2018. augusztus 26., vasárnap

Costa Rica - részletes terv

Itt van az utazásunk menete:

screenshot a goole mapsből

1. Érkezés San Joséba (főváros) este - mivel városok nem érdekelnek ezen az utazáson, csak alszunk egy nagyon keveset és másnap hajnalban máris indulunk tovább. Az utazási iroda busszal visz el a mocsaras vidék széléig, ahonnan csónakkal megyünk tovább Tortugueroba és a szállásunk direkt a folyó és a tengerprt közti földnyúlványon fekszik.

Tortuguero: a név jelentése "teknősvadász". Sajnos ezen a területen évszázadokon keresztül a teknősök páncéljából, tojásaiból és és húsából éltek meg az emberek, aminek következményeképp az 1950-es évekre a tengeri teknősöket a kihalás veszélyeztette. A nemzeti park jó 35 km hossznyi tengerparti területet foglal magába, ahova a teknősök évente visszajárnak tojást rakni. Itt főleg a  "közönséges levesteknős" (Chelonia mydas) előfordulása jellemző.

2. Tortuguero Nemzeti Park: a Karib-tenger partján, 40 km-re a nicaraguai határtól délre, egy mocsaras, folyóágakkal felszabdalt őserdei terület, ahol főleg csuklyás majmok, bőgőmajmok és lajhárok élnek, de rajtuk kívül rengeteg madárfaj ás hüllők is. A tengerpartra pedig évente több fajta teknős jár vissza tojást rakni. A mi utazási szezonunkban jönnek pont tojást rakni, így sajnos a kibúvó kisteknősöket nem láthatjuk, de a nagyokat sem valószínű, mert éjjel jönnek tojást rakni. Egy teknős átlagban 200 tojást rak le, ezeknek kb. 9 százaléka kel csak ki, mert a parton nagytestű ragadozó madarak várakoznak és szinte a tojásrakás pillantában már elkezdik kiásni és megenni a tojáskat. Majmok és orrmányos medvék is kifosztják a fészkeket. Ebben a parkban 1,5 napot töltünk el, és ez alatt két szervezett csónaktúrán veszünk részt.
A youtube-on rengeteg privát videófelvétel található, ezek közül egyet linkelek ízelítőnek: itt

3. Cahuita Nemzeti Park: Tortuguero után elvisznek csónakkal oda, ahol a busz kitett és itt vehetjük fel a bérautónkat, ami ezután végig a miénk lesz. Cahuita a Karib-tenger déli részén, a panamai határhoz közel fekszik. A nemzeti parkban szintén a csuklyás majmok, bőgőmajmok, lajhárok, hangyászmedvék és orrmányosmedvék, tukánok és leguánok láthatók. Itt 2,5 napot töltünk el, ez az egyetlen helyünk, ahol egy napot rátettünk a szokásos két éjszakás programra, hogy egy picit kipihizhessük az ideutazás és a nagy időeltolódás fárdalmait. Egy szépséges, medencés szállodánk lesz, de a tengerpart is szép itt. Costa Ricában sok tengerparton nem lehet fürdeni, mert nagyon erős és veszélyes az áramlat, ezért mi nem is erre koncentráltunk az útunk szervezésekor.
Egy youtube videó a Cahuita Nemzeti Parkról: itt.

4. A Cahuita után jött volna Turrialba, ahonnan a közelben lévő Irazu vulkánt akartuk megnézni, de itt nem jött össze a szállás, így ehelyett feljebb megyünk északabbra, a Poas vulkánhoz, ami most 2017 óta le van zárva kitörések miatt. Ha szerencsénk lesz, addigra látogatható lesz, ha nem, akkor errefelé sok szép vízesés van és időnk csak pár óra lesz, mert délután érkezünk ide és másnap indulunk tovább. Ezek a 3.000 m körüli vulkánok, mint az Irazu és Poas és még jónéhány kevésbé ismert, arról ismertek, hogy a kráterükben zöldes-türkizes tó van, de mivel szinte mindig ködfelhőkbe vannak burkolózva, csak a korareggeli órákban van esély belenézni a kráterükbe.
Egy youtube videó a Poas vulkánról: itt

5. La Fortuna - Arenal Vulkan: ez egy olyan terület, ahol rengeteg látnivaló és aktivitási lehetőség van. Vulkán, vízesések, forró termálfürdők, Costa Rica leghosszabb egybefüggő canopy (zipline) = drótkötélpályái, amiken az ebmber a fakoronák felett suhan végig, szintén a fakoronák között, felett vezető hosszú függőhídak. Meg lehet mászni az Arenal vulkánt is. Itt egészen biztosan kevés lesz a másfél nap, ide is egy plusz napot kellett volna foglalni, ha lett volna annyi időnk.
Egy hosszabb és szépséges youtube videó erről az egész környkről: itt

6. Rincon de la Vieja Nemzeti Park: előbb a közelebbi Tenorióba mentünk volna, de abban a sorrendben nem volt már szabad hely a Rincon de la Viejaban lévő szálláson, így a két-két napot kicseréltük. Ez egy olyan nemzeti park, ahol vulkánok és őserdő, állatok és vízesések mind egy szűk helyen megtalálhatók, a szállásunk direkt a nemzeti park bejáratánál áll és csodálatos.
Egy youtube videó innen: itt

7. Tenorio Nemzeti Park: szintén vulkánok, őserdő, azúr kék vízű folyók és vízesések. Ha az eredeti sorrend megmaradt volna, akkor még maradhattunk volna egy délelőttöt vagy az egész napot az Arenálnál, mert a Tenorio közel van és elég lenne rá a másnap, de így ez már nem fog működni.
Innen is egy youtube videó: itt

8. Monteverde: egy magsalati köderdő, hasonlókat a Kanári-szigeteken vagy Réunionon láthattunk már, sok nedvesség, hűvösebb levegő és itt is nagyon hosszú zipline kábelek, függőhidak, kolibrik és más állatok. Itt nem fogunk unatkozni, bár az Arenálnál lévő zipline-t és ezeket ugyanaz a cég üzemelteti, és az Arenálnál érdekesebbnek tűnnek, így valószínűleg ezeket ott próbáljuk ki és itt meg inkább erdei túrákra megyünk, állatokat lesni. Amúgy minden iszonyatosan drága, ezek a zipline-os csúszkák 75-100 USD között vannak fejenként, és minden nemzeti parkba is a belépő fejenként egy alkalomra 10-15 USD.
Egy youtube videó a függőhidakról és kábeelpályákról: itt.

9. Carara Nemzeti Park: kevésbé ismert és látogatott kis nemzerti park a Csendes-óceán partján, állatfajokban gazdag, a park bejáratához közeli folyótorkolatnál hatalmas krokodilok henyélnek, a parkban lehet látni szabadon élő vörös ara papagályokat, hangyászmedvét, tukánokat, különleges békákat, madarakat, ocelotot, agutit (Dasyprocta) és még szerencsével sok mást is. Itt sajnos csak az ideérkezésünk délutánja áll rendelkezésünkre.
Innen is egy youtube videó: itt.

10. Manuel Antonio Nemzeti Park: talán a legismertebb Costa Ricaban. A Csendes-óceán partján, gyönyörű tengerparttal, sok állattal és sok turistával. Itt rengeteg kirándulási lehetőség van és egy szuper zipline park. Itt is jó lett volna még egy napot ráhúzni, mert a másfél napunkból nagyon nehéz lesz mindent kigazdálkodni.
Egy youtube videó a Manuel Antoniról: itt

Ezután még lett volna egy éjszaka a San Gerardo de Dota los Quetzales Namzeri Parkban. Itt van a legnagyobb esély Costa Rica jelképét, a Quetzal madarat látni. De ezt a napot törölnünk kellett az egy nappal korábbi hazarepülés miatt. Mivel Costa Ricaban az utak sokszor nagyon rosszak, illetve rázós, borzalmas földutak, így hiába, hogy a repülőnknek esti indulása van, nem mertük megkockáztatni, hogy ezen a napon még valamit csináljunk és egyenesen a reptérre zuhanjunk be, így még maradhatunk délig, koradélutánig a Manuel Antonioban és elég, ha estére érkezünk meg San Joseba, ahol még egyet alszunk, mert így volt biztosabb. Az utolsó napnak semmi értelme sincs már, mert a kocsit vissza kell adni, a várostól távol lesz a hotelünk és a város nem is érdekel, délig ki kell csekkolni, így ekkor valószínűleg már csak a hotel medencéjénél fogunk késő délutánig üldögélni, míg jön a transzfer értünk és indulunk a reptérre. Éjjel repülünk vissza, mégis az időeltolódással csak másnap estére érünk haza, ez egy iszonyatosan hosszú visszaút lesz és a 21. nap estéjén érünk haza, ami után csak két pihenőnapunk marad a munkakezdés előtt.

1. Ez valami csodás lesz! Nagyon várom a beszámolókat és a képeket!

1. Kicsit (nagyon) félek, hogy borzalmas rohanás lesz és csak kikászülünk és semmire sem lesz idő, de az utazási irodák körutazásainál is mindig csak ennyi idő jut a helyekre, így csak jó lesz így.

2. Stramm geplant und ich bin gespannt wie dann alles noch kommen wird.

Liebe Grüsse

N☼va

1. Ja. Aber die Busrundreisen von Reisebüros haben genau so, wenn die es schaffen, dann wir auch. :-)
      LG

3. Nagyon izgalmasnak ígérkezik a videók alapján, bár az biztos, hogy nagyon intenzív utazás is lesz, unatkozni biztos, hogy nem fogtok! Melyik hónapban mentek egyébként?

4. Hallo liebe Andi,
    na da habt ihr euch eine Menge vorgenommen, das wird bestimmt anstrengend. Aber am Ende habt ihr viel gesehen und erlebt.

Ich habe deine Frage unter deinem Kommentar auf meinem Blog beantwortet.

Liebe Grüße
    Biggi

5. Das klingt nach einer tollen Reise - wird bestimmt super erlebnisreich und ja, bestimmt auch anstrengend, aber ich glaube, alles andere wäre euch sowieso zu langweilig, oder ;-)?
    Herzliche Rostrosengrüße, Traude

6. Liebe Andi,
    du kannst den Gugelhupf sicherlich auch mit Kakao machen - oder statt Eierlikör mit Kakao-Likör ;-) Falls du das Rezept haben willst, ist es jetzt jedenfalls in meinem Blog!