2019. október 4., péntek

Skiathos - 2. rész

Megérkezve a szállásunkra és megállapítva, hogy millió molylepke van a szobában úgy döntünk, semmit sem pakolunk ki, a bőröndből fogunk élni és minden dolog kivétele után azonnal zárjuk. Reménykedünk, hogy így nem fogunk molyokat hazavinni magunkkal.

Agia Paraskevi strandja

Előbb kimegyünk a partra (Agia Paraskevi). Felhős, bórús az ég, de mégis meleg van, érezni a napot. Hatalmas tócsák vannak mindenütt, még napokig látni mindenhol a nagy esőzés nyomait. Ezután felfedezzük, kb. 10 házból álló kis falunkban a boltokat, és éttermeket és kereünk motorkölcsönzőt, de az csak a következő faluban, Troulosban van, ide elgyalolunk kb. 1,5 km-et, de a motorkölcsönzős zárva van, a benzinkutas szerint sziesztázik 17 óráig, most pedig csak 14 óra múlt. Hát nem várjuk meg, hanem felszállunk a helybéli buszra, ami 20 percenként jár és bebuszozunk fejenként 2 Euróért Skiathos városba. A végállomáson szállunk ki és onnan nincs messze (10 perc séta) a reptér, így elgyalogolunk a végébe, kicsivel rá pont jön egy nagyobb két turbinás sugárhajtásos gép. Félelmetes, ahogyan nagyon közel a fejünk felett elhúz és a légnyomás, meg a borzalmas hangerő, amit produkál. Utána percekig búg még a fülem. Majd egy propelleres masína startol és a propellerek ereje is annyira hatalmas szélt korbácsol, hogy majd felborít, így egy sugárhajtású repülőnél nem nagyon szeretnék itt állni. De nagy élmény itt lenni, direkt a kifutópálya végében és látni, ahogyan a tenger felett bevitorlázik egy nagy gép és milyen mesteri pontosságal száll le.

Ezután visszasétálunk a városba és a kikötő mellett sétálunk és már nagyon korog a gyomrunk. Ahogy benézek egy kis utcába, meglátok ott egy olyan grillt, mint 3 éve Ioanninában. Ott ettük életünk legjobb sült húsát, így azonnal egyértelmű mindkettőnknek, hogy oda megyünk most enni. Mindenféle hús forog a nyárson, bőrrel együtt sül, így ropogós, grill ízű pörkéje van. Én bárányhúst, M. sertésbordát eszik, nagy adag isteni tzatzikit és görög salátát eszünk hozzá. Az íze leírhatatlan és vajpuha a hús, nagyon finom, de az adag annyira hatalmas, hogy utána majdnem rosszul vagyoka mennyiségtől, de ott nem hagytam volna egy falatot sem. 😊

Ezután, hogy még egy kicsit legyalogoljuk a sok ételt, felmegyünk a városka tetejébe, ahol egy kis templom teraszáról lehet körbe lelátni, meg még barangolunk az utcácskákban. Nagyon hangulatos az egész, sok szép ház, sok nagyon csalogató kiülős hely, bárok és rengeteg üzlet. Végül már sötétedik, amikor elindulunk az egyik szélesebb főutcán keresztbe a városon felfelé, hogy a város felett futó főúthoz érjünk ki, mert idefelé ott sok motorkölcsönzőt láttunk. De még mielőtt elérnénk az utca végét, találunk ott is egy nagy kölcsönzőt és kibéreljük 5 napra a mopedet. Hazafelé már nagyon hideg van, szétfagyunk, de a kb. 7 km-et ki lehet bírni.

A többi napunk mind igen hasonlóan telik el: fél 10-ig vagy 10-ig alszunk minden nap, kényelmesen reggelizuünk a teraszunkon, kémleljük az igen változó időjárást, majd motorra ülünk es bejárjuk napról napra a sziget szegleteit. Megnézzük az összes strandot, ha megéhezünk, eszünk valahol
útközben egy gíroszt és este pedig majdnem minden nap bemegyünk a fővárosba. Ott fent a főútnál van egy nagy parkoló, itt rakjuk le a motrot és minden alkalommal keresztül kasul sétáljuk a kis utcácskákat, a kikötőt, majd este hazamotorozunk és még kint ücsörgünk a teraszon.

1. Szia! Nagyon szuper fotók, annyira jól visszaadják a görög szigetek hangulatát, hogy szinte ott érzi magát az ember! Köszönöm szépen!

1. Köszönöm Ildi! És igen, nagoyn görögös volt, nagyon tetszett nekünk ott!!!
      Jó döntés volt. És annak is örültünk hogy egy hétre ilyen pici szigetet választottunk.

2. Klasse Impressionen zeigst du uns liebe Flögi. Schaut noch richtig gemütlich aus und würde mir bestimmt auch sehr gut gefallen. Auch die Gelegenheit den Flugzeugen so nah sein zu können ist bestimmt ein irres Gefühl.

Liebe Grüsse

N☼va

3. Liebe Andi,
    du hast wieder ganz großartige Fotos mitgebracht - tolle Detailsaufnahmen und schöne Übersichts-Bilder! Das Essen wäre mir auch zu viel gewesen ;-))

Danke auch für deine lieben Kommentare bei mir! Was deine Frage oder Bemerkung im Zusammenhang mit der Baum-Aktion betrifft: Da jeder Baum eine eigene Identitätsnummer erhält und man sich dann sowohl Fotos vom eigenen Baum und die unterschiedlichen Fotos von den vielen anderen Treedom-Bäumen ansehen kann, bin ich mir ziemlich sicher, dass tatsächlich jeder Baum, den man kauft, auch wirklich gepflanzt wird. Für alle, die einen Baum in Tansania gekauft haben, gibt es auch ein Video-Tagebuch, wo gezeigt wird, wie die Bäume in der Baumschule gepflegt werden und wie sie z.B. für ein Schulprojekt oder bei einem Avocado-Bauern gepflanzt werden. Leider kann ich dir den Link zum Film nicht schicken, das Videotagebuch sieht man nur wenn man selber ein Bäumchen hat...
    Herzliche Rostrosengrüße
    Traude

4. Nagyon szép ez a sziget, jó helyet választottatok.
    A molylepkékkel mi lett, megúsztátok?