2015. december 4., péntek

Gran Canaria - Infók utazóknak, benyomások

...folytatom az összefoglalót. Hogy valami rendszer is legyen benne, sorba megyek, ahogy zajlottak a dolgok.

Repülés
A német Condor légitársasággal mentünk közvetlenül Münchenből. Rengetegszer utaztunk már velük, többek közt Tenerifére is. Az idén szinte minden légitársaság "sávosra" változtatta a jegyvásárlást, ami azt jelenti, a legolcsóbb jegyben semmi sincs benne és különböző szolgáltatásokat hozzá lehet vásárolni. De amikor majdnem egy éve megvettük a jegyet előre, akkor még nem volt ez a rendszer. Így meglepődtünk, hogy az idén már nem adtak ennivalót a 4,5 órás ót alatt. Eddig mindig adtak meleg ételt. De mi mindig viszünk szendvicset is, mert a kaja nem szokott elég lenni, amit adnak, így nem volt probléma. Inni is csak víz, tea és kávé közül lehetett választani, minden másért fizetni kellett, lehetett szendvicset is venni, vagy akár meleg ételt is (6 Euro körül) megrendelni. Nekünk elég volt a két szendvicsünk, meg az ital, amit adtak. De csalódtunk, hogy ez a légitársaság is így lehúzott. A repülés kellemes volt.

Érkezés és autóbérlés
Minden gyorsan és problémametesen zajlott. Az Autoreisen itt 4 kölcsönzőtársaságot képviselt, a Top Car-t, a német Tui Reisen-t és azt hiszem még a Sixt-et, de erre már nem emlékszem pontosan. Így elég hosszú sor állt a pult előtt. Mivel mi már itthon beírtuk a kérdőívbe a szállás címét, telefonszámot, meg egyebeket, míg mások ezeket a végtelenségig keresték és írogatták előttünk, nekünk kinyomtatták a papírt, lehúzták a kredit kártyát, és már vittük is a verdát. Kaució, mint mindig, nem volt. A kocsi egy Hyundai I 20 volt, tele karcolásokkal, horpadásokkal és hiányzott róla a rádióantenna. Szóltunk mindezekért. A karcolások senkit sem érdekeltek, az antennára azt mondták, nem tudnak adni, de ott még fogta a rádió az adást, így azt hittük, ez így is fog működni, de sajnos nem így lett. Megszokott színvonal ez a cégtől, de olcsó húsnak híg a leve és ez ebben az esetben nem zavart minket, mert az a jó ebben, hogy ha sérülést is okozunk a kocsin, az sem érdekli kutyát sem, nem vacakol senki sem semmilyen plusz biztosításokkal. Szóval, egyszerű az egész, gyors és probémamentes, ennek fejében ne várjon el senki sem luxust.

Boltok
A szigeten a legtöbb nyaralótelepülésen S (egyik legdrágább) vagy HD üzlet van. Ezekben mindent lehet kapni, akinek nincsenek nagyobb főzési ambíciói, annak tökéletesen elgendő lehet. Nekünk viszont vannak és nem várom el senkitől sem, hogy megértsen, de nekünk ez így jó és kész és két hétig csak és kizárólag halon éltünk. Párommal mindketten imádunk mindent, ami a tengerből jön és ha ilyen helyen élnénk, ahol minden nap friss termékeket lehet kapni, át is állnánk húsevőről csak halevőre. :-)
De haladjunk sorjában. Halat csak a "verebes" nagy áruházban vagy a M er ca donában lehet kapni. Ezeket mind kigugliztam előre és tudtuk, melyik hol van. Sajnos a mi lakóövezetünk közelében sehol sem volt ilyen. A legközelebbi M és mellette a L, Playa del Inglesben voltak, hozzájuk a 43-as autópályakijáraton kellett lemenni és a táblák alapján könnyen meg lehetett találni. Így az odafelé úton itt kezdtünk. A L-ben megvettünk mindent olcsón, olajat stb, ami csak kell a főzéshez, a Mercadonára már sajnos nem jutott idő, mert 18 órára ígértük a szállásra az érkezésünket, így ez már nem fért bele, sajnos első estére nem jutott friss hal, csak mélyfagyasztott tintahalkarikák.
A L a legolcsóbb üzlet, az összes többiben van, ami nagyon olcsó, van ami nagyon drága. Pl. vennünk kellett egy tekercs szemetes zsákot, a verebesben a legolcsóbb 1,49 volt, míg a S-an ugyanez 0,79.
Van a szigeten egy D-betűs nagy sportáruház is, két skandináv bútorüzlet és még egy csomó minden más is. Las Palmas és El Doctoral között kilométereken át csak üzletsorok állnak az autópálya mellett, mintha a szigetlakóknak más dolguk nem is lenne, mint bevásárolni és a pénzt költeni.

Települések
Mi egy jelentéktelen és jellegtelen kis településen laktunk, a déli részen, Playa del Cura-n, ami nekünk tökéletes választás volt. Puerto de Mogan 6 km-re, Amadores Beach 1 km-re, Puerto Rico 3 km-re voltak csak, amiket kocsival semmiség elérni, ha aze ember többre vágyik a nyugalomnál. Mi nem szeretjük a zsúfoltságot, a beépített részeket, a zajt, a sok ember, a sok üzletet, nyugalomra és kellemes kilátásra vágyunk, ami itt megadatott. A településnek egy kis, fekete homokos strandja, egy S üzlete, pár étterme van csupán. Az aprócska öböl körüli meredek sziklafalakba épített magánházak és pár apartmanhotel - ez minden. Nincsenek szuvenírüzletek, meg sétálóutcák. Előre éreztem, hogy nem akarok Maspalomasba vagy Playa del Inglesbe menni, és utólag ezek el is szörnyítettek, számomra horrortelepülések, ahol az egyik ember lába a másik ember szájába lóg és ez egyszerűen nem a mi világunk. Puerto de Mogan tetszett, bár ez is zsúfolt volt, de valahogy nem olyan turistás, nem ezek a felhőkarcoló, betontömb hotelek, hanem kis kockaházak, a strand felől a hegyoldalra nézve némineműleg a görög üdülőfalvakra emlékettetett. A strandja is olyan kis romantikus és nyugis volt. Sok bár és üzlet, de egészen más hangulattal, mint Maspalomas környékén. Valahogy nem nagyüzemileg, ha ez elég jó kifejezés. ;-)

Playa del Cura

Parkolás
Számunkra egy felfoghatatlan őrület volt a szigeten. Akármelyik településre értünk be autóval, onnantól kezdve csak idegbetegek és hisztérikusak lettünk, mert lehetetlenség volt parkolót találni, egyszerűen nem létezett szabad hely, a fizetősök között sem, néha x kört kellett menni, a fél város körül, mert az utcák egyirányúak voltak is elvezettek a világ vigéig, mire az ember visszaért ugyanazon helyre. Komolyan, rémálom az egész és több várost ott is hagytunk, anélkül, hogy megnéznénk, mert elfogyott a türelmünk.
A parkolók felfestett színei számunkra titkosírás, de nem tudom, hogy vajon a helybéliek is mind kiismerik-e magukat. Volt fehér, sárga, kék, de egy helyen még zöld felfestés is, hogy melyik, mit jelent, én csak tippelni tudom: fehér - nem fizetős parkoló, sárga - csak rezidensnek, azaz ott lakónak, kék - fizetős parkoló, zöld - fene sem tudja. Eme infókért felelősséget nem vállalok, csak feltételezések!!! Mindeki viselkedjen a saját jóhiszeműsége szerint, ha parkolni akar.
A parkolóórás parkolókban durván általánosítva (itt is vannak kiingások felfelé sé lefelé is), 1 óra egy Euróba kerül. A parkolóházakban ezzel szemben, 1 perc 2,3 - 3 Centbe, vagy első óra 1,90, második 3,80 és így tovább. Vannak falvak, ahol nincs "hivatalos" parkoló, itt "Juan vagy José" nyit egyet a saját kis telkén és lekaszál időtől függetlenül 2 Eurót a parkolásért.
Az áruházak parkolója általában ingyenes, kivéve, ahol mélygarázs van, ott ugyanis a parkolókártya van. Minimum 5 Euróért kell vásárolni, és a mágneskártyát a pénztárnál odaadni, akkor ellenérvényesítik, de ha 5 Euro alatt van a vásárlás, illetve meghaladja az egy órát, akkor kegyeg az óra.