2017. december 3., vasárnap

Tenerife - La Gomera 2017/6. Szigetkör autóval

November 18.

Még most is tovább kell áradoznom a szállásról, mielőtt elkezdenék magáról a szgetről mesélni. :-)

Mikor felkelünk, kinyitjuk az összes spalettát és a látvány annyira lenyűgöz, hogy csak könyökölök a párkányon és nézek kifelé és úgy érzem, kár elmenni innen egyáltalán kirándulni.
Ismét körbefényképezek mindent nappali fénynél is (képek nagy része, az előző részben), reggelizünk és kicsivel 10 óra előtt elindulunk a szigettel megismerkedni.

Kinyitva az emeleti ablakokat ezt látom,
balra nézve a völgy hátső fele a szétszórt kis falvakkal:

Jobbra nézve, a völyg az óceánig húzódik le:

Szemközt a falu különböző részei (Itt a falu benzinkútja, utolsó épület jobbra):

Itt a vakítóan piros épületben van a S. üzlet:

Kedvenc képem: a varrógépaszttalból átalakított kis asztal az ablak előtt.
Párom ide leül minden nap pár percre és csak élvezi a kilátást. Mondom neki, hogy úgy ül ott, mint valami közjegyző az asztalánál. Innentől kezdve minden nap bejelnti, hogy ő most leül pár percre a közjegyző asztalához. :-)

Előző részben írtam, hogy sok macska van. A ház melletti gangban van három etető tál és két hatalmas nagy, 10-20 literes műanyag tároló tele van dugig macskaeledellel. Valahol a szomszédban lakik egy süket-néma öregember, aki a banánt szokta locsolni és az jön etetni a macskákat. Megpróbál mindig beszélni velünk, de csak egy kicsit ijesztő hangokat tud kiadni magából.
Úgyhogy reggel és este hadakban jönnek a macskák és utána még sokáig itt tanyáznak.

Már az első benyomásaink komplett különbözőek voltak. A repülőgépből, Tenerife felől, egy nagyon kopár, barna szigetet láttunk. A reptérről felfelé kanyarogva az utakon, tipikus itteni őshonos köderdőkbe keveredtünk. Majd Hermigua völgyébe leérve szubtrópusi növényzettel teli üdezöld környezetbe értünk. A sziget sokszínű, nagyon változatos!

Veszünk még pár apróságot a Sparban az útra és tankolunk. Elérve Hermigua völgyének a végét, letérünk a Playa de Hermiguahoz. Nagy strandöböl, hatalmas kövekkel és nagy hullámokkal, fürdésre nem annyira alkamas (az útikönyv szerint a nyári hónapokban nyugodt itt az óceán, akkor lehet fürdeni, télen erős a hullámzás és az áramlatok). Ezután elkezdünk felfelé kanyarogni az úton és elmegyünk a piros épületes apartmanok mellett, amiket eredetileg akartam foglalni, de nem volt már hely (medencés - Vivienda Vacacionales Jardin la Punta). Pár kanyar után máris megérkezünk Aguloba. Ami szembeötlik a szigeten, hogy alig van autós közlekedés és minden faluban van sok parkolási lehetőség, sehol sincs fizetős parkoló.

Agulot a sziget legszebb falvának írja le az útikönyvünk. Két, köralakúan kialakított városrészból áll, köztünk egy sportpálya fekszik. A templomot éppen felújítják. Az egyik főutcában szép, kanári stílusú házak sorakoznak és az utcák is nagyon szépen meg vannak csinálva, új kövezet, padok, nagy cserepekben bokrok, virágok. Aguloban több hangulatos szállást is látunk. Egy nagyon csábító éttermet is találunk, kicsi és csak helybéli kaják vannak, megjegyezzük későbbre, de aztán mégsem kerül rá sor.

Agulo felett hatalmas sziklaszirtek magasodnak és egyiknek a tetején nyúlik ki a semmi fölé a Mirador de Abrente, olyan 750 méteres magasságban. Ez a következő célpontunk. Az út hátulról kanyarogva vezet fel a hegyre. Egy parkolóban van a bejárata a látogató centrumnak, egy botanikus kerttel, ezt későbbre hagyjuk és innen egy keskeny, nagyon kanyargós kis úton megyünk fel a kilátóig, ami tulajdonképpen egy étteremhez tartozik, ahol az útikönyv szerint jót és kedvező áron lehet enni.
A kilátó egy üvegkalitka, mely pár méterre kilóg a szakadék fölé. Minden oldala, így a padlója is plexiből van. Alattunk Agulo terül el. Kicsit sorba kell állni és kivárni a sorunkat a sok szelfiző között. Meglepő, hogy nem kell fizetni. Sajnos a mai napon nem látni a Teidét a háttérben.

Innen visszamegyünk a Juego de Bolashoz, ahol a Garajonay Nemzeti Park Információs Centruma van, különböző bemutatókkal, vetítéssel, szuvenírárussal és egy botannikus kerttel. Ismét meglepő módon, ez is ingyenes és WC is van.

1. Nagyon szép ez a sziget, tetszik a sok színes virág a botanikus kertben. Az üvegketrecet szívesen kipróbálnám, vajon tériszonyos lennék-e benne. Mivel zárt térnek nézem, valószínűleg nem. 😊

2. Csodás egy sziget, kedvet kaptam hozzá!!! :-)