2018. június 21., csütörtök

Madeira - Levada da Bica da Cana

Május 14.

8:30-kor kelünk fel, ami nagyon nehezünkre esik, a pokolba kívánom az egészet, hogy mára még programot kellett kitalálnunk. De hát még mindig nem sikerült látni valamit a sziget közepéből. Ismét, mint pár napja, Ribiera Brava felől indulunk fel a hegyekbe és ugyanaz történik, mint legutóbb is. Elnyel a köd. Ezen kívül a Rabacal felé vezető gerincút, a Paul da Serra-ra le is van zárva. Most mit csináljunk? Mehetünk megint vissza vagy lemegyünk észak felé, talán szerencsénk lesz és most az északi partot megláthatjuk naposan. De nem.

Elmegyünk egészen Porto Monizig, hogy a másik oldal felől közelítsünk rá a gerincútra és a Paul de Serra-ra. De itt is, ahogy felérünk az útra, elnyel a köd. Szinte nulla a látótávolság és néha a semmből ott álldogálnak tehenek az út kellős közepén, úgyhogy nagyon óvatosan is kell menni. Végül kénytelenek vagyunk feladni és az egyik lefelé vezető úttól induló egyik levada túrát választjuk. Ott már nincs köd. A levada da Bica da Cana egy egyszerű, nem megerőltető levada, de egy rosszabb állapotú, tönkrement, kiszáradt csatorna mentén halad, ami sok helyen már le van olmadozva és be van telve földdel. Az elején egy füves, legelésző tehenekkel teli tájban indulunk el. A lejtők leégtek valamikor, a kiégett bozót tanúskodik erről.

Később mindhol apró vízfolyások csorognak le a hegyről és a levada mentén nagy pocsolyák és mély, iszapos kátyúk vannak, néhol csak a belőlük kiálló öklömnyi köveken szögdécselve lehet megúszni, hogy ne álljunk bokáig a sárban, de egyszer bele is csúszok bokáig. Minél hátrább megyünk a völgybe, annál rosszabb lesz, végül már szinte mocsaras a talaj és nagyon lassan és nehézkesen haladunk. Néhol jeges, tépő szél van, néhol meleg, és néhol egy egy hatalmas termetű tehén állja el az utat és azt kell kerülgetni a szűk helyen.
3 óra alatt járjuk meg, pihenővel, oda-vissza a levadát. A végében egy kisebb, szép vízesés van.
Utána Calhetában iszunk a parton egy kávét és bevásárolunk, friss és hatalmas nagy tonhalszeleteket készítünk vacsorára.

1. So ist es wohl wenn man vorab genau jeden Tag durchplant und dann das Wetter einen Strich durch die Planung macht. Von daher wäre es vielleicht mal besser auszutesten ob du nicht so durchgeplant losfährst sondern spontaner was vor Ort macht.

Ich sage hier immer: irgendwo gibt es einen sonnigen Platz auf der Insel. Den habt ihr dann ja doch auch zeitweilig gefunden, und absolut witzig finde ich die Aufnahme mit den Kühen....wie die vor euch herlaufen. So als ob sie die "Reiseführer" wären *gg*

Dir noch einen schönen Tag und viele liebe Grüssle

N☼va

1. Hallo Nova, bei uns war es immer sonnig, aber nur noch dieser Pass war, was wir schon 2-3 mal versucht haben anzuschauen und jedes Mal Nebel war, also war eien letzte Möglichkeit dafür. Von unten konntest du nie wissen, wie es oben ist. Wir haben es 3-4 mal versucht und die Inselmitte wollte uns nicht, man kann nicht sagen, daß wir es nicht versucht hätten. :-)
      Liebe Grüße

2. Klar, das kenne ich ja von hier...der Blick nach oben zeigt Wolken und wenn man hochfährt ist es traumhaft schön oder umgekehrt. War halt echt blöde für euch.