2015. augusztus 22., szombat

Izland - 11. nap - Laugar

Itt nagyon jól alszunk és nem is kelünk korán fel (8 órakor), ma nem utazunk olyan messzire és látnivaló sincs olyan sok az úton. 8-tól van reggeli. Egy nagyon kedves hölgy készíti elő és egy fiatal srác segít a felszolgálásban. Kávét és teát egy egész kannával kapunk az asztalunkra és a kis büféasztal is nagyon kedvesen van elrendezve, mindenből csak kis adagok, de nagy választék és a fiú mindig figyeli, mi fogy el és azonnal újratölti. Nagyon figyelmesek. Az ablakból a fjordra látunk és néha látok két kibukkanó fekete pontot. Távcsővel nézve látjuk, hogy két delfin, de igen messze vannak. Akkor is! Ilyen élményben nem minden nap van reggeli közben része az embernek. Teljesen odáig vagyok a szállástól és legszívesebben maradnék itt még pár napot, főleg, hogy tudom, ma megint Edda hotel jön, ami Isafjörðurban szörnyű volt, így cseppet sem vágyódok oda.

9:20-kor indulunk tovább, ismét borús az idő és csepereg az eső, a szél ugyanolyan intenzitással tombol, csak 4 fok van. Szépen, lassan, kényelmesen, nézelődve autózunk, ma nem sietünk sehova.

Ezt a napot kicsit elszámítottam, mert az utazást sokkal hosszabbnak képzeltem el, holott mehettünk volna simán a Snæfellsnes-félsziget közepéig is. De eredetileg a ma délelőttre terveztük a látrabjargi részt, amit már tegnap délután megnéztünk, így ennyivel kevesebb a mai néznivaló. De most már ez van, nehéz egy nagy körutazás minden mozzanatát előre perfektül megtervezni. A baj csak az, hogy 14:30 körül már ott vagyunk Laugarban az Edda hotelnél és se közel, se távol semmiféle látnivaló nincs. Becsekkolunk és a szobát még takarítják, kicsit várni kell. Utána megkönnyebbülünk, hogy ennek itt valóban hotel kinézete van és nem olyan lepukkadt, mint a másik volt. M. fáradt, le akar feküdni egy órára, addig én a recepcióhoz ülök, mert csak ott van internet és kiszimatolom a szemközti uszodát.

Miután M. felkel, átmegyünk az uszodába. Csak nyitott része van. A belépő nem drága, 550 ISK fejenként. Az uszoda nagyon régi lehet, eléggé lepukkadt minden. Kint van egy nagy medence és két kicsi áztató kád, olyan jacuzzi szerűség. A nagy medencében 29 fokos víz van, a másikokban 34-37 fokos. Akkora szél van, hogy a nagy medence tengerként hullámzik, így csak a vízben lehet kibírni, de a fejünk majdnem lefagy. Egy szauna is van, igen vicces, egy ősrégi kamraszerűség, a faláról és fentről a csövekről is csöpög a víz, ami a földön tócsában áll. A földből feltörő forró termálvíz gőzét engedik be ide, így borzalmasan kénes, záptojásos szagban kell ücsörögni. Egy kicsit amolyan gázkamra érzés…brrrr. Párszor szaunázunk, párszor ebben-abban a medencében vagyunk. Jó két órát töltünk itt el, ami nagyon jót tett.
A szállodában lehet vacsorázni is, szép étterme van, de 5.000 ISK egy vacsora, ennyit nem adunk ki. A Reggeli sincs benne az árban, azért is 14 Eurót akarnak fejenként, így mi marad? A szokásos: vacsora kenyér és konzervek, reggeli is, és szendvics útközbenre.