2013. augusztus 5., hétfő

Szardínia - Pihenés és strand, Tuerredda

2013. július 2.

A tegnapi nemalvás után szerettünk volna ma sokáig aludni, de fél 9-kor arra ébredünk, hogy a két szomszéd család öt gyereke a teraszon tombol, üvölt és műanyagjátékokat huzigál. Kényelmesen, sokáig reggelizünk, majd Pulába megyünk, postát keresni a második adag képeslapoknak és jó lenne valami nagyobb élelmiszerüzletet is találni, mert kell vacsorára való kaja. Csak a Conad nevű üzletet találjuk és ez valami irdatlanul drága, máshol lévő áraknak a többszöröse minden. Még szétnézünk a környéken, milyen Pula és Nora tengerpartja, de lehangolóak.

Pula

Csupa algás a víz és az elhalt algákkal van tele a tenger és a part is, olyan nyálkás, fekete, métervastag rétegeket képeznek, mintha olajszállító hajóbalesetből jönne kifelé az olaj. Undormány. Ilyen helyeken nem akarunk strandolni, de sok helybéli ezt teszi.

Nora

Ebédre friss kenyeret eszünk sonkával, sajttal és fél 2 körül indulunk el strandot keresni. Evés közben valaki hatalmasat pukizik. Mindketten egymásra nézünk és automatikusan védekezünk: én nem voltam! De akkor ki?? A hang az asztal túlvégéből jött, ahol senki sem ül. A tettes az asztal alatt található. Jót nevetünk a dolgon.

Chia öblei szépek, de még fotózni sem jutok oda mindegyikhez, mert a poros földutak végeiben elkerített parkolók vannak, ahol vagy óránkénti 1,20 eurót vagy egész napra 8 illetve 12 eurót kérnek a parkolásért. Mivel kicsit sem állhatunk meg, így odáig sem jutunk, hogy lemenjünk megnézni, hogy vajon melyik strand tetszene.

Chia öblei és a strandok mögötti sós tavakban falmingók itt is:

Végül meglátjuk fentről, az útról Tuerredda strandját és ott is maradunk. Itt 4 Eurót fizetünk a parkolásért délutánra. Van egy wc is, 1 Euróért, wc-s bácsi ül egy kasszánál és csak amikor felnyílik a kassza, akkor nyílik ki egy elektromos berregővel a wc ajtó is, szóval, aki nem fizet, annak esélye sincs bemenni. Nagyon durva.

ugyanaz a kép "expresszív színadalékkal" fotózva:

A part eléggé tele van, de az öböl hátsó végében van még hely. Szép strand, a víz nagyon hideg még mindig. Jó 3 órát töltünk el itt.

Otthon ma cukkinit és padliszánt sütök ki olajban, majd a szokásos vegyes salátához adjuk hozzá és tonhallal, mozarellával, kenyérrel ez a vacsoránk.

A másik két család esténként valószínűleg étterembe jár, mert eltűnnek, így nyugodtan ücsöröghetünk lent a kertben a napozóágyakon és élvezhetjük a falusi nyugalmat.

Ott hátul, az a piros cserepes fedett hely a kerti közös pihenőhely: