2015. május 5., kedd

Drezda - Schloß Weesenstein és Pillnitz

A szállodai ágyikónkban jól aludtunk. Úgy döntöttünk, hogy erre a reggelre (mert vasárnap volt és nem tudtuk, hogy van-e a közelben nyitvatartó pékség) mégis csak befizetünk reggelire, ami 10 Euro fejenként - nem éppen olcsó, de annál fejedelmibb volt. Hatalmas büféreggeli volt, mindenféle finomsággal, óriási választákkal és ami nekem, mint teakedvelőnek különösen tetszett, hogy a teák a bárpultnál voltak kitéve, nem filteres tasakban, hanem kb. 20 gyönyörű dobozban, rengeteg féle finom tea, kis kaannában magamnak tudtam elkészíteni és így a reggelimhez töbször is tudtam a csészémbe tölteni, Szégyentelenül sokat bereggeliztük, "ha már disznó, legyen kövér". :-) Úgyhogy a reggelivel egész nap nem lettünk éhesek.

Ezután elindultunk a tervezett mai kirándulásokra. Pillnitz után a Szász Svájcba terveztünk menni. Egy egésznapos, városon kívüli túrára gondoltunk.

Nem tervezetten aztán máshogyan alakult minden...

Előbb megláttunk egy táblát, mely egy bizonyos Weesenstein kastélyt hirdet. Megnéztem a térképen és nem volt messze, így előbb kitérőt tettünk arra. Maga a kastély nem volt teljes mértékben látogatható, így nem érte meg (óránként 1 Euro parkolódíj), de a táj, a környék csodálatosan szép volt. Mindenhol virágoztak a cseresznyefák, néhány dombon egész cseresznyefa ültetvények voltak, amiket itt, Bajorországban nem igen látni semerre, sőt még egyetlen árva cseresznyefát sem. Patakok, szurdokok, szuper kirándulóhelyek...

Itt csak pár percet töltöttünk el és utána elindultunk a Pillnitz kastélyhoz. Erről olyan sok fotóm van, hogy két részre kell, hogy bontsam a bejegyzést. De valóban egy leírhetetlanul gyönyörű parkkal rendelkezik a kastély, ahol szintén órákat el lehetne tölteni.

Természetesen az, hogy éppen kifogtuk ezt az időszakot, amikor minden virágzik, még csodálatosabbá tette az egészet, hiszen ezek a kulisszák, még több szépséget adtak a parkoknak, a városnak.

Az Új Palota sok-sok tornyocskával:

A purpur almafa virgai:

A kastély direkt az Elba partján fekszik:

Egyszer csak szürke gémeket láttunk repkedni a szemközt kis sziget felett, amit Pillnizti Elbaszigetnek hívjnak. Egyre többetés többet, majd ágakkal a csőrükben a fák koronájba szállva és végül pedig felfedeztük, hogy százával fészkelnek ezek a madarak ott. Sosem gondoltam volna, hogy egy ilyen nagytestű madár fák tetején fészkel, hanem azt gondoltam, nádasokban. Gyönyörű madarak. Sajnos túl messze voltak ahhoz, hogy jól le tudtam volna fotózni őket, de azért még így is megosztanék két homályos képet. Hihetetlen volt látni, hogy százával hemzsegnek ezek a madarak ott, mikor máskor, máshol, örlükök, ha egyet látok. Utólag utánaolvastam és a sziget természetvédelmi terület, a belépés tilos.

Gőzhajós kirándulás az Elbán, amin mi is szívesen rész vettünk volna, ha az időbe belefért volna és utánajártam volna előre, hogyan és mint...