2019. április 29., hétfő

Costa Rica - 6. rész, Tenorio NP

Március 21.

Screenshot a google maps-ből

Fél 7-kor kelünk és reggeli után fél 9-kor el is indultunk a Tenorio NP felé. Az út a végtelenségig húzódik, sok helyen útépítések miatt lezárás van és van, hogy fél órát várakozunk, hogy áteresszenek. Végre ma nem esik az eső és süt a nap, a hőség és páratartalom miatt gőzfürdőben érzi magát az ember, állandóan folyik rólunk a víz. Fél 12-re érkezünk meg. A hotelszoba (Tenorio Lodge), jobban mondva hatalmas bungaló totál luxus. Az ára is. 😄😱

Összepakolunk a kiránduláshoz és elindulunk a Rio Celestehez, azaz a kék folyóhoz. Csak 12 km-re van. Rekkenő hőség van, 32 fok, 24 dollar a belepő kettőnknek. Gyönyörű ösvény a kék folyó mentén, türkiz vízesés, a két folyó összefolyásánál két színű víz találkozik és minden kénszagú. Fürdeni nem szabad sehol sem, mert a folyó mérges, kénes gázokkal van telítve, ezek és különböző ásványi anyagok adják a színét.

Jön egy éhes pizoti, kunyerál, de elhessegetjük. Összesen 3,5 órát tart a túra oda-vissza. Hazajövünk, zuhanyzunk és a faluba megyünk enni. Pár étterem van, a szokásos kínálattal, most fajitast eszem, M kotlettet.

Mikor hazajövünk, ülünk még egy sörrel a teraszon. Nagyon különleges ez a hely és a szoba ismét a vadonra és a Tenorio vulkánra néz. Este hűvös van és fúj a szél. Innentől kezdve, az utazás végéig, végig viharos szél kísér. Egy madár egész éjjel folyamatosan rikácsol. Fáradtak vagyunk, már 10-kor lefekszünk. Sajnáljuk, hogy ilyen rövid ideig vagyunk csak ilyen paradicsomi helyen. A kertet "hangyautcák" szelik keresztül-kasul. Szorgos levélvágó hangyák hada megy libasorban egyik irányban a levéllel a hátán, másik irányból meg levél nélkül vissza, ahol az útjuk van, ott a fű is szabályosan ki van taposva, ösvények szelik keresztül a kertet. Sokáig elnézegetem és filmezem őket.

1. Hallo liebe Andi,
    eine wunderschöne Natur und so viele Tiere, die man hier nie sehen kann.
    Herrlich euer Ausflug, der sich gelohnt hat, ihr habt viel gesehen.
    Bunte Käfer und Schmetterlinge, sowas mag ich ja auch.
    Total witzig die kleinen Ameisen, wie sie die Blätter davon tragen.