2014. december 15., hétfő

Réunion - Mauritius gyorsösszefoglaló

Össezfoglaló

Fantasztikus volt minden. Hibátlanul zajlott az egész utazás, sem a szállásokkal, sem a repülőkkel, sem a bérautókkal nem volt problémánk, sehol sem vágtak át és sehol sem ért rossz élmény.

A jó 10 órás odarepülés az új Condor géppel kényelmesebb volt a megszokottnál. Bár a „fapados” részlegben ültünk, volt elég helyünk és kényelmes volt. Minden ülés hátába szereltek tapogatós képernyős képernyőt, itt lehet zenéből és filmekből válogtani. Sajnos a filmekből csak azoknak, akik 8 Euróért vesznek egy médiahozzáférés-kódot, amit mi nem tettünk meg.

Mauritiuson felhők között landoltunk, esős, borús, de fülledt, forró idő volt. Az átszállás kalandos  és kaotikus volt, és az Air Mauritius régi propelleres ATR gépével kapcsolatban is lenne némi kivetni valóm, de ezekről majd a beszámolóban részletesebben írok.

Réunionra rettentő hosszú volt az út, a 10 órás éjszakai repülés után, 3 óra késéssel indult a propelleres gép Mauritiusról Réunionra, ez kicsit gyötrelmes volt, hulla fáradtan ott várakozni. Réunionon 36 fok fogadott és pillanatok alatt máris a bérautónkban ültünk és autóztunk még egy órát a célunk felé. Délután 4-re értünk St. Leuba. A szállás remek választás volt. egy villa volt, alul lakott a család, felül egy egészen berendezett lakás várt ránk. Mivel vasárnap érkeztünk és nincsenek üzletek nyitva, minden oda volt nekünk készítve, víz, üdítők, vaj, sajt, tojás és sör a hűtőben és egy tálcán pedig csomó rágcsálnivaló, kenyér, lekvár, paradicsomszósz üvegben, trópusi gyümölcsök, kávépads az automatához, tea és a mosógatószer, sőt még mosószer és öblítő is a mosógéphez. Minden makulálanul tiszta volt és ízléssel elrendezett, hogy az ember azonnal otthon érezte magát. Hatalmas nagy erkélyünk volt, csodálatos kilátással a hegyoldalból a tengerre. Nagyon szerettünk itt lakni és a tulajdonosok nagyon kedvesek, aranyosak voltak, az utolsó előtti napon este meghívtak magukhoz vacsorára és esti medencés-koktélos partira. Ilyen szálláshelyünk talán még az életben eddig nem volt, ahol ennyire elégedettek lettünk volna.

Az élelémiszerárak borzalmasan drágák, ami érthető, hiszen mindent Európából kell beszállítani. Pl. hat kis sör 4,60 Euro vagy egy kiló kaliforniai paprika 13 Euro. Megőriztem a bevásároló számláinkat, így később majd még sorolok ezekről részletes listát. Önellátósok lévén, a reggelire és vacsorára valót boltban vettük meg, minden termékből a legolcsóbbat választottuk, így sokat spóroltunk, de így is határeset volt, a német árak 3-4; de akár 10-szeres is előfordult.

A természet leírhatatlan. Sok trópusi helyen jártunk már, és amit máshol egyesével láttunk vegetációt, az itt egyben volt ott. Minden buja zöld, dzsungelszerű és hihetetlen mennyiségű és színpompában játszó virágok. A magas, sziklás hegyormok is zöldek, elképzelhetetlen helyekre jut fel a zöld és él ott, ahol szinte lehetetlen. A táj annyira brutál módon van felszabdalva, hogy szinte elképzelhetetlen, milyen természeti erő alkothatott ilyen csodákat és gyönyörőségeket. A sziget sokszínűsége leírhatatlan. Az erdőkben a gigászok idejéből itt maradt páfránypálmák, vadon növő és halmokban virágzó broméliák és kálák. Leírhatatlan növények. A szigeten rengeteg vízesés van, amik szintén nagyon mesebeli kinézetűek és bár hideg a vizük, mégis többször megmártóztunk bennük.
Voltunk többször hegyi túrán is, ami a párás, forró időben nagyon megerőltető, de megérte, mert csodás tájakat láttunk. A kevés part, amit korallzátony véd, a várthoz képest, sokkal szebbnek bizonyult, és ami meglepett, a kristálytiszta vízben rengeteg a korall és a halacska, kis helyen tömörülve a legkülönbözőbb és legszebb halakat láttuk és még csak beúszni sem kellett értük, a parttól pár méterre már ott voltak.
A minden nap felszálló ködfelhőkkel rettentő nagy szerencsénk volt, vagy akkor szálltak először fel a hegyek közé, amikor mi már végeztünk a túránkkal, vagy velünk egyidejűleg, de a másik irányba és ahol mi voltunk, ott tiszta maradt az idő.

Az utak nagyon jók, de a kitáblázás majdhogy nem nulla, illetve nagyon rossz. Városok vannak csak jelenve, de vízesések, egyéb turistalátványosságok egyáltalán nem. Viszont rengeteg autó van a szigeten, az autópálya túl van terhelve, a nagy városok körül, ahova beáramlanak az emberek dolgozni, hatalmas dugók vannak és ez nagyon bosszantott, hogy sokszor 2-3 órákat álltunk dugókban, ami egy két hetes utazásból igen nagy időrablás.
A helybéli emberek nagyon vegyes származásúak, mégis békében élnek egymással és kedvesek, barátságosak.

Korán keltünk, délig, 14 óráig általában már letudtuk az aznapi főprogramunkat és utána mehettünk még strandolni.

Éppen érett litchi a szigeten, amit előtte még sosem ettünk, de itt kilószámra ettük minden nap, és nagyon beleszerettünk. Viszont a gyümölcsnek is horribilis ára volt.

Utána Mauritius egy kicsit csalódás volt, mert nem közelítette meg ezt a hatalmas élményt, amit előtte Réunion adott és mivel egyszer már voltunk ott végig rossz időben, most valami szebbet, tökéletesebbet vártunk el és ez nem jött, most is félig rossz idő volt és a strandok fele olyan szépek nem voltak, mint Réunionon. De minderről majd bővebben fogok írni és rengeteg fotó is van hozzá.

A hazautazás is teljesen problémamentesen zajlott.

1. Má ezek a képek is fantasztikusak, izgatottan várom a részletes beszámolóidat! :-)
    Az utolsó bejegyzésed nem értem... mi volt a csalódás mihez képest?
    Kellett oltást kapnotok? Ha igen, milyet?

2. Szia Kavics!
    Csalódás volt Mauritiuson lenni. Két okból: egyik, hogy Reunion csodái után elenyésző volt az ottani érzés, és mert 2007-ben egy ciklonban ültünk ott, az életünkért aggódva, esőben, 180 km/h-s szélben és ezért most csupa napsütéssel vártuk, ami alig volt.
    Nem kell oltás, nincs veszély errefelé.
    üdv

3. szervusz Andi! Tetszett, és nagyon vártam(várom) már a beszámolódat. Mindig elvarázsolódom és ott vagyok ahonnan írsz. Köszönöm. üdv. vscotina

4. Csak most jutottam ide,de már látom,hogy ez lesz a kedvenc karácsonyi olvasmányom...