2013. december 2., hétfő

Fuerteventura - 8. nap

17 órakor indulunk haza az Oasis Parkból. Nagyon éhesek vagyunk és megállunk Fuestében a Mekinél, de csak egy szendvicset veszünk, mert ma mexikói étterembe készülünk a szülinapomat ünnepelni.

A vacsora kiadós, de nem olyan jól fűszerezett, mint két éve a lanzarotei mexikói étteremben volt. De annyira tele vagyunk, hogy alig bírunk mozdulni, muszáj még egy nagy kört sétálnunk, így végigjárjuk ismét Corallejo magját.

2013. November 11.

Strandolós napot terveztünk, így sokáig alszunk és ma egy kicsivel kevésbé felhős az ég, és enyhébb a szél is. Dél körül elugrunk egy bevásárlóközponthoz, ami úgy van megépítve, mint egy mexikói falu és éppen díszítik karácsonyi dekorációval. Nagyon hangulatos. A műfalu közepén van egy templomtér és a harangtoronyba fel lehet menni, onnan ez a kilátás tárul elénk, Corallejora:

Ebédre friss baguettet és halkonzerveket eszünk és azután elmegyünk Cotilloba, a kedvenc strandöblünkhöz. Ma egész kellemes az idő, de sajnos két óra múlva teljesen befelhősödik és ekkor már fázunk, így hazamegyünk. Lustálkodunk, aztán készítjük a vacsorát.
Tegnap jutott eszembe, hogy Görögországban és Németországban is görög étteremben mindig is a grillezett polip volt a kedvencem és mindig isteni fokhagymás íze volt és puha volt, mint a vaj. De egyszer Tenerifén már megjártuk a polipcsápokkal, mert ehetetlenül kemények lettek a sütéstől.
Vettünk ma baromi drágán egy egész polipot a hűtőpultból, becsomagolva, sós lében. Alaposan megpüfölöm egy fa vágódeszkával, mert a kőhöz szokták csapkodni fogás után, de mit tudjuk, hogy ezt csapkodták-e már vagy egyáltalán mit kell vele csinálni, hogy jó legyen az állaga. ?? Kanállal szétzúzok két hatalmas fokhagymageredzet, kis olajba áztatom, oregánót adok hozzá és később bekenem ezzel az egész (két félbe vágott) polipot. Viszonylag rövid időre tesszük a grillrácsra, mert tintahalnál és garnéláknál is él a szabály, hogy csak pár percig szabad sütni, különben gumi lesz belőle. Mégsem sikerült. Rágós, nyálkás, undorító lesz. M. nem is kér az első kacs után többet, inkább húst eszik, én pedig hősiesen eszem sorra a kacsokat, míg a a végén már hányingerem van tőle. De sajnálom azt a sok pénzt kidobni és nagyon bosszant, hogy máshol mindig olyan finom a polip, nekünk meg sosem sikerül. De vajon miért? Végül én is húst eszem.

1. Mi már többször készítettünk Görögországban "saját fogású" sült polipkarokat. Legközelebb bátran süssétek tovább, megpuhul az idővel. Elképesztően sok vizet engednek a karok! Célszerűbb serpenyőben kis olaj hozzáadásával sütni és akkor nem szenesedik meg a külseje.

üdv, István

1. Szia István, lehet, hogy az vagy, akire ma a beszámolóm írásakor gondoltam. Valaki írt beszámolót anno a hellasz.hu-n, hogy Tolóban polipot fogtak és elkészítették, de már nem tudom, hogy ki. Végül is mindig visszatettük a grillre, a végén már nagyon sokáig ott volt, de sehogy sem lett jó. Én grillről imádtam, serpenyőben is jó persze, de most grillezni akartuk. Mivel egyszer Tenerifén is undorító lett, a párom mondta, hogy soha többet nem akar polipot látni, így szerintem már nem fogom tudni rábeszélni, hogy valaha is vegyünk és magunk készítsük el. Köszi, hogy írtál. üdv, Andi

2. Eleve nagy bátorság volt megfogni ezt a micsodát :-D Én tuti nem mernék hozzányúlni....Megenni meg pláne nem.... :-D

1. Nem probléma :-) nem írtózom tőle és tényleg isteni finom, ha jól készítik el, már sokszor ettem és fogtam is. :-) Mondjuk élve nem szeretném fogdosni, mert nagyon rossz érzés, ahogy a tapadókorongjai rádcuppannak. :-)

3. Mi kisebbeket vettünk, bő olajban sütöttem jó sokáig. Nagyon összementek, hihetetlen térfogat vesztésük van, de finomak lettek:)

1. Igen, piciket én is szoktam csinálni, olajban. a garnélák, halak is összemennek nagyon, elveszítik a sok víztartalmukat. üdv