2019. október 13., vasárnap

Skiathos - 4. rész

Igazából az előző részekben már el is meséltem mindent.
Két napon esik az eső, reggeltől koradélutánig, de amikor eláll, 14-15 óra felé, kiderül az ég és a nap ismét forró. Az első ilyen nap a befuccsolt hajókirándulás napja, de ennek délutánján még el tudunk menni a repülőtér mögötti részeket is megnézni, amerre még nem jártunk. Illetve másnap a hosszú eső után még strandolni is tudunk Megalos Aselinos beachen. Igaz a szél erős és a hullámzás is annyira, hogy a vízbe bemenni nem tudunk, de mégis pár kellemes órát tötünk el a strandon.

A legszebb strand számunkra a Mikros Aselinos, ahol a hegyoldalban az erőben lehet parkolni és onnan egy meredek ösvényen lemenni ehhez a parthoz. A víz kristálytiszta smaragd színű. Egy egyszerű kis strandbárban lehet innivalót venni. A víz tükörsima. Mikor ezt a partot feldfedezzük, le is megyünk fürdeni és maradunk két órát, azzal, hogy majd egy egész napra visszajövünk, de aztán jönnek az esős napok, így már csak az utolsó teljes napunkon van olyan szerencsénk, hogy ismét jó idő van és itt tölthetjük el a napot. Este visszavisszük a motort és a városban vacsorázunk, majd busszal jövünk haza.

Megalos Aselinos:

Mikros Aselinos:

Ligaries:

De a felfedezés napján igen sok idő elmegy a partok bejárásával és azon a napon véletlenül Kastrohoz lyukadunk ki, ahol egy kis sziklafélszigeten egy régi erődítmény és mini falu maradványai láthatóak, alatta pedig csodálatos partok. Itt érdemes lett volna megvárni a naplementét, de ide is borzalmas nyakaktörtő utakon jöttünk és nem szeretnénk sötétben azokon visszafelé menni, főleg, hogy meg is fagynánk a motoron.  Amúgy meg ide jött volna az elmaradt hajókirándulásunk.

Kastrohoz vezető út:

Kastro öböl:

Lalaria Beach:
ide ment volna a hajónk. Igen emlékeztet a lefkadai Egremnire, ahogy látható, itt is leszakadt a sziklapart és elterítette az omladék a strand sávját. Ez a part a sziklakapuról készült csodás fotókról ismert.

Kicsivel Skiathos város előtt:

A repülőtér:

Az első eső utáni délután képei, amikor a repteret járjuk körbe. A leszállópálya mindkét vége tengerben végződik. Egyik végében ez a kis öböl a kis kikötővel van, másik végében a Xanemo Beac.

Landoló repülőre várakozó sok ember:

Xanemo Beach:

Szemközt Skopelos:

Megalos Aselinos, a második esős nap délutánján hullámokkal.
Ez a part a vízben nagyon meredeken mélyül.

Agia Paraskevi strandja, ahol laktunk:

Az utolsó napunkat a helyi strandon töltöttük el, kivételesen béreltünk két napágyat ernyővel, 8 Euróért. Ebédelni felmentünk a fűutcára az egyik gírosz/hamburgeres büfébe. Este pedig még megvacsoráztunk a saját apartmanunk éttermében. Utána már jött is értünk a taxi és a hazafelé út bonyodalommentesen zajlott le.

Skiathos nagyon tetszett, akár még vissza is mennénk...