2019. június 19., szerda

Andalúziai körutazás, 6. rész - Medina Sidona, Vejer de la Frontera, Tarifa

Május 24.

Ma is 8-kor kelünk és 10 órakor el is indulunk Medina Sidonába, egy turisták által még nem olyan erősen lerohamozott fehér faluba. Az ún. fehér falvakban (pueblos blancos) csak fehérre szabad festeni a házak falát,szóval tényleg mind fehér. Eredetileg csak Vejert akartuk megnézni, de úgy gondoltuk, elég lesz a nap több dologra is. Meleg van, de ma erős szél fúj és ha az ember árnyékban van, kifejezetten hideg. Az ide vezető út, kanyargós, búzás, napraforgótáblés, dombos tájban vezet, sok a legelésző marha és valamiért állandóan Don Quijote-ra emlékezet az egész. Még gyerek voltam, amikor volt egy hosszú rajzfilmsorozat róla a tévében: Don Quijote de la Mancha, gebe lovával Rosinantével és szolgálójával, Sancho Panzával meg szamarával, aki szélmalmokkal harcol és állandóan keresi képzelt kedvesét, Dulcineát. 😀
Medina-Sidona így utólag nem annyira érdekes, kihagyható lett volna, nem mondom, hogy nem volt szép, de nem is egetverő, nélküle több időt nyertünk volna Tarifára. Éppen egy körmenetbe ütközünk, sok gyerek a résztvevője, talán valami konfirmálás lehet vagy hasonló.

Majd Vejer de la Frontera jön, az nagyon tetszik, de igen nehéz parkolót találni és nagyon viharos hideg szél van. Sok idő elmegy itt, a főtéren eszünk dönert és görög joghurtot mézzel pisztáciával, nem éppen tipikus spanyol dolog, de nagyon megkívántuk. Minden nagyon finom.

Elégedetten indulunk tovább Tarifa felé. A város előtt hosszú homokos hullámos párt van és százával szörföznek ernyővel, nem értem, hogyan nem akadnak öössze a zsínórjaik. Később egy kilátóból átlátni Marokkóra. Végül a szállásra érünk és iszunk egy kávét a szobában. A szállás nagyon különleges, angol stílusú és fura is egyben, mert a nagyon forgalmas főút egyik oldalán van a tulajdonképpeni hotelépület, azaz a recepció és egy nagyon szép étterem, mint angol stílusban. Majd az út túloldalán kis bungallós házsorban vannak a szobák. A szoba szép, ízléses, de nagyon büdös, totál wc-tisztítószer és dohányfőst keveréke.

Hamarosan vissza megyünk Bolonia nagy dűnéihez, majd Tarifába. Ott már este 8 van és nem sok kedvünk, meg főleg nem sok erőnk van a várost megnézni. Kis séta után a "L"-ben veszünk isteni sonkát és sajtot és olívabogyót, meg sört és a szálláson kint vacsorázunk.

1. Gefällt mir wieder alles sehr gut, vor allem auch die kleinen Gassen und die netten Einkehrmöglichkeiten mit der Aussenbestuhlung. Voll begeistern kannste mich mit den Kacheln, und der Brunnen ist ein Traum.

Liebe Grüsse

N☼va

2. Nagyon tetszenek ezek a fehérre meszelt házak azzal a sok-sok színes csempével! <3