2015. augusztus 13., csütörtök

Izland - 6. nap - Húsavík, Sveinbjarnargerði

Innentől kezdve egy horror minőségű F jelzésű úton haladunk északnak, a Tjörnes-félsziget északi csücske felé. Ha ezt előre tudtuk volna, inkább visszafordultunk volna és kerülővel a másik (előbb leírt, 864-es) úton mentünk volna. Itt 6-8 méter széles, vöröses vizű pocsolyák vannak, amiknek mélysége előre ismeretlen és ha szemközti forgalom jön, nehéz oldalra húzódni. Másfél órát szenvedünk a 33 km-es szakaszon - ami baromira nem érte meg – amíg északon Ásbyrgbe érünk. Innen a félsziget csücskét körülautózva Húsavikba érkezünk, ahonnan majd holnap indul a bálnalesünk és egy kicsit körül akarunk nézni, hogy holnap biztosan tudjunk mindent és ne kelljen keresgélni.

Ismét az a buta eset áll fenn, hogy Húsavík és a Mývatn-tó környékén sehol sem találtam szállást. Anno, amikor foglaltam és ezek környékét is nézegettem, úgy tűnt, mintha Akureyri csak max. 40 km-re lenne, így nem zavart, hogy arra felé volt inkább több szállás. Most viszont látjuk, hogy jó 75 km-et kell autóznunk a szálláshelyig és holnap reggel innen vissza Húsavíkba. Igazából egy késő délutáni bálnales most is belefért volna, csak jó későn értünk volna úgy a szállásra.

Húsavík mögött az egész hegy be volt nőve csillagfürttel:

Csodálatos vidékeken autózunk a szállásunk felé, ami pár km-rel Akureyri előtt van, az Eyjafjörður nevű fjord keleti partján, ami úgy néz ki, mintha egy alpesi táj lenne, legelésző tehenekkel, havas hegycsúcsokkal és a betüremkedő tengeröböl pedig inkább egy Alpok-béli gleccsertóra emlékeztet.

De maga a szállás…Kívülről sem valami bizakodtató. A szemközti hotelbe kell menni bejelentkezni, ott lesz majd a reggeli is. A ház olyan, mint egy szellemház. Egy nagyon régimódi, 60-as évekbeli berendezéssel rendelkező, amolyan sportegyesületi házra emlékezetet, ahol talán valamikor valóban valamilyen egyesület röffenhetett össze hétvégeken. Tiszta, meg rendben van, de valahogy időbeli utazás az egész. A szállodával együtt kívülről a Dirty Dancing szállodájára és környezetére emlékeztet, de az érzéseim inkább Stephen King „Ragyogás” című könyvét/filmét idézik bennem. Valahogy negatív a kisugárzása. Viszont jól felszerelt, a konyhában egy hadseregnek elég evőeszköz található. Chillis babot főzünk rizzsel konzervből, finom és nagyon sok is.

Nagyon fáradtak vagyunk. Egy ember sincs itt rajtunk kívül, ez fokozza a „shining”-érzést. Már fél 9-kor lefekszünk, de 9 körül lerohamozza a házat valami szláv nyelvet beszélő csoport és csapkodják az ajtókat, főznek, zuhanyoznak, ordibálnak. A végtelenségig nem tudok elaludni.

Szállás: Bjarnargerdi Guesthouse, Sveinbjarnargerði, reggelivel, két főre két éjszaka 170 Euro

1. Shining :-D ez tetszik! Szegények, jól mellényúltatok a szállásokkal itt-ott...

1. Tudod iszonyú szállásárak voltak, próbáltunk a picit olcsóbbak közül választani, az embernek kell kompromiszumokat kötnie. Ez még nem volt durva.