2019. október 1., kedd

Skiathos - 1. rész

Egy full Off téma még előtte. Emléksztek, hogy Granadában lefilmeztek egy utcában, ahova tilos behajtani és elmentünk a rendőrségre, ott mondták, hogy 50 Euro körüli bírság várható? Na, azóta sem jött semmi! Úgy látszik, megúsztuk! 😊

Skiathos, 2019 szeptember 20-27.

Aki nem emlékszik, Milosra szerettünk volna menni, de nem találtunk kedvező árú repülőjegyet és az oda és vissza úton is egyet Athénban kellett volna éjszakázni, ami egy egy hetes útnál már meg sem érte volna belefogni egy ilyen nagy szigetbe, mint Milos, ahova minimum 10 vagy 14 napra mennék.
Úgy lett Skiathos belőle, hogy Valentin Napkor a Condor akciózott egy hétvégén és Skiathos volt az egyetlen sziget az ajánlatukban, ahol még nem voltunk és olcsó is volt a repülőjegy, így megvettük. Szállást szokás szerint a booking.com-ról foglaltam.

Este indultunk...

17:50-kor pontosan indul a gépünk, Görögországban egy órával előrébb van az idő, így 21:10-kor landolnánk Skiathos szigetén. A kapitány bejelentést tesz, hogy Skiathoson erősen esik az eső, fel van ázva a leszállópálya, nem tudunk landolni, mert rövid a leszállópálya és egy ilyen nagy gép nem tud idejében lefékezni a nedves betonon. Azt javasolja, hogy fél órát körözünk itt a környéken és utána lecsekkoltatja ismét a leszállópályát. Na már ekkor gondoljuk, hogy ennek sok jó vége nem lehet, mert ha el is áll az eső, nem fogják hajszárítóval felszárítani a pályát, az nedves marad másnap reggelig.

A félóra elteltével ugyanez az infója van, de nem akarja feladni, körözünk ismét 25 percet, hátha azután sikerül. Ennek eltelte után Skiathos reptere ad ki leszállási tilalmat nekünk, mert még jobban esik az eső. A kerozinunk kifogy, landulni kell (nem a legközelebbi, Volos repterén), hanem Thessalonikiben. Itt állunk, megtankolják a gépet és újabb reményt ébresztenek bennünk, hogy ha abbamarad az eső, visszarepülünk. Így az álló gépben klíma nélkül nagyon hamar meleg és rosszszagú levegőben egyre kellemetlenebbül kezdjük érezni magunkat, míg végre bejelenti a kapitány, hogy itt kell éjszakáznunk. Hogy ez pontosan mit jelent? A gépben, vagy a reptér földjén, arra elsőre nem adnak választ. Végül kiszállunk, megkapjuk a bőröndjeinket és elkezdenek felvenni listákra minket, ami szerint szétosztanak hotelekbe. Felhívjuk a szállásadónkat, hogy ma már nem jövünk, mi a helyzet, holnap érkezünk, nem tudjuk, mikor. Meg kell mondjam, 180 embert az éjszaka közepén elszállásolni nem lehet egy egyszerű logisztikai művelet, így az eredménnyel igen elégedettek vagyunk, mert kb. 45 perc elteltével felhívják néveszerint az embereket, hogy ki melyik csoportba kerül, és melyik busszal viszik egy szállodába. Ekkor kiosztanak fejenként 15 Euro értékben ételjegyet, amin a helyi büfében lehet ételt és italt vásárolni. Minekután 180 ember lerohamozza a kis büfét, az a végén már csak ürességet tud elárusítani. De nekünk még jut finom feta sajtos szendvics és víz, sör is. Ezt a buszon esszük meg a hotel felé. A szállás kb. 10 km-re a reptértől a tengerparton fekszik. 100 évvel ezelőtti és futurisztikus stílusok keverednek benne, hatalmas bőrfotelek, giccs a giccs hátán, 6 méteres kristálycsillár és a Titanicra emlékeztető belső. Itt kb. fél óra telik el, mire becsekkolnak minket és szétosszák a szobákat. A szoba szép, minden rendben, hulla fáradtak vagyunk, éjjel 2-kor kerülünk ágyba, de kialvásról nem lehet szó, mert senki sem tudja, mikor repülünk tovább, így pár utassal abban maradunk, fel kell kelni a reggeli kezdetéhez és várni, mert bármikor jöhetnek értünk. Így 6:30-kor kelünk és békésen reggelizünk a hatalmas és bőséges, jó büféből, amikor jön a recepciós és elkiáltja magát, hogy fél óra múlva jön értünk a busz. Csomó ember fel sem kelt, nem is jött reggelizni, azokat az ágyból ébresztik a buszhoz. Déli háromnegyed 12-kor repülünk Szalonikiből Skiathosra, ami 25 percet tart. Hideg szélviharos idő fogad. 19 fok van, Németországban több volt ennél, mikor eljöttünk. 😕

Az egész akció igazából, azon kívül, hogy idegesítő volt, nem jelent nekünk nagy időbeni veszteséget, mert amúgy is csak éjjel 11 felé érkeztünk volna a szállásra, aludtunk volna majdnem délig és most kezdenénk el a napunkat, mint ahogyan most délben landolva ideérkeztünk. Szóval nem haragszunk senkire, nem tehetnek az időjárásról és hogy egy repülőtársaság ennyire szuperül szervezetten ilyen gyorsasággal ilyen magas szinten gondoskodott rólunk, igazán jól esett. És mivel tavaly ez még sokkal durvábban történt meg velünk El Hierróról hazafelé, amikor minden, a vihar miatt kimaradt és lekésett gépet helyett magunknak kell megszerveznünk a szállást, és kifizetni az új reülőjegyeket, így már most nem is idegesít fel az egész, teljesen nyugodtan kezeljük a dolgot.

Hogy ne legyen túl hosszú és unalmas a beszámolóm, nem egy részben fogom közzétenni. Így ebben a részben még az árakról írnék.

A szállásunk egy szép kinézetű de dohos szagú, a fürdőben penészes és millió molylepkével teli apartman volt (Paris Guesthouse, Agia Paraskeviben). Konyhai felszereltségében még egy kávéfőző sem volt, de minden nap takarítottak, két naponta cserélték a törölközőt és egyszer a hét alatt az ágyneműt. 8 éjszakára 400 Euro volt. Péntek éjjel érkeztünk volna és péntek éjjel repültünk is el, hogy az utolsó péntek is teljes értékű nap lehessen és ne kelljen 10-kor elhagynunk a szállást és egész nap valahol a bőröndöket a napon sütni és a magunk napját kellemetlenül eltölteni, még szombatra is foglaltuk az apartmant, hogy ne legyen gond, hogy este 8-ig még benne lehessünk. Ez igen jó döntés volt, mert így az egész napot strandon töltöttök el és este tudtunk még zuhanyozni és az apartman saját vendéglőjében vacsorázni.

A reptértől az apartmanig és vissza is taxival mentünk. Odafelé állt egy kilométeres sor a reptér előtt emberekből és percenként befutott egy taxi. A sor első emberei szállhattak be és a taxisok mindig rábeszélték, hogy két-két vadidegen szálljon be egymással, a koffer sokszor kilógott a nyitvahagyott csomagtartóból. Így a taxis mind a két utasáról leakasztotta a távolságtól függetlenül ugyanazt a 20 Eurós összeget. Visszafelé az apartmanunk tulaját kértük meg, hogy hívjon taxit és akkor is 20 Eurót fizettünk érte, de csak ketten ültünk a taxiban. Görögös pontossággal szemben, meglepő módon a taxi már 15 perccel korábban megérkezett értünk.

Kismotort béreltünk, 125 köbcentiset, jó is volt, mert kellett a húzóerő sokszor a meredek földutakon. A kölcsönzőhoz beutaztunk busszal Skiathos városba és ott egyiknél béreltünk, amelyik szimpatikusnak tűnt. A srác azt mondta, normálisan 20 Euro/nap, de mivel már nincs szezon, 18. Mi meg mondtuk, hogy 15 és bele is ment. Így lett 5 napra 75 Eurórt egy jó kis motorunk. A kölcsönzésshez csak egy papírt töltöttek ki, semmi zálog, meg kaució.

A helyi buszjárat a távolságtól függően 1 és 2 Euró között volt fejenként, ezt is igénybevettük párszor.

Az éttermek ára átlagos, bár drágulás van a régi árakhoz képest, 9,50-től 14 Euróig lehet kapni nagy adag tipikus görög ételeket, inkább a kísérők, mint a görög saláta és tzatziki árán lehetett látni ezt a drágulást. Saláta 7,50 (régebben max. 5 volt, tatziki 4-5, régebben 2-3 volt) és az italok, mini 2 dl-es cola, 3-4 Euro, sör minimum 4 Euro. Sok pénzt elettünk, mert voltak napok, amikor ebédet és vacsorát is ettünk, de ez a nyaralás erről szólt, már hónapokkal előtte az volt a jelszavunk, hogy "sok alvás, strandolás, frappé és gírosz evés", erről fog szólni ez a nyaralás és így is volt jó.

Ezzel be is befejezném ezt a száraz részt, ezután jönnek a strandok és egyebek...

1. Mit "Umwegen" geschafft und dann euch gut gehen lassen, so ist richtig.

Liebe Grüsse

N☼va

2. Bizony :) Görögország nálunk az evésről és a frappéról (is) szól. Imádom.