2016. augusztus 6., szombat

Görögország 2016 - Lefkada, partok Vasiliki és Mikros Gialos között

Ismét tovább alszunk, későn indulunk, ma a közelebbre eső strandokat akarjuk felderíteni. Első az Amouso Bay, kicsi öböl, zöldes vízzel, de túl van zsúfolva.

Utána Evgiros falun át vezet egy hosszabb jó kanyargós út az Afteli Beachhez, ami már fentről nézve lélegzetelállító színekben játszik. Ez is nagyon kics, de nagyon megfog.

Majd Syvota öble következik. Egy meglepően hangulatos, szép fekvésű kis üdülőhelyre találunk itt, ami láthatólag angolokkal van tele. Hosszabban elidőzünk itt. A hőség szinte megöl és beülünk egy bárba az árnyékba egy frappéra. Közben nézegetjük az orrunk előtt lebegő jachtokat.

Ezután Poros falun át a Mikros Gialos Beach következik, amitől a légifelvételek alapján többet vártam. Összességében mindegyik itteni strandtól azt vártam, hogy kevésbé ismeretek és nem ennyire túlzsúfoltak, de tévedtem.

Felmegyünk Poros faluba, elmegyünk a falu felett álló kis kápolnáig, ott letesszük az autót. Perzselő, gyilkos hőség van, azt sem tudjuk, hogyan védjük magunkat aléggé a naptól és melegtől. Emiatt a tervezett túra miatt cipeltük el az egész nyaralásra tök fölöslegesen a túrabakancsokat. Nos, kb. 500-600 méter vagyunk képesek menni hegyoldalban vezető kis úton gyalogosan. Tervünkben volt, hogy legalább addig megyünk, míg megkerüljük a hegyet és ráláthatunk a túloldal öblében a sok kis szigetre, ez oda-vissza 10 km lenne, de ebben a hőségben nem lehet kivitelezni. Patakokban ömlik rólunk a víz, és lüktet az agyunk. Fotózok pár képet a Mikros Gialos öbölről egy kiszögellésről, ott nézegetünk kabócákat is, aztán megyünk még egy darabig tovább, de mikor meglátjuk, hogy előttünk emelkedni kezd az út, már nincs több lelki erőnk és visszafordulunk.

Elmegyünk még Desimi Beachig, ahol a fizetős parkolóból lenézünk a strandra, ami első pillantásra nem nagyon tetszik meg. Keskeny kavicsos a part, sok a csónak, sok az ember. De a víz csodálatosan sima és kristálytiszta. Még itt be akarjuk járni a félszigetet, hátha van a kifelé eső oldalán megközelíthető strand (google earth szerint van pár nagyon szép), de éhesek vagyunk és mivel még strandolni is akarunk, meg a vízeséshez is el akarunk menni, inkább nem húzzuk tovább az időt.

A Dimosari vízesésekhez megyünk, amik igen csak ki vannak száradva, ami van még benne víz, büdös, poshadt, rossz színű, nem mernék bele menni, nehogy valami fertőzést kapjak. Nem egy nagy élmény ez a kirándulás. De ezt is láttuk.

Nidriben a Daltons Grill House-ban eszünk gíroszt, ém pitában, M. a tál verziót, ami hatalmas adag. A hús minősége verhetetlenül jó, egy milliméter valami kolonc sincs rajta, a pita gírosz mérete is óriási, viszont azt a vacak kész, majonézes tzatzikit adják hozzá, amit a boltban lehet kapni, nagy kár, különben igen dícsérném.

A Daltons a főutcáról, a kikötő felé nyíló, egyik mellékucában van, ha mindegyikbe benéz az ember, felismeri a piros faláról, amúgy a Bardistól egy utcára visszább van. A Nidrit hátul megkerülő útról 1-től, azt hiszem 5-ig számozott utcák vezetnek be a főutca felé és mindegyikben van egy parkoló, ha jól emlékszem, akkor a 3-ason (vagy a 4-esen?) kell bemenni, akkor pont itt lyukadunk ki.

Végül már jó késő van és az Afteli Beach mellett döntünk, de már 18 óra van, mire odaérünk. A reggeli állapotához képest most hullámos és felkavart, kár, már nincsenek azok a csodás színek sem, mint reggel.
Hazafelé a kikötőbe (Vasiliki) megyünk először és befizetünk holnapra a Porto Katziki - Egremni hajókirándulásra. 15 Euro fejenként, ami nem sok, de viccből mondjuk, hogy nekünk baráti áron adja, erre el is enged 5 Eurót, így csak 25-öt fizetünk. A jegyárus mellett istenien finom és hatalmas nagy adag fagyit eszünk. 21 óra lesz, mire hazaérünk.

1. Szia Andi itt is! Szépek a fotók meg persze a partok is. Aftelit mi is régóta tervezzük, de ugye autó hiányában nehézkes. Szép programot sűrítettetek 1napba, én szeretek sokáig időbeni egy helyen, polipozni, merülgetni. A beachek ebben az időszakban nekem már zsufik, a vízesés meg szárazon nem is vízesés, mi láttuk már úgy is, hogy mindenfelé hömpölygött a víz, nem győztünk lubickolni a kristálytiszta vízben. Ja, és a Poros-Dessimi túra még május végi melegben is embert próbáló, kánikulában senkinek sem ajánlom, bár a látvány minden pénzt megér. És örülök, hogy a blogodon van fotó is rólad, így legalább tudom, kivel társalgunk :)

1. Köszi Árpi, hogy itt is hozzászóltál és itt vagy, jól esik.
      Afteliig az a 4 km út, nem csak hosszú, hanem iszonyatosan magasról is kell lemenni, gyalog lefelé még okés, de felfelé...? :-)
      Sok kép van rólam a blogban, találsz még régebbi bejegyzésekben is, ha nézegeted őket. üdv

2. Nagyon klassz fotók,gyönyörű helyek.