2018. augusztus 19., vasárnap

Kirándulás a Bodenschneid csúcsra

Tegnap kirándulni mentünk. A Spitzingseehez autóztunk el, ahol előző este a térképen kikerestem egy túraútvonalat.

A parkolóban 5 Eurót fizetünk egész napra. 1.090 méterről indulunk el és a célunk 1.669 m-en fekszik. 580 méter a magassgkülönbség. Szép napos, de párás időnk van, a távoli panorámák ezért nem nagyon élvezhetőek.

lent a Spitzingsee

Az út végén a Firstalm
Rögtön az első 230 m magasság leküzdése után az első legelő-vendéglőhöz érünk. Innen egy rövid, meredek emelkedőn a második alpesi házat érjük el, amit éppen renoválnak. Innen egy köves, meredekebb ösvényen kapaszkodunk fel a Bodenschneid csúcsra, ahonnan direkt panoráma nyílik a Tegernsee-re, iletve pici csücskeit látni a Schliersee-nek és Spitzingsee-nek is. A kilátás nagyon szuper, ezért megérte feljönni. Útközben rengeteg virágot látunk az ösvény mellett.

Itt a csúcson elidőzünk, majd leereszkedünk a Bodenschneid-házhoz, ahol eszünk egy-egy pár virslit és iszunk egy nagy pohár üdítőt (15 Euro). Miután felállunk, már észrevesszük a lábainkban, hogy már megerőltettük őket, nehezek.

Ezután egy igen szörnyen keskeny és végig csúszós, köves, mocsaras, gazzal benőtt ösvényen kell visszamászni magasabbra, ahonnan az út elágazik vissza a Firstalm felé (első vendéglő). Itt mindenhol tehenek henyélnek körülöttünk az erdőben.

A Firstalm ház tele van vendéggel, itt iszunk egy cappuccinot és egy nagy almás rétest eszünk ketten, meg M. egy alkoholmentes sört (16 Euro) és leereszkedünk az autónkhoz. Egy szép, nem nagyon megerőltető túra volt, jól éreztük magunkat. Vittünk magunk is szendvicset, szóval nem lett volna muszáj bemenni a vendéglőkbe, de kedvünk volt hozzá, így az ember elég sok pénzt ott tud hagyni egy ilyen napon, hát még ha felvonóval is utazik.

Ez és még sok hely, 1 - 1,5 órányi autóútra tőlünk elérhető.

1. Siehste, ihr braucht auch gar nicht weit wegfahren um gleich ein Urlaubsfeeling zu bekommen, und dann auch noch so leckeren Apfelstrudel. Der sieht wirklich gut aus, hätte ich sogar jetzt um die Uhrzeit schon Lust drauf *gg*

Tolle Wanderung und bei all den Eindrücken ist man dann auch belohnt worden, gell.

Wünsche dir einen schönen Wochenstart und sende liebe Grüsse

N☼va

1. Danke Nova, und der Strudel war echt sehr lecker. Wir mögen beide keine Vanille besonders, und deshalb so ohne irgendwas, habe so bestellt. Auch Sahne esse ich nie, mag ich nicht und macht dick ;-)
      Liebe Grüße

2. Szép helyet sikerült találnod a kiránduláshoz. 💚

3. Lach, heute hat der "Übersetzer" aufgegeben, aber am Apfelstrudel und Enzian (?) habe ich Österreich erkannt. Da habt ihr sehr schöne Bilder von einer Bergwanderung mitgebracht. Die Aussicht ist klasse.

Liebe Grüße
    Arti

4. Liebe Arti, es ist bei uns, beim Tegernsee, nicht mal 100 km weit von München. ;-)
    LG

5. Sieht toll aus, liebe Andi - eine wunderschöne Gegend für einen Ausflug!
    LG Traude

6. Die Sprache beherrsche ich nicht, aber an den schönen Fotos kann ich mich erfreuen. wenn einer eine Reise tut...