2015. augusztus 27., csütörtök

Izland - 14. nap - Landmannalaugar 2. rész

A Brennisteinsalda-ról egy másik úton megyünk vissza a táborhelyhez. Útközben egy kis szurdokvölgyben menetelünk, ahol a narancssárga, szürke és zöld minden lehetséges árnyalatában pompázó sziklák kísérnek.

Mikor visszaérünk, még mindig 3 óra van a busz indulásáig. Ismét eszünk. Ekkora baromságot, komolyan! Nehogy eszébe jusson bárkinek is egy ilyenre befizetni ennyi pénzért. 6 óra áll a rendelkezésünkre, ez alatt lehetne 5,5 órát túrázni. Utána közösen szavazzuk meg, hogy ismét túrázni akarunk-e, vagy a termálvizes gödörben dagonyázni? Mivel ez utóbbi egyikőnket sem izgatja fel, marad a második túra.

Itt felmegyünk egy jó meredek ösvényen, hogy kilóg a tüdőnk is, egy hegy tetejére, ahonnan egy nagyobb tóra lehet rálátni. Itt elkezd bestiális módon szakadni az eső. Gyorsan felveszünk mindent, és azután végig szakadó esőben menetelünk, míg vissza nem érünk a táborhelyhez, bugyogóig elázva.

Most jól esne beülni a meleg vizes lyukba, de már csak fél óra van a busz indulásáig. Mivel kisüt a nap, meg akarunk egy kicsit szárítkozni, mert közben nagyon hideg lett, de a túravezető és az angolok mindenáron be akarnak szállni a buszba, mert ott melegebb van, így mi is megyünk, hogy legyen jó helyünk. Egy horror hosszúságúnak tűnő 4 órás visszaút áll előttünk és este fél 10-kor szállunk ki a buszból a kempingnél. A buszt végig hűtik, hogy szét lehet fagyni benne, nem értem, miért, mikor inkább fűtésre lenne szükség. Zuhanyozás után át kell pakolnom az összes cuccunkat a két bőröndben, hogy holnap már az egyiket ne is használjuk, az csak a szennyes bőrönd legyen és holnap reggelig megszáradjon minden, ami ma a túrától vizes lett és az is még belekerüljön. Még sörözünk (megőriztünk pár sört abból, amiket érkezéskor még a reptéren vettünk) és jó későn fekszünk le, de holnap nem kell korán kelni.