2015. május 17., vasárnap

Magyarország - Bory vár, Pátkai-víztározó, Lovasberény, Pákozd

Az elmúlt egy hetet Magyarországon töltöttük és pár napon kirándulgattunk is. Az első kirándulásunk első célpontja Bory Jenő privát vára volt. Történetéről a link alatt vagy a wikipedián olvashattok bővebben. Látogatásunkkor elég sok turista volt ott. Én voltam már jó 10 éve már egyszer.

Utána Lovsberénybe mentünk a Cziráky-kastélyt megnézni, de ez totálisan romos, elhagyatott állapotban volt és látogatni sem lehtetett. Előtte letértünk a Pátkai-víztározó tóhoz, ahol ezen alábbi képen látható magánkastélyt láttuk és a tónál madárvilág megfigyelését reméltük, de nem sok mindent láttunk. A tó melletti faluban gólyafészkekeket is láttunk, de a gólyahölgy a tojásokon ült, így csak a feje búbját lehetett látni, ezért le sem fotóztam.

stiglitzek

A Pátkai-Víztározót vízzel ellátó folyó:

Ahogy látszik, ez ártéri terület, ahol nagyon szívesen csónakáztunk volna egyet, felfedezve vizimadarak költőhelyét vagy egyéb természeti csodákat.

A jobb oldal felől viharos erősséggel jövő szél szinte lefújt minket erről a gátról, ami viszont a horgászokat nem nagyon zökkentette ki tevékenységükből. Jobbra rózsaszínen virágzó tamariszkusz fák láthatók.

Ott egy nagy fehérkócsag bújuk a nádasban:

Pátka település:

Lovasberényben a Cziráky kastély mellett álló, a 15. században épített, szétesőfélben lévő
kis plébániatemplom:

Cziráky-kastély

Végül Pákozdnál, a Szúnyog-szigetnél a csárdában ettünk istenien finom és két emberes adagokban kapott halászlevet. Ezen a napon nagyon nagy szélvihar volt, szinte letépte a szél a fejünket, ezért sajnos nem volt már kedvünk további dolgok megtekentéséhez.

M. persze csípősen szereti és belemorzsolta az erős paprikát a levesbe, majd tíz perccel később ezt elfeledve, megdörzsölte viszkető szemét...

1. A 90-es években jártam Bori várnál, de jó volt a képeket látni róla. Sokkal mesésebbnek tűnik a fotóid alapján, mint ami az emlékeimben élt. :-)
    A szürke marhás fotók a kedvenceim, no és a fini magyar halászlé!!!!!