal sem béreltünk autót, úgyhogy sajnos ebben nem tudok segíteni.

    A parkolók esetében az minket sem zavar, ha az utcán kell parkolni, de amikor egy szállás odaírja, hogy ingyenes parkolás és amikor sehol nem tudsz ingyenesen parkolni, mert a belváros közepén vagy, ők pedig közlik, hogy hát nekik nincs parkolójuk, az kicsit felháborító. Alicantéban jártunk így.

    Igen, az AirBnB-n valóban előre kell fizetni, de nekem ezzel nincs semmi gondom, amikor valamiért le kellett mondanom vagy a szállásadó nem fogadta el a foglalást, mindig azonnal visszautalták. Egyszer volt velük csak gondom, akkor kártérítést kértem és szó nélkül 2 nap múlva meg is kaptam. Én szeretem, mert ilyen szállásokat ennyi pénzért Booking-on nem kapsz meg. A bookingból azután ábrándultam ki, miután volt náluk 2 olyan foglalásom, ami kicsit kiverte a biztosítékot. Ami a lemondást illeti, a nagy részét AirBnB-n is le lehet mondani egészen az utolsó pillanatig. Azt aláírom, hogy rizikósabb, mert 90%-uk privát szállás, és elképzelhető, hogy a szállásadó lemondja és akkor kereshetsz másikat. De ez azért nem gyakori.

    Megértem, hogy minden nem fér bele egy utazás során, ezekkel a problémákkal mi is folyton szembesülünk. Nálunk párom inkább városnézősebb típus, én meg jobban szeretem a túrákat, természeti látnivalókat. Én most Peruba vagyok nagyon "beleszerelmesedve", jövőre oda szeretnénk menni, de nézegettem és nem lesz egyszerű, iszonyatos távolságok vannak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, köszi a választ.
      Peru, Chile, Bolívia nekünk is egy álom, de nem tudjuk megkapni a hozzá szükséges elegendő szabadságot, így még csak messzi tervek.

      Törlés
  8. Kíváncsian várom majd ezt a beszámolót is! :-)

    VálaszTörlés
  9. Szia!
    En Setenil de las Bodegast es Rondat nem hagynam ki az utitervbol, nekunk azok voltak a favoritjaink Andaluziaban. Sztem foglaljatok nyugodtan az Economycarrentalson keresztul autot, mert az a legjobb es ha veletlenul a Goldcart dobja ki, akkor tudjatok ingyenesen torolni a foglalast. Es annyi a titok, hogy nezd meg a foglalasnal a feedbacket, altalaban a Goldcaros 6. valamennyi (en se ajanlom). A jobbak 7-es felett vannak. Most ket napra neztem vW polot aprilis elejere (akkor megyunk Malagaba), 1.300.- ft a vegosszeg biztositas nelkul (nekunk van egesz eves). Jo utazast! :)

    VálaszTörlés

Fontos adatvédelmi információ!!! Kérlek olvasd el!!!

Kedves Követő! Minden hozzászólásnak örülök és megpróbálok, amennyire időm engedi, válaszolni is mindegyikre. Gyűlölködő, politikai tartalmú vagy reklámcélt szolgáló hozzásólások, vagy amelyek egyáltalán nem tartoznak a témához vagy a blogba, automatikusan törlésre kerülnek.

Az EU Általános Adatvédelmi Rendelete (GDPR) szerint fel kell hívjam a figyelmét a megjegyzést hátrahagyó személyeknek, hogy aki itt megjegyzést hagy hátra, az annak nyilvánosságra tételével elismeri, hogy tudomásul vette, és egyetért vele, hogy adatai ezen a weboldalon (a Google és Blogger által) tárolásra és feldolgozásra kerülnek. Lásd: főcím: Felvilágosítás adatvédelmi irányelvekről