2015. augusztus 15., szombat

Izland - 7 . nap - A Mývatn-tó körül

A bálnales után azonnal tovább indulunk a 87-es úton a Mývatn-tóhoz, ahol sok-sok csodát látunk. Elsőként a Grjótagjá barlangoknál és hasadékoknál landolunk.

Itt nem töltünk sok időt, mert látunk egy hatalmas nagy, azaz széles, lapos, fekete vulkáni kúpot, aminek a peremén emberek mászkálnak és ez mágnesként vonz. Mindenütt beleszállnak az ember arcába az apró kis legyek, amikből itt rengeteg van. Megmásszuk a Hverfell krátert, de fent körbe már nem megyünk, mert nagyon nagy, biztosan egy órát tartana az út, ha nem többet és nagyon erős a szél is.

Megyünk tovább az úton és nem értjük, miért nem jön már a leágazás, ahol a Krafla vulkánhoz akartunk menni, így kiderül, hogy azt már elhagytuk és most a tó körüli úton vagyunk és így előbb körbeautózzuk az egész tavat. Mesebeli látvány a tó vizében sorakozó sok, lapos, zölddel benőtt vulkáni kúp látványa.

Egy helyen több időt eltöltünk egy ösvényen, ami fel-le megy a kis vulkánokon keresztül.

A tavat körbejárva visszaérünk Reykjahliðbe és ezután már megtaláljuk az elsőre elszalasztott leágazást az 1-es, majd a 863-as útra. Előbb gőzölgő, színes földek mellett haladunk majd elérjük a Námafjall-t, egy fumerólákkal teli földet, ahol számtalan, förtelmes, alig kibírható szagú gázokat eregető, bugyogó fekete olajos lével teli lyukat nézünk meg. Érdekes és akármennyire is fojtó a szag, ezt látni kell. Görögorszában, Nissiros szigetán volt részünk hasonlóban, de kisebb mértékben.

Végül ezután elérjük a várva várt Krafla krátert, ami a bálnales után a mai nap második csúcspontja, mert a kráterben egy hihetetlen világoskék színű, csodálatosan szép tó van.

Egy hőerőmű

Még elnézünk a Myvatn nature Bath-hoz, azaz a természetes termálmálfürdőhöz, nagyon gondolkozunk, hogy fürdenénk itt egyet, de 3.700 ISK a belépő (25 Euro), ami még elmegy, de max. egy órát maradnánk, arra nem éri meg és éppen nagy kavalkád van itt, mert egy filmet forgatnak.

Nos, itt ér véget a mai nap nagy kirándulásunk, irány vissza Sveinbjarnargeðibe. Útközben még érintjük a Goðafoss vízesést, ami szintén nagyon szép. A Krafla kréter óta olyan borzalmasan hideg szél fúj, hogy már nagyon nehezünkre esik kiszállni az autóból. Már este van, de világos van még a vízesésnél.

nagy goda reptében

kis póling reptében

Kicsivel 21 h után érünk haza. Eszünk, zuhanyozunk és 22:15 körül fekszünk le. Most nem olyan hangos a szállás, mint előző este. Lefekvés előtt látjuk előjönni a napot, egész alacsonyan, mintha le akarna már menni. Csodálatos arany fénnyel világítja be a fjordot.