2011. március 3., csütörtök

Thaiföld 2011 – Összefoglaló (előzetes)

Költségek
Repülőjegy/fő, München-Phuket-München, Air Berlin: 921 Euro (visszamondási biztosítással együtt)
Szállás/fő, 16 éjszaka, Marriott Hotel reggelivel: 490 Euro (+35 lemondási szerződés)
Költőpénz két főre összesen: 970 Euro + 80 USD

1 Euro 40-41 Thai Bath (2011. február)

A fenti összegből a kirándulások voltak a legdrágábbak:

Phang Nga Nemzeti Park speedboat-tal: 1700 Bath/fő (kb. 42,5 Euro/fő)
Krabi és környező szigetek komppal és speedboat-tal: 1800 Bath/fő (kb. 45 Euro/fő)
Phi Phi szigetcsoport speedboat-tal: 1700 Bath/fő (kb. 42,5 Euro/fő)
Khao Sok Nemzeti Park, egynapos buszos kirándulás: 1900 Bath/fő (kb. 47,5 Euro/fő)
Similan szigetcsoport busszal és speedboat-tal: 2500 Bath/fő (kb. 62,5 Euro/fő)

Minden egyéb nagyon olcsó volt, főleg az étkezés, ami átlagosan egy kiadós thaiföldi vacsora egy főre 100-200 Bath között jött ki, így egy-egy itallal általában 300 Bath-ból, azaz 8 Euroból vacsoráztunk meg rendesen, finomat ketten.
A kirándulások nélkül sokkal kevesebb pénzből is kijött volna minden.

Laem Sing Beach

Természet
Az a kevés kis szeglet (Phuket és a körülötte fekvő szigetek, és kis részecske a Khao Sok Nemzeti Parkból), amit láthattunk Thaiföldből, nekünk természetileg maga a csoda volt. Minden buja zöld, sok helyen meghagyva a természetes, vad, buja esőerdő, másutt a kaucsuk erdők láthatóak. A strandok csodaszépek (csak zsúfoltak voltak). Thaiföld nagyon szép, természeti csodákban gazdag.

Pileh Cove Lagoon

Emberek
Bár a fórumon sokan írtak nem kedves thaiföldiekről, mi szerencsére ővelük nem találkoztunk. Minden ember, akivel bármilyen „ügyben” is találkoztunk – legyen az éttermes, motorkölcsönzős, programközvetítő vagy bolti eladó, masszőr lány, egyszerű, mezei ember egy városban az utcán – mind mind egytől egyik nagyon kedves, mosolygós, segítőkész volt. Örült, ha megálltunk vele beszélgetni az ő és a mi országaink szokásairól.

Szemét, kosz, bűz
Ezek sajnos vannak rendesen. Még a nemzeti parkokban sincsenek szemetesek, sem a strandokon. Mi mindig eltettük zacskóba a szemetünket, de csak a szállodában tudtuk eldobni, a thaiok maguk és főleg a külföldiek otthagynak mindenhol minden szemetet. Ami nagyon durva volt, hogy a thaiok este a strandon elégetik a napi szemetüket (a kis kajáldákra gondolok) és este száll fell a sötét, bűzös füst. Nagyon városokban (pl. Patong és Phuket Town) többnyire bűz van az utcákon, a rothadó szeméttől, a fedetlen csatornafolyamoktól.

Általában
(amiket még tapasztaltunk)
- a tenger nagyon tiszta, de sok a medúza, köztük milliméteres méretűek is, amiket nem látni, de jól összecsípkednek, a víz meleg
- most, februárban iszonyatos hőség volt, és egy hétig semmi eső, majd a második héttől jellemzően késő este hatalmas nagy, tartós zivatarok
- nagyon érdekes a borzasztóan erős ár-apály jelenség
- alig volt szúnyog
- a kaják olcsók és finomak, de sokkal kevésbé fűszeresek, csípősek, mint amit elvártunk, eléggé egyhangúan főznek. Mi mindenütt mindent megettünk, soha semmi bajunk nem volt tőle.
- A közlekedés vad és összevissza, de semmivel sem rosszabb, mint Görögországban, fő, hogy az ember legyen magabiztos. Például, (ugye baloldalon közlekedünk) ha balról (mellékutcából) ki akar jönni valaki, az mindent meg is tesz, hogy kijöjjön = kinyomul. Ez elsőre ijesztő, de hamar rájöttünk, hogy magabiztosnak kell lenni, azaz, ha mi egyszerűen továbbhajtunk, akkor is, ha már kiáll félig az útra a másik kocsi orra, akkor kivárja a sorát, de ha látja, hogy bizonytalanok vagyunk, azonnal kijön és ha mi a bizonytalanságunkban későn kapcsolunk és későn fékezünk, felkenődhetünk egy ilyen kihajtó kocsira.
- sok thainak van olyan bunkó szokása, hogy a saját thai embertársának sem köszön, míg ellentétben ezzel a legtöbben nagyon hangosan üdvözölnek.
- Bob Marley örület van. Legalábbis Phuketen minden második bár Bob Marley-ról van elnevezve és raszta hajú fickó a felszolgáló, mindenütt Bob képek, zászlók, pólók….
- oroszinvázió van, ami egy idő után idegesítő, hogy az étlap oroszul van, hogy a kiránduláson angol helyett orosz nyelvű guide-ot akarnak adni, hogy a részeges orosz faszi minden éjjel a medencében úszva operaáriát ad elő, hogy a kirándulásokon hangosak, és pofátlanul el akarnak zabálni mindent a többiek elől, hogy azt hiszik körülöttük forog a világ...
- a phuketi elefántokat kínozva tartják, a szívünk megszakadt értük, ezért a Khao Sok NP-ban voltunk csak hajlandó elefántogolni, mert ott megfelelő körülmények közt tartják őket - erről is majd bővebben

A többi pedig majd jön a beszámolómban részletesen.

Elafánt a Khao Sok NP-ban

1. Die Fotos sind ja schon ein Traum. Ich freue mich wenn du dann von deinem Urlaub auch im anderen Blog berichtest.

Liebste Grüße

2. Szia,
    látom megjöttetek és már bele is vágtál a beszámolóba :D! Csak győzzem olvasni! Remélem jól éreztétek magatokat és kellemes csalódás volt annak ellenére, hogy az utazás előtt nem nagyon izgatta a fantáziádat Thaiföld.

Viki

3. szervusz Andi!
    Örömmel olvasom újabb utazásotokat, sok szép helyen jártatok, de gondolom Thaiföld nem lett a szíved csücske.

4. Ja, és a képek gyönyörűek

5. De, Thaiföld nagyon megtetszett, csak pozitívat éltünk meg és tervezünk egy visszautat pár év múlva a kimaradt részekre.

6. Hallo Nova, ich fange es erst zu übersetzten an, wenn ich mit der ungarischen Version komplett fertig bin. Leider mußt du noch ein bißchen warten. LG

7. Szia, jó, hogy jöttél, most valóban nekem is csipkednem kell magam, hogy győzzem az élményeidet:) Nagyon érdekes lehetett, én álmodni sem merek egy ilyen útról, úgyhogy majd a képeiden barangolok gondolatban!