2012. november 9., péntek

Fejtörés még mindig 2013 körül

Egyelőre nem volt időm a tenerife beszámolót tovább írni, így előfordulhat, hogy pár napig várnotok kell a folytatásra. Addig valami egészen másról mesélnék. Talán emlékeztek a kb. két hónappal ezelőtti nyüglődésemre, hova is utazzunk jövő júniusban. Semmi sem fogott meg igazán és minden ellen volt valami érv, így eljutottunk oda, hogy már semmi kedvünk sem volt tervezgetni, ami nálunk még sosem fordult elő, itt ültünk lekókadva, ötlet nélkül.

- Volt ugye előbb Mallorca vagy több kisebb Baleár-sziget. Ezeket M. nem akarta.
- Volt Szicília, ami mindig vonzott, jó kalandos is lenne, mert felmennénk az Etnára is, de nagyon drága hely és nincs sok jó strand, valamint azt hallottam, hogy a strandokon csak napozóágyakra lehet letelepedni, amik nagyon drágák és nem engednek közéjük a földre a saját türülköződre. Én nem tudom, de valahogy én arra vágyok, hogy sok érdekes helyet nézzünk meg, de a fele időben meg szép, kis eldugott öblöcskékben, zavartalanul strandolhassunk és Szicília nem ilyennek tűnik.
- Aztán volt Horvátország, már mindent kinyomoztam, kijegyzeteltem, de nem bírtam beleszeretni, valahogy a nulla szintjén vonz.
- Volt Görögország több része is. Kefalonia, ahova mindig akartam menni, de júniusban belefagynánk a Jón-tengerbe; Milos, ami már délebbre esik, nagyon vonz, de marha nehéz odajutni és most is éppen sztrájkolnak, demonstrálnak a görögök, mi a garancia rá, ha előre megveszünk jegyeket, akkor oda is jutunk?; Kréta, van elég látnivaló, és elég délen is van, hogy meleg legyen a tenger. Majdnem biztosra Kréta lett, de a tegnap tévében mutogatott görög állapotok azt súgták, hogy felejtsük el még jó időre Görögországot. Sorry.
- Volt Portugália. És ő még most is lenne, de az főleg nézős körutazás lenne és az Atlati-óceán nem éppen fürdésre alkalmas, főleg júniusban, szóval pihenős nyaralásnak ez sem jó.
- Volt gondolatban Olaszország, ahova M. sosem akart menni, de most már ebbe is beleegyezett, de bevallom, halálosan lusta vagyok most elkezdeni egy ekkora országról olvasgatni, hogy kitaláljam, melyik része lenne nekünk jó, ahol minden passzol.
- Volt még Szardínia, ami szintén nagyon drága, de tegnap megszavaztuk, hogy mindkettőnket ő vonz most a legjobban és kezet ráztunk rá :-), hogy akkor legyen az. Van látnivaló is elég és garantáltan találni eldugott kis öblöket.
- Végül pedig bejött a képbe Ciprus, mert azért júniusban még sehol sem olyan meleg a tenger, de ő már elég délen fekszik ehhez, de valahogy - mivel semmit sem tudok róla - nem is tud felizgatni.

Szóval ennyit mi még nem vacilláltunk egy utazáson sem. Tegnap megrendeltem a Szardínia és Ciprus útikönyveket, elolvasom őket és amelyik jobban megfog, az nyer. Illetve a repülőjegyár már majnem most döntött, mert Szardíniára fele annyi, mint Ciprusra.
Itt még elmesélném érdekességképp, hogy megnéztem, mi lenne, ha kocsival mennénk. A "via michelin routeplaner" program kiszámolta, hogy 180 Euro lenne a költségünk Livornoig és megnéztem a Moby hajótársaság oldalán, hogy hogy jönne ki egy éjszakai, kabinos utazás, hát azt hittem, nem jól lárok: Opel Corsa, két ember, egy kabin: 502 Euro!!!! Hát nem ment el a józan eszem, amúgy is M. utál autózni, én meg hajózni, így sokkal jobban megéri a 150 Euros repülőjegy és egy bérelt autó a szigeten.

1. Ajánlom figyelmedbe az index Észak-Ciprus fórumát. ha Ciprusra mennék, azt választanám, és nem a görög részt. szerintem nektek is nagyon tetszene! :)

nem adom fel, hogy jövő novemberben, esetleg... :) ráadásul ott olcsóbb a szállás, a kaja, és sokkal autentikusabb mint a sok szállodasorral rendelkező és felkapott dél.

1. Mindenki a görög részt ajánlja nekem, mert hogy az északira nehéz odajutni és zavargások vannak, meg mit tudom én. Mivel eddig még semmit sem tudok, láttam a szigetről, nem is vonz, egyre jobban Szardínia kezd érdekelni, de azért köszi, jövő héten megjönnek az útikönyvet és ha majd olvasgatom őket, többet tudok. Így kb. csak a sötét éjben tapogatózom, fórumot olvasni meg most sem időm, sem energiám nincs.

2. Szia Andi!
    Én Szardíniára szavazok, ott is a déli részre:) Bár júniusban azért még libabőrözni fogtok a tengerben.... Az északi rész drágább és zsúfoltabb, délen tuti találtok jó kis öblöket:)
    Ismerek ott egy magyar nőt, idegenvezető, de nem az a tukmálós fajta, nekünk ônzetlenül is segített, bár a fórumon már biztos olvastál róla...
    Mi most szeptemberben costa rei-en voltunk, gyönyörű, ajánlani tudom csak!:)
    Cagliariba nézzetek rep.jegyet, ha délre mentek, mert bár Münchenbő Olbiába olcsóbb, de én a helyetekben csak akkor vennék oda, ha körbe akarjátok járni amúgy is a szigetet. Ha inkább pihizni vágytok, kis kirándulásokkal, akkor ne Olbiáig repüljetek csak, vagy vigyetek jó sok dedalont:))))
    Ági
    Jó felkészülést:)

1. Szia Ági!
      Köszi, hogy írtál. Elvileg úgy képzeltük el, hogy egy hét északon és egy hét délen és mindkét bázishelyről körbejárnánk a lehetséges legtöbb helyet. Közben itt-ott strandolnánk. Hallottam egy nőről valaelyik fórumról, akiről negatívan beszéltek, de most nem vagyok benne biztos, hogy az nem Korzikán él-e. Mi a nyaralásunk alatt nem akarunk más emberekkel sem programot, sem egyáltalán más emberek társaságát nem kívánjuk. Autót bérelünk és mindent a saját magunk kedvére csinálunk. Idegenvezetésre nincs szükségem, minket nem érdekelnek a történelmi dolgok és kifejezetten idegebeteg leszek attól, ha a nyaraláson valaki valamiről valamit elkezd magyarázni és végig kell hallgatnom. A jegyetekt eddig csak Olbiába néztem, nem volt rá különös okom, de Cagliarira alig dobnak ki a rendszerek valamit, Olbiába egyszerűbb eljutni. Egyelőre semmit sem tudok a szigetről, ha megjön az útikönyvem, akkor beleásom magam. Puszi

3. Velünk nem volt olyan ez a nö, söt teljesen ismeretlenül, nulla találkozòval, mikor telefonban említés szintjén mondtam neki, hogy az apartmanban kényelmetlen a matracom, mert sok rugò el van benn törve, szinte azonnal intézkedett, pedig soha nem is találkoztunk....se előtte, se utána...
    Persze Ti döntitek el, mi sem voltunk vele sehol, de mondjuk ha én a sziget dél-keleti oldalán fekvö, csak hajóval megközelíthetö öblöket szetetném megnézni még egyszer s nincs mondjuk pénzem egy motorcsònakra, akkor tuti vele mennék, mert minden egyéb lehetöség borzasztóan túlzsúfolt. Persze lehet nem júniusban, mi júl-aug-szeptemberben voltunk csak eddig a szigeten.
    Ha tervezitek bejárni a teojes szigetet, akkor Olbia is jó repjegy szempontából:)
    Hú, de visszamennék! :)))
    Az àrak majdnem olyanok, mint Münchenben, kicsit drágább persze minden, de a wc papír különösen az volt.... Míg itt egy 8 gurigás 3 rétegű kerül kb 2-3 euróba, ott 4 guriga volt 4,30€... Ez vmiért megmaradt bennem és ki is akadtam rajta, amúgy más árat nem tudok visszaidézni, csak kb szinten...
    De menjetek ide, gyönyörű partjai vannak!!!
    Puszi
    Ági

4. Ja amúgy mi is autót béreltünk, amíg nem volt gyerekünk, tök jó megoldás volt. egy Legkisebb kategóriás autó egy hétre kb 250€ volt az avis-nál.
    Az idén a sajáttal voltunk, úgy, hogy Zs ment autóval, komppal, mi meg repültünk a Kicsivel. Tényleg drága a komp, de Zs jó véleménnyel volt a kabinról. Esetleg nézd meg úgy is, ha érdekel, hogy csak egyikőtök foglal kabint, a másik semmit és aztán persze bementek mindketten a kabinba. Ez csak egy tipp, mi nem csináltuk így ;)
    Kíváncsi leszek, hogy döntetek, de remélem szardínia nyer! :))))

5. Szia Andi!
    Mi is június elején voltunk Cipruson, nagyon meleg van akkor már, épp kibírható, mert június végétől még párásabb az idő és még melegebb van.
    A tenger jó volt, illetve csak ott lehetett kibírni.
    Mi jól éreztük magunkat, autóval jártuk be a szigetet:)
    Remélem sikerül döntened:)
    Kriszti

1. Szia Kriszti! Köszönöm szépen neked is az infókat. Fogalmam sincs még, de valahogy Szardínia izgalmasabbnak hangzik. Jövő héten lesz időm olvasgatni, majd kiagyalom.

6. Szia! Kampányolnék egy kicsit Szicília mellett! :) Mi májusban voltunk, a legelején, és Siracusán kívül sehol nem volt tömeg. Tudtunk fürödni, és találtunk nagyon sok elhagyatott partszakaszt, türkizkék vízzel, úgy, hogy csak mi voltunk. Júniusban nem tudom, hogy mi a helyzet,de az biztos, hogy Szicília nagyon megér egy látogatást! Az Etna meg főleg!!

7. Culinoria írta és valamilyen okból itt nyoma sincs sehol, csak e-mailben kaptam meg az értesítést: "Szia! Kampányolnék egy kicsit Szicília mellett! :) Mi májusban voltunk, a legelején, és Siracusán kívül sehol nem volt tömeg. Tudtunk fürödni, és találtunk nagyon sok elhagyatott partszakaszt, türkizkék vízzel, úgy, hogy csak mi voltunk. Júniusban nem tudom, hogy mi a helyzet,de az biztos, hogy Szicília nagyon megér egy látogatást! Az Etna meg főleg!! "

1. Kedves Culinoria, köszönöm szépen, mi június végén, belefolyva júlliusba, mennénk. A kis öblökről még nem tudok. Van egy Szicilía útikönyvem, igaz, hogy eddig csak lapozgattam, de a képeken mindig görög templom romok vannak és egyszer sem strandok. Szicilián nagyon sok kalandot el tudnék képzelni, de ha jövőre nem oda megyünk, még sorra fog kerülni máskor. Azért elmondom az érvelésed a páromnak. :-) üdv