2019. július 15., hétfő

Andalúzia körutazás, 14. rész - Cordoba, visszautazás Sevilla közelébe és hazautazás

Május 31.

Korareggel már nem tudok tovább aludni, a szoba az utcára néz és a szomszédok is hangosak. 9-kor átmegyünk, direkt szembe, egy másik szállás kávézójába, ott van reggeli. Nagy sonkás sajtos meleg baguettet eszünk, finom és nem drága, a kávé és tea is jó. Nagyon örülünk, hogy a reggeli kérdése ilyen egyszerűen megoldódott. Utána elvisszük a bőröndöket a kocsihoz a mélygarázsba és mindent otthagyhatunk még, míg a városba megyün (10 Eurót kérnek a parkolásért).
Előbb a Mezquitaba megyünk, régen zsidó mecset volt, most katedrális. Hihetetlenül gyönyörű. Építészetileg lenyűgöz. Nekem mindig az ilyen templomok tetszenek, amik puritán, egyszerű belsővel rendelkeznek. A piros-krém színű, minden cicoma nélküli téglaboltívek sokkasága egyszerűen lélegzetelállító. Egy órát vagyunk bent. Kint már pokoli meleg van.

Ezekben a kis papírtasakokban szalámi, sonka és sajtok vannak, ilyen kis adagokban lehet venni és útközben eszegetni:

Ez egy hatalmas nagy teaüzlet, ilyet láttunk Sevillában is, sok tea kint van az utcán és ha közelről megnézi az ember, akkor vastagon poros, fáról belehullott kosz van benne  😕

Ismét egy mogyoró/mandula pörkölő üzlet:

Elmegyünk utána nagyon messzire, egy fali disz miatt, ahol egy nő locsol virágokat, amik színes kaspókban vannak. Persze nem érte meg, de én akartam. Visszacaplatunk a városmagba, majd át az egyik Guadalquivir hídon és vissza a szálláshoz. Ott kávézunk és én sütizek, ott ahol reggeliztünk és utána elindulunk Sevillába.

Jobban mondva sokkal kintebb, ahol egy olcsó, de igen jó(nak ígérkező) szállást foglaltam (Hotel Torre de los Guzmanes). Hatalmas, szép és kellemes hőmérsékletű medencéje van, ott vagyunk fél 8-ig és még akkor is égét a nap.

Mivel a szállás a pampában van és van svédasztalos vacsora, fejenként 10 Euróért, így már nem megyünk el autóval máshova éttermet keresni, a szállodában vacsorázunk. A büfé egy vicc, nagyon gagyi ételek, pár sült csirkecomb, szinte csak zöldsalátából álló saláta, joghurt, bolognai és sült krumpli, ez a választék. Csak 21 órától lehet menni. Mi elsőnek megyünk és utánunk egy kínai sáskahad, akik úgy letartolják a büfét, mintha napok óta éheznének. A tányérok, poharak koszosak, nincsenek rendesen elmosva, az egész nagyon a 0 csillagos színvonal alatt van, pedig a szálloda maga és a recepció annyira finomnak hatnak. Totális csalódás a vacsora, de mindegy, nem maradunk éhesek.

Június 1.

A reggeli még borzalmasabb, eleve az asztalok, ahogyan egy odahányt módra vannak megterítve, a legolcsóbb, legrosszabb felvágottak és rossz kávé, rossz narancslé. Reggeli után még egy órát töltünk el a szálláson, a járatunkat eltolták egy órával későbbre, csak 14 órakor indul. A repülőtér 15 km-re van, hamar odaérünk. Az autó visszadása problémamentes. A hazarepülés is.

Összefoglaló

A városok közül Cordoba, Sevilla és Cadíz tetszettek legjobban. Az autóval való közlekedésnek meg van az előnye és hátránya is. Az utóbbi 2-3 évben a szállások egyre drágábbak lesznek, míg azelőtt a 40-50 Euro volt a felső határom egy éjszakára kettőnknek, most már 100 Euróra kellett kihúzzam ezt a határt és sokszor még ennyiért sem találni egy jóravaló és jó reggelivel együtt lévő szállást. Ezzel szemben a kiadó lakások még mindig nagyon jó árban vannak, ahol 4 éjszakát töltöttünk el, csak 53 Euro volt egy éjszakára és mennyire gyönyörű volt és medencével, tengerre kilátással.
Összességében nagyon szép dolgokat láttunk, a tengerpartok is mind szépek voltak, kár hogy fürdésre nem jutott időnk. De egy ilyen tömény, városnézős körutazás többé nem lesz, semmit sem pihentük, totál kimerülve jöttünk vissza és az egész csak stresszelt, meg ennyi város a végén mind egyforma az ember fejében.

1. Jetzt musste ich beim letzten Abscnitt ein wenig grinsen ;-) "weil wir keine Zeit hatten" Das liegt aber ja doch an deinem straffen Plan, gell^^ Hatten wir ja aber auch schon mal drüber gesprochen dass ich sowas "lockerer" angehen würde, du aber nicht kannst. Jednfalls hast du auch hier noch schöne Impressionen mitgebracht. Schade dass der letzte Aufenthalt mit dem Essen einen Pleite war, aber ein Mal kann man dann auch noch verschmerzen wenn es ansonsten gepasst hat.

Liebe Grüsse

N☼va

2. Cordoba und Sevilla kenne ich noch nicht, da möchte ich auch mal hin. Andalusien ist eine total spannende Region. Danke für die schönen Fotos!

Ich habe übrigens auch immer vor, alles etwas lockerer anzugehen, aber das klappt nie - es gibt ja auch so viel zu sehen!!! :-)

3. Olyan gyönyörű! Idén nyáron utaztam, de attól tartok, hogy az összes megtakarított pénzt élelmezésre kell költenem. Ha itt valaki elvesztette munkáját, ajánlom ezt a céget: http://www.forex-broker-rating.com/instaforex