2019. június 1., szombat

Vissza Andalúziából - kiértékelés

Most, pár órája jöttünk vissza. Iszonyatos pokoli hőség volt, minden nap 36-42 fok között és minden nap várost néztünk, volt, ahol 6-7 órát gyalogoltunk egész nap és rettentően megerőltető volt ebben a hőségben.

Gyorsösszefoglaló:

Előbb másfél napot Sevillában voltunk, az pont elég volt rá, meg tudtunk nézni mindent és tetszett is.
Utána másfél napot a Donana Nemzeti Parknál, ott voltunk egy tanösvényen, de alig láttunk valamit, mármint élőlényt, majd mánap a nemzeti park nem látohgatható részében egy dzsiptúrán, ahol 4 órán át autóztunk a legkülönbözőbb vidékeken, amik érdekesek voltak, de állatokat egy csomó szarvason kívül ott sem nagyon láttunk. Ahol az ember sok mindent láthatna, azok a központi részek, amik nem láttogathatóak. De itt lenni egy különös és szép élmény volt.

Utána két napot a tengerparton voltunk egy (számunkra) luxushotelben (golf és spa - ami nem a mi stílusunk, de itt megérte), de onnan is annyit kirándultunk, hogy a medencéhez oda sem jutottunk, de a hotel egy csoda volt és nem volt drága. Onnan néztük meg Cadizt is, ami szintén nagyon tetszett.

Majd továbbutazáskor útközben több fehér falut és Tarifát néztük meg, ott a hatalmas dűnék nagyon klasszak voltak, de itt már betetőzött, hogy kezdett elegünk lenni a városnzésből és a hőségből és ez eléggé lehúzott. Meg a minden  nap továbállás, sok szállás, ki-be pakolás és valami iszonyatosan drága parkolóhelyek, 14-20 Eurókat akasztottak le pár órára!!!!
Azután másnap továbbutazáskor Gibraltárt néztük meg, na ez nagyon nagy szám volt. Letettük a kocsit a spanyol határon egy mélygarázsban és gyalog mentünk át a határon és nagyon fura volt egyszercsak Nagybritanniában lenni, 42 fokban. Reggel csak 18 fok volt, borús volt az ég és az előrejelzés esőt is mutaott, így farmerben edzőcipőben mentünk, majd meghaltunk. Átgyalogoltunk a reptér leszállópályáján (ez a határ) és fel kellt mutatni az útlevelet is, vicces volt. De nagyon lehúzás volt. Felmentünk a felvonóval a hegyre, hiszen itt ez a nagy szám, és 77 Eurót fizettünk kettőnknek, fent pedig annyira el vannak vadulva a majmok, ezek nagy 15 kilós berber páviánok, hogy várják az új turistákat, és ahogy kiszálltunk a felvonóból, azonnal támadtak, szerencsére nem mi szálltunk ki elsőnek, egy nőnek a fejére ugrott egy ilyen nagy dög, egy pasinak meg elszedte a hátizsákját majdnem egy másik, szabályosan verekedtek. Be lehett volna járni az egész hegyet, egy 4 km-es ösvényen, de nem bírtuk a hőséget és nagyon féltem a majmoktól, mert váratlanul ugrottak emberek hátára, Michaelre is egyszer akart, de én időben ráordítottam, hogy gyorsan ugorjon félre, és éppen hogy még megmenekült. De én nagyon féltem, úgyhogy el is mentünk hamar, mégis elment vele az egész nap.

Utána 4 napot egy szálláson voltunk Marbella és Malaga között, na ezek a tengerparti helyek rémesek, itt mindenhol iszonyúan be van építve minden, semmi megkapó nincs az egészben, de egy gyönyörű szép magán lakást béretünk, egy gazdag angolokkal lakott kivándorlóknak épített extra villanegyedben és nagyon szép medencéje is volt. Innen Rondát és más falvakat néztünk meg, és két délután pihentünk, fürödtünk a medencénél, a tengerhez egyszer sem jutottunk el időhiányában. Itt volt a legjobb. Voltunk a Caminito del Rey szurdokban is, az is nagyon klassz volt. Láttunk keselyűket.

Utána Granada, Cordoba már inkább horror volt, mert autóval szinte lehetetlen közlekedni ezekben a régi városokban, hirtelen rávitt a navi egy buszsávra, ott lefilmeztek, 50 Euro körüli bírságra számíthatunk, mert bementünk a rendőrségre utánakérdezni, de ilyenbe többször is be kellett hajtanunk, így nem tudjuk, hogy több bírság is lesz-e. Itt már nem volt kedvünk semmihez sem, a hőség is kicsinált, meg M már nagyon utálta a városnézést, feszültek voltunk és soha nem tuduk kialudni magunkat. Minden nap korán keltünk, a végén már minden várost egyformának láttunk és minden csak idegesített, szép természetre és pihenésre vágytunk.

Az Alhambra nagyon szép volt és Cordoba is, ott még jó nagyot szívtunk, mert a városmagban volt a szállás és kinéztem a közelében egy parkolóházat, erre pont Jézus mennybemenetele napján érkeztünk és a városban körmenet volt, lovaskocsikkal minden le volt zárva és minden parkolóház le volt zárva mert telt ház volt. Itt 2,5 órát bolyongtunk, itt is bementünk a tiltott zónába muszájból és már nagyon ki voltak az idegeink, szinte tomboltunk. A szálláshoz csak egy egyirányú utcán lehetett odajutni, aminek az eleje tiltott buszzóna volt, később meg le volt zárva a körmenet miatt, más irányból nem lehetett odajutni. Felhívtuk a szállást, volt egy mélygarázsuk, de ahhoz sem lehetett sehogyan sem odajutni. Este lett, mmire odajutottunk a szálláshoz, így már csak másnap reggel tudtunk várost nézni, a Mezquita mecset nagyon gyönyörű. Onnan már autóztunk vissza Sevillába, ahonnan ma repültünk vissza.
Kiértékelés:
Andalúzia városai, falvai gyönyörűek, a természet, a vidék is. Mi soha nem voltunk várrosnézős típusok, soha nem is leszünk azok, akkor esik jól egy várost megnézni, ha odarepülünk, 3 napot csellengünk és hazajövünk, de így nem, hogy minden nap egy város, vagy egy nap több is, autóval bemenni, vagyonokat a parkolásért fizetni, agyrémet kapni a lehetetlen közlekedéstől...egy próbát megért, bár párom szerint elfecsérelt idő volt a drága szabadságunkból, ő utálta ezt az utazást. Ez nem a mi nyaralási stílusunk és ez véglegesen be is bizonyosodott. Más Costa Ricában, Thaiföldön vagy Izlandon körutazni, ahol minden nap a természet szépségeit nézzük, ahol megnyugtat és kipihentet a minket körülvevő nyugalom, az nem fárasztó, de ez az volt, totál kimerülten jöttünk vissza.
Ami még nagyon bosszantó, és ez minden utazásunknál feltűnt, hogy a szállások nem adnak elég korán reggelit, sokszor csak 8-tól vagy fél 9-tól van csak reggeli. A leírásokban a reggeli ideje soha nem szerepel előre, amikor foglalok, nem látom ezt, pedig igen fontos lenne. Ilyen körutazásoknál, annó Izlandon is, sokszor már reggel 6-7 között továbbutaztunk és a reggeli meg csak 8-tól volt. Volt ahol odaadták előző este, volt ahol odaveszett és volt ahol hajlandóak voltak miattunk korábban reggeliztetni. De van, ahol elvész az árban benne lévő reggeli és éhesen és nyűgösen is kezdődik a nap. Ez most két esetben nagyon felmérgesített. A többiről majd hamarosan jön a részletes beszámolóm.

1. Dann wisst ihr es ja jetzt definitiv dass sowas nix für euch ist und braucht keinen weiteren Städteurlaub zu buchen. Im Grunde auch schön das die Geschmäcker verschieden sind, schade nur für euch dass ihr keinerlei Entspannung mitnehmen konntet.

Liebe Grüsse

N☼va

2. Igen, Andalúzia nem a legalkalmasabb nyáron városnézésre. Mi októberben voltunk Sevillában, akkor volt kellemes 25 fok, de sokszor melegünk volt.

3. Sajnálom, hogy így sikerült a nyaralás. Azért várom majd a részletes beszámolót is. 😉

4. Szia Flögi! Nagyon vártam a beszámolót, mert régóta foglalkoztatott egy ilyen utazás megszervezése. Kicsit elbizonytalanodtam..., de talán majd egyszer. :-)

1. Szia, jajj, miattunkel ne bizonytalanodj. Annak, aki szeret sok várost megnmézni, vagy szervez az utazásba pihenős napokat is, csak jó lehet.